Dunja Škalamera Alilović PhD, Associate Professor
Chair: 67/III
E-mail: dunja.skalamera-alilovic@efri.uniri.hr
Phone: (051) 355 134
Office hours: Monday 12PM - 2PM
Scientific Research Papers
Curriculum Vitae
Courses
Prijediplomski studij
Osnove ekonomije
Ciljevi predmeta
Steći temeljna znanja o kategorijalnom aparatu i osnovnim principima funkcioniranja ekonomskih sustava: svjetske i nacionalne ekonomije, te gospodarskih subjekata.
Sadržaj predmeta
Temelji ekonomske znanosti; Tržište - država; Zakonitosti ponude i potražnje; Poduzeće: temeljni subjekt proizvodnje; Nadnice i tržište rada; Potrošnja i investicije;Osnove agregatne ponude i potražnje; Novac i poslovno bankarstvo; Ekonomski fenomen: inflacija
Steći temeljna znanja o kategorijalnom aparatu i osnovnim principima funkcioniranja ekonomskih sustava: svjetske i nacionalne ekonomije, te gospodarskih subjekata.
Sadržaj predmeta
Temelji ekonomske znanosti; Tržište - država; Zakonitosti ponude i potražnje; Poduzeće: temeljni subjekt proizvodnje; Nadnice i tržište rada; Potrošnja i investicije;Osnove agregatne ponude i potražnje; Novac i poslovno bankarstvo; Ekonomski fenomen: inflacija
Poslovno okruženje 1
Ciljevi predmeta
Steći znanja o interaktivnom odnosu između poduzeća i njegovog bližeg i daljeg poslovnog okruženja.
Sadržaj predmeta
Mjesto i uloga poslovnog okruženja u ekonomskoj znanosti; Država i poduzeće; Utjecaj znanosti, tehnike i tehnologije na poslovno okruženje; Intelektualni kapital - osnova konkurentnosti nacionalnih ekonomija; Eko-socijalno tržno gospodarstvo; Strategije odgovora poduzeća na promjene u okruženju; Definiranje relevantnih dijelova poslovnog okruženja; Tržišno i operativno okruženje; Predviđanje razvoja poslovnog okruženja; Clusteri - odgovor malih i srednjih poduzeća na procese globalizacije; Europska unija kao poslovno okruženje; CRM kao alat za upravljanje operativnim okruženjem; Business Intelligence; Ključni problemi poslovnog okruženja u Republici Hrvatskoj; Konkurentnost hrvatskog gospodarstva.
Steći znanja o interaktivnom odnosu između poduzeća i njegovog bližeg i daljeg poslovnog okruženja.
Sadržaj predmeta
Mjesto i uloga poslovnog okruženja u ekonomskoj znanosti; Država i poduzeće; Utjecaj znanosti, tehnike i tehnologije na poslovno okruženje; Intelektualni kapital - osnova konkurentnosti nacionalnih ekonomija; Eko-socijalno tržno gospodarstvo; Strategije odgovora poduzeća na promjene u okruženju; Definiranje relevantnih dijelova poslovnog okruženja; Tržišno i operativno okruženje; Predviđanje razvoja poslovnog okruženja; Clusteri - odgovor malih i srednjih poduzeća na procese globalizacije; Europska unija kao poslovno okruženje; CRM kao alat za upravljanje operativnim okruženjem; Business Intelligence; Ključni problemi poslovnog okruženja u Republici Hrvatskoj; Konkurentnost hrvatskog gospodarstva.
Poslovno okruženje poduzeća
Ciljevi predmeta
Steći znanja o interaktivnom odnosu između poduzeća i njegovog bližeg i daljeg poslovnog okruženja.
Sadržaj predmeta
- Poduzeće i poslovno okruženje;
- Atributi poslovnog okruženja: izdašnost, kompleksnost i dinamičnost;
- Sektor udaljenog (makro) poslovnog okruženja;
- Sektor operativnog/ konkurentskog/ okruženja zadatka (mikro);
- PEST pristup u analizi udaljenog poslovnog okruženja;
- Analiza političko-pravnog poslovnog okruženja poduzeća;
- Analiza ekonomskog poslovnog okruženja poduzeća;
- Analiza socio-kulturnog poslovnog okruženja poduzeća;
- Analiza tehnološko-znanstvenog poslovnog okruženja poduzeća;
- Porterov model pet snaga u analizi granskog okruženja;
- CRM pristup u upravljanju operativnim poslovnim okruženjem;
- Poslovno okruženje kao tijek informacija;
- Proces motrenja (skeniranja) poslovnog okruženja;
- Skeniranje okruženja i uspješnost poduzeća: primitivno, ad hoc, reaktivno, proaktivno skeniranje;
- Poslovno okruženje kao uvjet za uspješno gospodarstvo.
Steći znanja o interaktivnom odnosu između poduzeća i njegovog bližeg i daljeg poslovnog okruženja.
Sadržaj predmeta
- Poduzeće i poslovno okruženje;
- Atributi poslovnog okruženja: izdašnost, kompleksnost i dinamičnost;
- Sektor udaljenog (makro) poslovnog okruženja;
- Sektor operativnog/ konkurentskog/ okruženja zadatka (mikro);
- PEST pristup u analizi udaljenog poslovnog okruženja;
- Analiza političko-pravnog poslovnog okruženja poduzeća;
- Analiza ekonomskog poslovnog okruženja poduzeća;
- Analiza socio-kulturnog poslovnog okruženja poduzeća;
- Analiza tehnološko-znanstvenog poslovnog okruženja poduzeća;
- Porterov model pet snaga u analizi granskog okruženja;
- CRM pristup u upravljanju operativnim poslovnim okruženjem;
- Poslovno okruženje kao tijek informacija;
- Proces motrenja (skeniranja) poslovnog okruženja;
- Skeniranje okruženja i uspješnost poduzeća: primitivno, ad hoc, reaktivno, proaktivno skeniranje;
- Poslovno okruženje kao uvjet za uspješno gospodarstvo.
Međunarodna politička ekonomija
Ciljevi predmeta
Kolegij treba studentima omogućiti da uz pomoć znanja teorije i metodologije međunarodne političke ekonomije steknu
osnove razumijevanja suvremenih kretanja u globalnoj ekonomiji.
Sadržaj predmeta
Nastanak, predmet i obuhvat Međunarodne političke ekonomije kao discipline
- Interaktivnost međunarodne ekonomije i međunarodne politike
- Evolucija teorije o međunarodnoj političkoj ekonomiji (liberalizam, realizam, marksizam)
- Politička ekonomija međunarodne trgovine: teorije trgovinske politike bazirane na interesima, institucionalne teorije trgovinske politike
- Politička ekonomija međunarodne proizvodnje: polit-ekonomska objašnjenja FDI
- Regulacija FDI i utjecaj na ekonomsku politiku
- Gospodarske krize i regulacija financijskog sektora
- Politička moć i financijske krize
- Prezaduženost stanovništva kao globalni problem
- Povezanost globalnog ekonomskog poretka i porasta siromaštva
- Protekcionizam i novi ekonomski globalni odnosi u nastajanju
- Svjetski dugovi i zemlje u razvoju
- Svjetski razvojni problem očuvanja okoliša
- Alternativa: globalno eko-socijalno tržišno gospodarstvo
- Perspektive: ekonomska međuzavisnost i nacionalna konkurentnost.
Kolegij treba studentima omogućiti da uz pomoć znanja teorije i metodologije međunarodne političke ekonomije steknu
osnove razumijevanja suvremenih kretanja u globalnoj ekonomiji.
Sadržaj predmeta
Nastanak, predmet i obuhvat Međunarodne političke ekonomije kao discipline
- Interaktivnost međunarodne ekonomije i međunarodne politike
- Evolucija teorije o međunarodnoj političkoj ekonomiji (liberalizam, realizam, marksizam)
- Politička ekonomija međunarodne trgovine: teorije trgovinske politike bazirane na interesima, institucionalne teorije trgovinske politike
- Politička ekonomija međunarodne proizvodnje: polit-ekonomska objašnjenja FDI
- Regulacija FDI i utjecaj na ekonomsku politiku
- Gospodarske krize i regulacija financijskog sektora
- Politička moć i financijske krize
- Prezaduženost stanovništva kao globalni problem
- Povezanost globalnog ekonomskog poretka i porasta siromaštva
- Protekcionizam i novi ekonomski globalni odnosi u nastajanju
- Svjetski dugovi i zemlje u razvoju
- Svjetski razvojni problem očuvanja okoliša
- Alternativa: globalno eko-socijalno tržišno gospodarstvo
- Perspektive: ekonomska međuzavisnost i nacionalna konkurentnost.
Diplomski studij
Ekonomija znanja
Ciljevi predmeta
Steći osnovna znanja o znanju kao čimbeniku i resursu održivog gospodarskog razvoja i reprodukcije. Argumentirano diskutirati o institucijama, tehnologijama i društvenoj regulaciji, koji mogu unaprijediti efikasnost proizvodnje i korištenja znanja u nacionalnoj ekonomiji.
Sadržaj predmeta
- Ekonomija znanja: nastanak, trendovi, implikacije
- Znanje kao ekonomski resurs: Pojam, vrste i karakteristike znanja;
- Teorijsko utemeljenje discipline: neoklasična, institucionalna i neo-šumpeterijanska perspektiva;
- Endogeniziranje tehnološkog progresa u suvremenim teorijama ekonomskog rasta;
- Uloga znanja u suvremenim ekonomskim teorijama firma i poduzetništva: kompetencije i evolutivni aspekt;
- Produkcija i reprodukcija znanja: Kodifikacija znanja i uloga ICT-a;7. Diseminacija i difuzija znanja;
- Nacionalni inovacijski sustavi;
- Prelijevanje znanja (spillover);
- Zajednice znanja (knowledge communities);
- Upravljanje znanjem kao ekonomskim resursom;
- Learning-by-doing;
- Mjerenje učinaka upotrebe znanja;
- Intelektualni kapital - ključni čimbenik razvoja gospodarstva utemeljenog na znanju;
- Intelektualno vlasništvo - obuhvat i zaštita, ekonomske prednosti.
Steći osnovna znanja o znanju kao čimbeniku i resursu održivog gospodarskog razvoja i reprodukcije. Argumentirano diskutirati o institucijama, tehnologijama i društvenoj regulaciji, koji mogu unaprijediti efikasnost proizvodnje i korištenja znanja u nacionalnoj ekonomiji.
Sadržaj predmeta
- Ekonomija znanja: nastanak, trendovi, implikacije
- Znanje kao ekonomski resurs: Pojam, vrste i karakteristike znanja;
- Teorijsko utemeljenje discipline: neoklasična, institucionalna i neo-šumpeterijanska perspektiva;
- Endogeniziranje tehnološkog progresa u suvremenim teorijama ekonomskog rasta;
- Uloga znanja u suvremenim ekonomskim teorijama firma i poduzetništva: kompetencije i evolutivni aspekt;
- Produkcija i reprodukcija znanja: Kodifikacija znanja i uloga ICT-a;7. Diseminacija i difuzija znanja;
- Nacionalni inovacijski sustavi;
- Prelijevanje znanja (spillover);
- Zajednice znanja (knowledge communities);
- Upravljanje znanjem kao ekonomskim resursom;
- Learning-by-doing;
- Mjerenje učinaka upotrebe znanja;
- Intelektualni kapital - ključni čimbenik razvoja gospodarstva utemeljenog na znanju;
- Intelektualno vlasništvo - obuhvat i zaštita, ekonomske prednosti.
Međunarodno poslovno okruženje
Ciljevi predmeta
Primjenom stečenog znanja o metodologiji analize udaljenog poslovnog okruženja na primjerima različitih nacionalnih ekonomija spoznati razmjere varijabilnosti, brojnosti i kompleksnosti čimbenika koji determiniraju poslovanje na različitim geografskim područjima i nacionalnim ekonomijama.
Sadržaj predmeta
- Evolucija teorijskih pristupa poslovnom okruženju;
- Teorije poduzeća kao otvorenog sustava - interpretacija značaja poslovnog okruženja;
- Poslovno okruženje u institucionalnoj teoriji, ekonomskoj teoriji organizacije i u teoriji ovisnosti o resursima;
- Poslovno okruženje u modelu populacijske ekologije i u teoriji strukturne kontingencije;
- Paradigma ograničenog strateškog izbora kao okvir interpretacije interakcije poduzeća i poslovnog okruženja;
- Primjena PEST metodologije u analizi poslovnog okruženja pojedine nacionalne ekonomije
- Modeliranje neizvjesnosti poslovnog okruženja objektivnim pristupom;
- Modeliranje neizvjesnosti poslovnog okruženja perceptivnim pristupom;
- Mjerenje kvalitete poslovnog okruženja nacionalnih ekonomija;
- Kompozitni indeksi kao temelj komparacije kvalitete poslovnog okruženja nacionalnih ekonomija;
- Korporacijska ekonomija kao prevladavajući model funkcioniranja poduzeća u međunarodnom poslovnom okruženju;
- Ekološko-socijalno-tržišna ekonomija kao model za ostvarivanje dugoročnog održivog rasta u internacionaliziranom poslovanju;
- Trendovi u međunarodnom poslovnom okruženju i implikacije na poslovanje ;
- Diverziteti regulacije poslovanja u pojedinim poslovnim okruženjima;
- 15. Specifičnosti kulturalnih dimenzija u međunarodnom poslovnom okruženju i implikacije na poslovanje.
Primjenom stečenog znanja o metodologiji analize udaljenog poslovnog okruženja na primjerima različitih nacionalnih ekonomija spoznati razmjere varijabilnosti, brojnosti i kompleksnosti čimbenika koji determiniraju poslovanje na različitim geografskim područjima i nacionalnim ekonomijama.
Sadržaj predmeta
- Evolucija teorijskih pristupa poslovnom okruženju;
- Teorije poduzeća kao otvorenog sustava - interpretacija značaja poslovnog okruženja;
- Poslovno okruženje u institucionalnoj teoriji, ekonomskoj teoriji organizacije i u teoriji ovisnosti o resursima;
- Poslovno okruženje u modelu populacijske ekologije i u teoriji strukturne kontingencije;
- Paradigma ograničenog strateškog izbora kao okvir interpretacije interakcije poduzeća i poslovnog okruženja;
- Primjena PEST metodologije u analizi poslovnog okruženja pojedine nacionalne ekonomije
- Modeliranje neizvjesnosti poslovnog okruženja objektivnim pristupom;
- Modeliranje neizvjesnosti poslovnog okruženja perceptivnim pristupom;
- Mjerenje kvalitete poslovnog okruženja nacionalnih ekonomija;
- Kompozitni indeksi kao temelj komparacije kvalitete poslovnog okruženja nacionalnih ekonomija;
- Korporacijska ekonomija kao prevladavajući model funkcioniranja poduzeća u međunarodnom poslovnom okruženju;
- Ekološko-socijalno-tržišna ekonomija kao model za ostvarivanje dugoročnog održivog rasta u internacionaliziranom poslovanju;
- Trendovi u međunarodnom poslovnom okruženju i implikacije na poslovanje ;
- Diverziteti regulacije poslovanja u pojedinim poslovnim okruženjima;
- 15. Specifičnosti kulturalnih dimenzija u međunarodnom poslovnom okruženju i implikacije na poslovanje.
Poslijediplomski studij - Doktorski studij
Filozofija ekonomske znanosti te uloga mikro i makro ekonomije
- Filozofija ekonomske znanosti
- Objektivnost i razumijevanje u ekonomiji (Max Weber);
- Filozofski temelji ekonomije (Karl Marx);
- Ograničenja granične korisnosti (Thorstein Veblen);
- Postavke blagostanja u ekonomiji i interpersonalne usporedbe korisnosti (Nicholas Kaldor);
- Ekonometrija kao promatranje: Lucasova kritika i priroda ekonometrijske inferencije (Kevin Hoover);
- Neuroekonomija: upotreba neuroznanosti za ekonomska predviđanja (Collin F. Camerer);
- Bit institucionalne ekonomije (Geoffrey Hodgson);
- Vjerodostojnost u ekonomiji: status teorijskih modela u ekonomiji (Robert Sugden);
- Odnos tržišta i države (ekonomski modeli);
- Paradigma razvoja utemeljena na ekonomiji znanja i intelektualnom kapitalu.
- Makroekonomska teorija
- Suprotstavljene makroekonomske paradigme: neokeynesijanska vs. neoklasična.
- Teorije poslovnih ciklusa i različiti pristupi rješavanja makroekonomskih neravnoteža.
- Monetarna politika: učinci, dometi i ograničenja.
- Fiskalna politika: upravljanje i održivost javnog i vanjskog duga.
- Makroekonomska politika otvorenog gospodarstva s fleksibilnim i fiksnim deviznim tečajevima: Mundell-Fleming model.
- Otvorena ekonomija: različite tečajne teorije i režimi.
- Mikroekonomska teorija
- Teorije ponašanja potrošača: tradicionalni i suvremeni pristup; statička i dinamička analiza
- Teorije proizvodnje i troškova: proizvodnja homogenog proizvoda i optimalnog proizvodnog asortimana; refleksija proizvodnje u troškovima
- Određenost cijene i količine proizvodnje u različitim tržišnim stanjima
- Opća ravnoteža, ekonomija blagostanja i Pareto efikasnost
- Tržišne slabosti, tržišni neuspjesi i mjere korekcije
- Implementacija teorije u javne politike i upravu
- Primjena ekonomskih načela kod kvalitetnog donošenja javnih odluka i njihove učinkovite implementacije i razvoja
- Kritički osvrt na teoriju: regulacija u uvjetima integriranog tržišta; politike preraspodjele bogatstva i dohotka; politika zaštite okoliša; trgovinska politika; makroekonomska koordinacija i fiskalni federalizam u EU
- Europske integracije i problematika suvremenog europskog upravljanja („European governance“). Institucije Europske unije, politički procesi i politike: Formulacija javnih politika i procesi donošenja odluka u EU
- Objektivnost i razumijevanje u ekonomiji (Max Weber);
- Filozofski temelji ekonomije (Karl Marx);
- Ograničenja granične korisnosti (Thorstein Veblen);
- Postavke blagostanja u ekonomiji i interpersonalne usporedbe korisnosti (Nicholas Kaldor);
- Ekonometrija kao promatranje: Lucasova kritika i priroda ekonometrijske inferencije (Kevin Hoover);
- Neuroekonomija: upotreba neuroznanosti za ekonomska predviđanja (Collin F. Camerer);
- Bit institucionalne ekonomije (Geoffrey Hodgson);
- Vjerodostojnost u ekonomiji: status teorijskih modela u ekonomiji (Robert Sugden);
- Odnos tržišta i države (ekonomski modeli);
- Paradigma razvoja utemeljena na ekonomiji znanja i intelektualnom kapitalu.
- Makroekonomska teorija
- Suprotstavljene makroekonomske paradigme: neokeynesijanska vs. neoklasična.
- Teorije poslovnih ciklusa i različiti pristupi rješavanja makroekonomskih neravnoteža.
- Monetarna politika: učinci, dometi i ograničenja.
- Fiskalna politika: upravljanje i održivost javnog i vanjskog duga.
- Makroekonomska politika otvorenog gospodarstva s fleksibilnim i fiksnim deviznim tečajevima: Mundell-Fleming model.
- Otvorena ekonomija: različite tečajne teorije i režimi.
- Mikroekonomska teorija
- Teorije ponašanja potrošača: tradicionalni i suvremeni pristup; statička i dinamička analiza
- Teorije proizvodnje i troškova: proizvodnja homogenog proizvoda i optimalnog proizvodnog asortimana; refleksija proizvodnje u troškovima
- Određenost cijene i količine proizvodnje u različitim tržišnim stanjima
- Opća ravnoteža, ekonomija blagostanja i Pareto efikasnost
- Tržišne slabosti, tržišni neuspjesi i mjere korekcije
- Implementacija teorije u javne politike i upravu
- Primjena ekonomskih načela kod kvalitetnog donošenja javnih odluka i njihove učinkovite implementacije i razvoja
- Kritički osvrt na teoriju: regulacija u uvjetima integriranog tržišta; politike preraspodjele bogatstva i dohotka; politika zaštite okoliša; trgovinska politika; makroekonomska koordinacija i fiskalni federalizam u EU
- Europske integracije i problematika suvremenog europskog upravljanja („European governance“). Institucije Europske unije, politički procesi i politike: Formulacija javnih politika i procesi donošenja odluka u EU
Intelektualni kapital i ekonomija znanja
- Ekonomija utemeljena na znanju: nastanak, trendovi, implikacije
- Nematerijalna imovina kao stvaralac dodane vrijednosti u poduzeću i nacionalnom gospodarstvu
- Gospodarstvo utemeljeno na znanju
- Teorija intelektualnog kapitala
- Pojmovno određenje i struktura intelektualnog kapitala
- Mjerenje intelektualnog kapitala
- Upravljanje intelektualnim kapitalom
- Perspektive razvoja intelektualnog kapitala
- Nematerijalna imovina kao stvaralac dodane vrijednosti u poduzeću i nacionalnom gospodarstvu
- Gospodarstvo utemeljeno na znanju
- Teorija intelektualnog kapitala
- Pojmovno određenje i struktura intelektualnog kapitala
- Mjerenje intelektualnog kapitala
- Upravljanje intelektualnim kapitalom
- Perspektive razvoja intelektualnog kapitala
Nova ekonomska realnost
• Nova ekonomska stvarnost
• Ekonomska znanost pod utjecajem nove ekonomske stvarnosti
• Globalizacija kao antiglobalizacija
• Ekonomija nasilja
• Promjene u poduzeću pod utjecajem novog poslovnog okruženja
• Svjetski razvojni problemi: glad, porast stanovništva i očuvanje okoliša
• Alternativa: globalno eko-socijalno tržišno gospodarstvo
• Perspektive: ekonomska međuzavisnost i nacionalna konkurentnost
• Ekonomska znanost pod utjecajem nove ekonomske stvarnosti
• Globalizacija kao antiglobalizacija
• Ekonomija nasilja
• Promjene u poduzeću pod utjecajem novog poslovnog okruženja
• Svjetski razvojni problemi: glad, porast stanovništva i očuvanje okoliša
• Alternativa: globalno eko-socijalno tržišno gospodarstvo
• Perspektive: ekonomska međuzavisnost i nacionalna konkurentnost
Intellectual capital and knowledge economy
1. Knowledge based economics: origin, trends, implications
2. Intangible assets as a creator of added value in companies and national economies
3. Knowledge based economy
4. Intellectual capital theory
5. Concept and structure of intellectual capital
6. Measuring intellectual capital
7. Intellectual capital management
8. Prospects of intellectual capital development
9. Causes, consequences and implications of Artificial Intelligence (AI) as a part of Intellectual Capital, especially in the conditions of the domination of Knowledge-based Economy
2. Intangible assets as a creator of added value in companies and national economies
3. Knowledge based economy
4. Intellectual capital theory
5. Concept and structure of intellectual capital
6. Measuring intellectual capital
7. Intellectual capital management
8. Prospects of intellectual capital development
9. Causes, consequences and implications of Artificial Intelligence (AI) as a part of Intellectual Capital, especially in the conditions of the domination of Knowledge-based Economy
Philosophy, Methodology and Ethics in Scientific Research
1. The technology for performing scientific papers;
2. The relationship between methodology of economics and the philosophy of science,
3. Research methods in social sciences and in economics,
4. The objects of scientific research and how the can be acknowledged,
5. Description and explanation in sciences;
6. Hypothesis formation and taxonomy of hypotheses;
7. The relation between correlation and causality;
8. Experimental and non-experimental methods in economy;
9. The palace and role of mathematics in social sciences and economics;
10. Realism and research in economics;
11. Positivism, operationalism and anti-realism;
12. Methodological individualism;
13. Institutions and norms: the role of institutions in economic theories;
14. The role of ethics in determining economic goals:
15. The importance of ethical principles in scientific research.
2. The relationship between methodology of economics and the philosophy of science,
3. Research methods in social sciences and in economics,
4. The objects of scientific research and how the can be acknowledged,
5. Description and explanation in sciences;
6. Hypothesis formation and taxonomy of hypotheses;
7. The relation between correlation and causality;
8. Experimental and non-experimental methods in economy;
9. The palace and role of mathematics in social sciences and economics;
10. Realism and research in economics;
11. Positivism, operationalism and anti-realism;
12. Methodological individualism;
13. Institutions and norms: the role of institutions in economic theories;
14. The role of ethics in determining economic goals:
15. The importance of ethical principles in scientific research.
Study Programs in English
Principles of Economics (UNDERGRADUATE study program)
Course objectives
The purpose of this course is to acquire fundamental knowledge of economic systems, their functioning and categories: world and national economies and economic entities.
Course content
Economics as Science. Market & Government. Law of Supply and Demand. The Firm and Production. Wages and the Labour Market. Consumption and Investment. Aggregate Supply and Demand. Money and Commercial Banking. Economic phenomenon: Inflation.
The purpose of this course is to acquire fundamental knowledge of economic systems, their functioning and categories: world and national economies and economic entities.
Course content
Economics as Science. Market & Government. Law of Supply and Demand. The Firm and Production. Wages and the Labour Market. Consumption and Investment. Aggregate Supply and Demand. Money and Commercial Banking. Economic phenomenon: Inflation.
Principles of Economics
The purpose of this course is to acquire fundamental knowledge of economic systems, their functioning and categories: world and national economies and economic entities.
Course content
Economics as Science. Market & Government. Law of Supply and Demand. The Firm and Production. Wages and the Labour Market. Consumption and Investment. Aggregate Supply and Demand. Money and Commercial Banking. Economic phenomenon: Inflation.
Course content
Economics as Science. Market & Government. Law of Supply and Demand. The Firm and Production. Wages and the Labour Market. Consumption and Investment. Aggregate Supply and Demand. Money and Commercial Banking. Economic phenomenon: Inflation.
International Business Environment
Course objectives
Apply the acquired knowledge of remote business environment analysis methodology to the examples of different economies to understand the extent of variability, number and complexity of factors that determine business in different geographical areas and national economies.
Course content
- Development of theoretical approaches to the business environment;
- Theories of the firm as an open system - interpretation of the meaning of the business environment;
- Business environment in institutional theory, economic organization theory and resource dependence theory;
- Business environment in the model of population ecology and in the theory of structural contingency;
- Paradigm of bounded strategic choice as a framework for interpreting the interaction between the firm and the business environment;
- Application of the methodology PEST in the analysis of the business environment of a given economy;
- Modeling the uncertainty of the business environment using an objective approach;
- Modeling the uncertainty of the business environment using a perceptual approach;
- Measuring the quality of the business environment of economies;
- Composite indices as a basis for comparing the quality of the business environment of economies;
- Corporate economics as the prevailing model of corporate functioning in the international business environment;
- Ecological-social-market economy as the model for achieving long-term sustainable growth in international business;
- Trends in the international business environment and implications for business;
- Diversity of business regulation in specific business environments;
- Specifics of cultural dimensions in international business environment and impact on business.
Apply the acquired knowledge of remote business environment analysis methodology to the examples of different economies to understand the extent of variability, number and complexity of factors that determine business in different geographical areas and national economies.
Course content
- Development of theoretical approaches to the business environment;
- Theories of the firm as an open system - interpretation of the meaning of the business environment;
- Business environment in institutional theory, economic organization theory and resource dependence theory;
- Business environment in the model of population ecology and in the theory of structural contingency;
- Paradigm of bounded strategic choice as a framework for interpreting the interaction between the firm and the business environment;
- Application of the methodology PEST in the analysis of the business environment of a given economy;
- Modeling the uncertainty of the business environment using an objective approach;
- Modeling the uncertainty of the business environment using a perceptual approach;
- Measuring the quality of the business environment of economies;
- Composite indices as a basis for comparing the quality of the business environment of economies;
- Corporate economics as the prevailing model of corporate functioning in the international business environment;
- Ecological-social-market economy as the model for achieving long-term sustainable growth in international business;
- Trends in the international business environment and implications for business;
- Diversity of business regulation in specific business environments;
- Specifics of cultural dimensions in international business environment and impact on business.