Ivan Gržeta PhD, Assistant Professor
Chair: 62/III
E-mail: ivan.grzeta@efri.uniri.hr
Phone: (051) 355 145
Office hours: Wednesday 10 AM - 12 PM
Vice-dean Office hours: Thursday 12 PM - 2 PM (Cabinet 44/II)
Courses
Prijediplomski studij
Tehnološka politika i konkurentnost
Ciljevi predmeta
Cilj je ovog kolegija produbiti znanja i razumijevanje ekonomskih argumenata za i protiv aktivne državne intervencije u području znanosti i tehnologije te upoznavanje s osnovnim elementima tehnološke politike u razvijenim i tranzicijskim zemljama.
Sadržaj predmeta
Tehnološki i ekonomski razvoj. Tehnološka politika - uloga u stvaranju konkurentnosti, instrumenti, mehanizmi. Inozemne direktne investicije u transferu tehnologije, politike poticanja inozemnih direktnih investicija, analiza inozemnih direktnih investicija i politike njihovih poticanja u Hrvatskoj. Inovacije i R&D - međunarodna kretanja, visina R&D ulaganja s obzirom na različite kriterije, analiza u Hrvatskoj. Intelektualno pravo vlasništva - zaštita u okviru WTO-a, sustav intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj, međunarodna statistika o registraciji patenata. Trgovina tehnološki - intenzivnim proizvodima.
Cilj je ovog kolegija produbiti znanja i razumijevanje ekonomskih argumenata za i protiv aktivne državne intervencije u području znanosti i tehnologije te upoznavanje s osnovnim elementima tehnološke politike u razvijenim i tranzicijskim zemljama.
Sadržaj predmeta
Tehnološki i ekonomski razvoj. Tehnološka politika - uloga u stvaranju konkurentnosti, instrumenti, mehanizmi. Inozemne direktne investicije u transferu tehnologije, politike poticanja inozemnih direktnih investicija, analiza inozemnih direktnih investicija i politike njihovih poticanja u Hrvatskoj. Inovacije i R&D - međunarodna kretanja, visina R&D ulaganja s obzirom na različite kriterije, analiza u Hrvatskoj. Intelektualno pravo vlasništva - zaštita u okviru WTO-a, sustav intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj, međunarodna statistika o registraciji patenata. Trgovina tehnološki - intenzivnim proizvodima.
Inovacije i međunarodna konkurentnost
Ciljevi predmeta
- objasniti ključne čimbenike inovativnosti i konkurentnosti;
- opisati ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- prepoznati povezanost tehnološkog i gospodarskog razvoja i ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- usporediti učinke i faktore privlačenja inozemnih direktnih ulaganja;
- povezati inovativnost multinacionalnih poduzeća s podizanjem međunarodne konkurentnosti;
učinkovito upravljati, artikulirati i implementirati koncept inovacija i inovativnih procesa u poslovanju poduzeća na domaćem i inozemnom tržištu;
- prepoznati važnost inovativnosti u proizvodima, poslovnim procesima u svrhu podizanja produktivnosti i konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- analizirati odnos globalizacije, inovativnosti te domaće i međunarodne konkurentnosti;
- identificirati načine i važnost različitih oblika zaštite intelektualnog vlasništva
- Interpretirati različite oblike intelektualnog vlasništva poput patentiranja, zaštite žiga i industrijskog dizajna, oznake zemljopisnog podrijetla i izvornosti, topografije poluvodičkih proizvoda
- usporediti procedure i objasniti oblike intelektualnog vlasništva na mikro i makro razini.
- opisati istraživačko razvojne procese i njihov utjecaj na inovativnost i konkurentnost
Sadržaj predmeta
- Teorijski fundamenti inovativnosti i konkurentnosti
- Sustav intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj, EU i inozemstvu
- Registracija oblika intelektualnog vlasništva u domaćem i međunarodnom okruženju.
- Industrijsko vlasništvo kao oblik intelektualnog vlasništva (patent, žig, industrijski dizajn, topografija poluvodičkih proizvoda, oznake izvornosti i zemljopisnog podrijetla)
- Autorska i srodna prava kao oblik intelektualnog vlasništva
- Nastanak, razvoj i utjecaj inovacija na domaću i međunarodnu konkurentnost poduzeća i gospodarstva
- Istraživanje i razvoj (R&D) kao preduvjet nastanka inovativnih aktivnosti poduzeća
- Strategija inovacija i konkurentnost poduzeća
- Sistematizacija i upravljanje procesom inovacija
- Međunarodni trgovinski sustavi, mehanizmi i konkurentnost
- Gospodarski ciklusi i međunarodna konkurentnost poduzeća
- Inozemna direktna ulaganja u transferu tehnologije
- Inozemna direktna ulaganja i međunarodna konkurentnost
- Konkurentnost na domaćem i međunarodnom tržištu i inovativnost multinacionalnih poduzeća
- Inovacije i R&D - međunarodna kretanja, visina R&D ulaganja s obzirom na različite kriterije, sektorska analiza u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji
- objasniti ključne čimbenike inovativnosti i konkurentnosti;
- opisati ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- prepoznati povezanost tehnološkog i gospodarskog razvoja i ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- usporediti učinke i faktore privlačenja inozemnih direktnih ulaganja;
- povezati inovativnost multinacionalnih poduzeća s podizanjem međunarodne konkurentnosti;
učinkovito upravljati, artikulirati i implementirati koncept inovacija i inovativnih procesa u poslovanju poduzeća na domaćem i inozemnom tržištu;
- prepoznati važnost inovativnosti u proizvodima, poslovnim procesima u svrhu podizanja produktivnosti i konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- analizirati odnos globalizacije, inovativnosti te domaće i međunarodne konkurentnosti;
- identificirati načine i važnost različitih oblika zaštite intelektualnog vlasništva
- Interpretirati različite oblike intelektualnog vlasništva poput patentiranja, zaštite žiga i industrijskog dizajna, oznake zemljopisnog podrijetla i izvornosti, topografije poluvodičkih proizvoda
- usporediti procedure i objasniti oblike intelektualnog vlasništva na mikro i makro razini.
- opisati istraživačko razvojne procese i njihov utjecaj na inovativnost i konkurentnost
Sadržaj predmeta
- Teorijski fundamenti inovativnosti i konkurentnosti
- Sustav intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj, EU i inozemstvu
- Registracija oblika intelektualnog vlasništva u domaćem i međunarodnom okruženju.
- Industrijsko vlasništvo kao oblik intelektualnog vlasništva (patent, žig, industrijski dizajn, topografija poluvodičkih proizvoda, oznake izvornosti i zemljopisnog podrijetla)
- Autorska i srodna prava kao oblik intelektualnog vlasništva
- Nastanak, razvoj i utjecaj inovacija na domaću i međunarodnu konkurentnost poduzeća i gospodarstva
- Istraživanje i razvoj (R&D) kao preduvjet nastanka inovativnih aktivnosti poduzeća
- Strategija inovacija i konkurentnost poduzeća
- Sistematizacija i upravljanje procesom inovacija
- Međunarodni trgovinski sustavi, mehanizmi i konkurentnost
- Gospodarski ciklusi i međunarodna konkurentnost poduzeća
- Inozemna direktna ulaganja u transferu tehnologije
- Inozemna direktna ulaganja i međunarodna konkurentnost
- Konkurentnost na domaćem i međunarodnom tržištu i inovativnost multinacionalnih poduzeća
- Inovacije i R&D - međunarodna kretanja, visina R&D ulaganja s obzirom na različite kriterije, sektorska analiza u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji
Međunarodno poslovanje
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je prenijeti studentima teorijska i aplikativna znanja u organiziranju i vođenju poslovanja u međunarodnom okruženju. U sve većoj internacionalizaciji ekonomije i porastu kako klasične vanjskotrgovinske razmjene tako i novih oblika međunarodnog poslovanja neophodno je temeljito poznavanje tehnika, organizacije, načina te oblika međunarodnog poslovanja. Tijekom studija upoznat će se studente s alatima i suvremenim metodama koje mogu uspješno upotrebljavati u međunarodnom poslovanju.
Sadržaj predmeta
Teorijski okvir međunarodnog poslovanja
- Kontekst međunarodnog poslovanja
- Motivi, ciljevi i strategije međunarodnog poslovanja
- Organizacija međunarodnog poslovanja
- Subjekti međunarodnog poslovanja - poslovna operativa u međunarodnim poslovima
- Međunarodni poslovni običaji, izrazi i pravila. Vrste međunarodnih poslova i djelatnosti
- Operativni dio međunarodnog poslovanja
- Kalkulacije u međunarodnoj poslovnoj praksi
- Poslovna dokumentacija
- Važnost i načini ugovaranja u međunarodnom poslovanju
- Poslovni rizici i osiguranje od rizika
- Devizno poslovanje i instrumenti platnog prometa s inozemstvom
- Kreditni poslovi u međunarodnom poslovanju
- Bankarske garancije
- Tehnika realizacije pojedinih međunarodnih poslova
Cilj kolegija je prenijeti studentima teorijska i aplikativna znanja u organiziranju i vođenju poslovanja u međunarodnom okruženju. U sve većoj internacionalizaciji ekonomije i porastu kako klasične vanjskotrgovinske razmjene tako i novih oblika međunarodnog poslovanja neophodno je temeljito poznavanje tehnika, organizacije, načina te oblika međunarodnog poslovanja. Tijekom studija upoznat će se studente s alatima i suvremenim metodama koje mogu uspješno upotrebljavati u međunarodnom poslovanju.
Sadržaj predmeta
Teorijski okvir međunarodnog poslovanja
- Kontekst međunarodnog poslovanja
- Motivi, ciljevi i strategije međunarodnog poslovanja
- Organizacija međunarodnog poslovanja
- Subjekti međunarodnog poslovanja - poslovna operativa u međunarodnim poslovima
- Međunarodni poslovni običaji, izrazi i pravila. Vrste međunarodnih poslova i djelatnosti
- Operativni dio međunarodnog poslovanja
- Kalkulacije u međunarodnoj poslovnoj praksi
- Poslovna dokumentacija
- Važnost i načini ugovaranja u međunarodnom poslovanju
- Poslovni rizici i osiguranje od rizika
- Devizno poslovanje i instrumenti platnog prometa s inozemstvom
- Kreditni poslovi u međunarodnom poslovanju
- Bankarske garancije
- Tehnika realizacije pojedinih međunarodnih poslova
Diplomski studij
Globalna sigurnost u poslovanju
Ciljevi predmeta
Ciljevi predmeta Globalna sigurnost u poslovanju su podučiti studente kako sustavno kategorizirati i elaborirati teme sigurnost, globalna sigurnost, globalna sigurnost u poslovanju i sigurnosne prijetnje te kako diskutirati o primjerima država i tvrtki koje prakticiraju globalnu sigurnost u poslovanju.
Sadržaj predmeta
- Uvodna razmatranja vezana uz globalnu sigurnost u poslovanju,
- Definiranje i gradiranje osnovnih pojmova: sigurnosti, globalne sigurnosti i globalne sigurnosti u poslovanju
- Sigurnosne prijetnje
- Globalno gospodarstvo
- Sigurnosne prijetnje i internacionalizacija poslovanja
- Društveni identitet kao sigurnosna prijetnja
- Okolišne sigurnosne prijetnje
- Zdravstvene sigurnosne prijetnje
- Prirodne sigurnosne prijetnje
- Iznenadne sigurnosne prijetnje
- Kriminalne sigurnosne prijetnje
- Ostale sigurnosne prijetnje
- Načini za postizanje globalne sigurnosti
- Primjeri država koje prakticiraju globalnu sigurnost u poslovanju
- Primjeri tvrtki koje prakticiraju globalnu sigurnost u poslovanju
Ciljevi predmeta Globalna sigurnost u poslovanju su podučiti studente kako sustavno kategorizirati i elaborirati teme sigurnost, globalna sigurnost, globalna sigurnost u poslovanju i sigurnosne prijetnje te kako diskutirati o primjerima država i tvrtki koje prakticiraju globalnu sigurnost u poslovanju.
Sadržaj predmeta
- Uvodna razmatranja vezana uz globalnu sigurnost u poslovanju,
- Definiranje i gradiranje osnovnih pojmova: sigurnosti, globalne sigurnosti i globalne sigurnosti u poslovanju
- Sigurnosne prijetnje
- Globalno gospodarstvo
- Sigurnosne prijetnje i internacionalizacija poslovanja
- Društveni identitet kao sigurnosna prijetnja
- Okolišne sigurnosne prijetnje
- Zdravstvene sigurnosne prijetnje
- Prirodne sigurnosne prijetnje
- Iznenadne sigurnosne prijetnje
- Kriminalne sigurnosne prijetnje
- Ostale sigurnosne prijetnje
- Načini za postizanje globalne sigurnosti
- Primjeri država koje prakticiraju globalnu sigurnost u poslovanju
- Primjeri tvrtki koje prakticiraju globalnu sigurnost u poslovanju
Multikulturalna komunikacija i poslovno pregovaranje
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je upoznati studente s osnovnim konceptima, pristupima I modelima ponašanja u poslovnom pregovaranju. Ovaj kolegij će studentima dati praktična i teoretska znanja iz područja poslovnog pregovaranja, temelje za primjenu istih kao i rješavanje specifičnih problema i izazova s kojima se kompanije susreću u svakom segmentu poslovanja. Poseban fokus biti će stavljen na komunikacijske vještine te razumijevanje utjecaja kulture na poslovno pregovaranje kao i poslovne običaje pojedinih zemalja.
Sadržaj predmeta
- Teorijski okvir poslovnog pregovaranja
- Principi pregovaranja i osnovna pregovaračka pravila.
- Pregovori unutar grupe ili poslovnog subjekta, pregovori između grupa ili poslovnih subjekata.
- Identifikacija predmeta pregovora.
- Planiranje i priprema pregovora. Hijerarhijski pristup. Pregovaračka moć.
- Povećanje pregovaračke moći.
- Strategije u međukulturalnom i poslovnom pregovaranju
- Čimbenici uspješnih pregovora.
- Zona pregovora. Davanje i primanje ustupaka.
- Suvremeni poslovni trendovi. Poslovni protokol.
- Pregovaračke taktike i izbor efikasne taktike. Vezivanje taktika.
- Utjecaj međukulturalnih različitosti na pregovore.
- Uspješan završetak pregovora.
- Korištenje posrednika i arbitraže u pregovorima.
- Posebnost pregovora s međunarodnim institucijama.
- Tehnika pregovaranja u pojedinim karakterističnim poslovnim situacijama.
Cilj kolegija je upoznati studente s osnovnim konceptima, pristupima I modelima ponašanja u poslovnom pregovaranju. Ovaj kolegij će studentima dati praktična i teoretska znanja iz područja poslovnog pregovaranja, temelje za primjenu istih kao i rješavanje specifičnih problema i izazova s kojima se kompanije susreću u svakom segmentu poslovanja. Poseban fokus biti će stavljen na komunikacijske vještine te razumijevanje utjecaja kulture na poslovno pregovaranje kao i poslovne običaje pojedinih zemalja.
Sadržaj predmeta
- Teorijski okvir poslovnog pregovaranja
- Principi pregovaranja i osnovna pregovaračka pravila.
- Pregovori unutar grupe ili poslovnog subjekta, pregovori između grupa ili poslovnih subjekata.
- Identifikacija predmeta pregovora.
- Planiranje i priprema pregovora. Hijerarhijski pristup. Pregovaračka moć.
- Povećanje pregovaračke moći.
- Strategije u međukulturalnom i poslovnom pregovaranju
- Čimbenici uspješnih pregovora.
- Zona pregovora. Davanje i primanje ustupaka.
- Suvremeni poslovni trendovi. Poslovni protokol.
- Pregovaračke taktike i izbor efikasne taktike. Vezivanje taktika.
- Utjecaj međukulturalnih različitosti na pregovore.
- Uspješan završetak pregovora.
- Korištenje posrednika i arbitraže u pregovorima.
- Posebnost pregovora s međunarodnim institucijama.
- Tehnika pregovaranja u pojedinim karakterističnim poslovnim situacijama.
Poslovanje u međunarodnom okruženju
Ciljevi predmeta
Cilj je kolegija prezentirati studentima pojmove iz područja međunarodnog poslovanja, temeljne oblike ulaska na inozemna tržišta i poslovne operacije koje se realiziraju u međunarodnom okruženju. Ovaj će kolegij studentima razjasniti postojeće, teorijske i praktične, spoznaje iz područja međunarodnog poslovanja te im osigurati temelje za primjenu stečenih znanja i rješavanje konkretnih problema i izazova koji se u tom kontekstu postavljaju pred poduzeća koja nastupaju na međunarodnom tržištu
Sadržaj predmeta
- Čimbenici i efekti globalizacije na poslovanje
- Multinacionalne kompanije i njihova uloga
- Uvod u strategije izlaska na inozemna tržišta
- Inozemne direktne investicije
- Transfer tehnologije i licenca
- Franchising
- Strateški savezi
- Vezana trgovina
- Izvođenje investicijskih radova u inozemstvu
- Dugoročna proizvodna kooperacija/Poslovno tehnička suradnja
- 11. Ostale usluge u međunarodnom poslovanju
- 12. Financiranje i osiguravanje izvoznih poslova
- Poslovanje na izabranim međunarodnim tržištima
- Proces analize inozemnog tržišta
- 15. Kreiranje strategije poslovanja na međunarodnom tržištu
Cilj je kolegija prezentirati studentima pojmove iz područja međunarodnog poslovanja, temeljne oblike ulaska na inozemna tržišta i poslovne operacije koje se realiziraju u međunarodnom okruženju. Ovaj će kolegij studentima razjasniti postojeće, teorijske i praktične, spoznaje iz područja međunarodnog poslovanja te im osigurati temelje za primjenu stečenih znanja i rješavanje konkretnih problema i izazova koji se u tom kontekstu postavljaju pred poduzeća koja nastupaju na međunarodnom tržištu
Sadržaj predmeta
- Čimbenici i efekti globalizacije na poslovanje
- Multinacionalne kompanije i njihova uloga
- Uvod u strategije izlaska na inozemna tržišta
- Inozemne direktne investicije
- Transfer tehnologije i licenca
- Franchising
- Strateški savezi
- Vezana trgovina
- Izvođenje investicijskih radova u inozemstvu
- Dugoročna proizvodna kooperacija/Poslovno tehnička suradnja
- 11. Ostale usluge u međunarodnom poslovanju
- 12. Financiranje i osiguravanje izvoznih poslova
- Poslovanje na izabranim međunarodnim tržištima
- Proces analize inozemnog tržišta
- 15. Kreiranje strategije poslovanja na međunarodnom tržištu
Inovacije i međunarodna konkurentnost
Ciljevi predmeta
- objasniti ključne čimbenike inovativnosti i konkurentnosti;
- opisati ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- prepoznati povezanost tehnološkog i gospodarskog razvoja i ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- usporediti učinke i faktore privlačenja inozemnih direktnih ulaganja;
- povezati inovativnost multinacionalnih poduzeća s podizanjem međunarodne konkurentnosti;
učinkovito upravljati, artikulirati i implementirati koncept inovacija i inovativnih procesa u poslovanju poduzeća na domaćem i inozemnom tržištu;
- prepoznati važnost inovativnosti u proizvodima, poslovnim procesima u svrhu podizanja produktivnosti i konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- analizirati odnos globalizacije, inovativnosti te domaće i međunarodne konkurentnosti;
- identificirati načine i važnost različitih oblika zaštite intelektualnog vlasništva
- Interpretirati različite oblike intelektualnog vlasništva poput patentiranja, zaštite žiga i industrijskog dizajna, oznake zemljopisnog podrijetla i izvornosti, topografije poluvodičkih proizvoda
- usporediti procedure i objasniti oblike intelektualnog vlasništva na mikro i makro razini.
- opisati istraživačko razvojne procese i njihov utjecaj na inovativnost i konkurentnost
Sadržaj predmeta
- Teorijski fundamenti inovativnosti i konkurentnosti
- Sustav intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj, EU i inozemstvu
- Registracija oblika intelektualnog vlasništva u domaćem i međunarodnom okruženju.
- Industrijsko vlasništvo kao oblik intelektualnog vlasništva (patent, žig, industrijski dizajn, topografija poluvodičkih proizvoda, oznake izvornosti i zemljopisnog podrijetla)
- Autorska i srodna prava kao oblik intelektualnog vlasništva
- Nastanak, razvoj i utjecaj inovacija na domaću i međunarodnu konkurentnost poduzeća i gospodarstva
- Istraživanje i razvoj (R&D) kao preduvjet nastanka inovativnih aktivnosti poduzeća
- Strategija inovacija i konkurentnost poduzeća
- Sistematizacija i upravljanje procesom inovacija
- Međunarodni trgovinski sustavi, mehanizmi i konkurentnost
- Gospodarski ciklusi i međunarodna konkurentnost poduzeća
- Inozemna direktna ulaganja u transferu tehnologije
- Inozemna direktna ulaganja i međunarodna konkurentnost
- Konkurentnost na domaćem i međunarodnom tržištu i inovativnost multinacionalnih poduzeća
- Inovacije i R&D - međunarodna kretanja, visina R&D ulaganja s obzirom na različite kriterije, sektorska analiza u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji
- objasniti ključne čimbenike inovativnosti i konkurentnosti;
- opisati ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- prepoznati povezanost tehnološkog i gospodarskog razvoja i ulogu inovacija u povećavanju međunarodne konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- usporediti učinke i faktore privlačenja inozemnih direktnih ulaganja;
- povezati inovativnost multinacionalnih poduzeća s podizanjem međunarodne konkurentnosti;
učinkovito upravljati, artikulirati i implementirati koncept inovacija i inovativnih procesa u poslovanju poduzeća na domaćem i inozemnom tržištu;
- prepoznati važnost inovativnosti u proizvodima, poslovnim procesima u svrhu podizanja produktivnosti i konkurentnosti poduzeća i gospodarstva;
- analizirati odnos globalizacije, inovativnosti te domaće i međunarodne konkurentnosti;
- identificirati načine i važnost različitih oblika zaštite intelektualnog vlasništva
- Interpretirati različite oblike intelektualnog vlasništva poput patentiranja, zaštite žiga i industrijskog dizajna, oznake zemljopisnog podrijetla i izvornosti, topografije poluvodičkih proizvoda
- usporediti procedure i objasniti oblike intelektualnog vlasništva na mikro i makro razini.
- opisati istraživačko razvojne procese i njihov utjecaj na inovativnost i konkurentnost
Sadržaj predmeta
- Teorijski fundamenti inovativnosti i konkurentnosti
- Sustav intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj, EU i inozemstvu
- Registracija oblika intelektualnog vlasništva u domaćem i međunarodnom okruženju.
- Industrijsko vlasništvo kao oblik intelektualnog vlasništva (patent, žig, industrijski dizajn, topografija poluvodičkih proizvoda, oznake izvornosti i zemljopisnog podrijetla)
- Autorska i srodna prava kao oblik intelektualnog vlasništva
- Nastanak, razvoj i utjecaj inovacija na domaću i međunarodnu konkurentnost poduzeća i gospodarstva
- Istraživanje i razvoj (R&D) kao preduvjet nastanka inovativnih aktivnosti poduzeća
- Strategija inovacija i konkurentnost poduzeća
- Sistematizacija i upravljanje procesom inovacija
- Međunarodni trgovinski sustavi, mehanizmi i konkurentnost
- Gospodarski ciklusi i međunarodna konkurentnost poduzeća
- Inozemna direktna ulaganja u transferu tehnologije
- Inozemna direktna ulaganja i međunarodna konkurentnost
- Konkurentnost na domaćem i međunarodnom tržištu i inovativnost multinacionalnih poduzeća
- Inovacije i R&D - međunarodna kretanja, visina R&D ulaganja s obzirom na različite kriterije, sektorska analiza u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji
Poslijediplomski studij - Doktorski studij
Međunarodno poslovanje
1. Globalizacija poslovanja
2. Međunarodni geopolitički i međunarodni poslovni odnosi
3. Pozicioniranje na inozemnom tržištu
4. Strategije izvoza
5. Konkurentnost izvoza
6. Inovacije i konkurentnost izvoza
7. Analiza i usporedba izabranih inozemnih tržišta
2. Međunarodni geopolitički i međunarodni poslovni odnosi
3. Pozicioniranje na inozemnom tržištu
4. Strategije izvoza
5. Konkurentnost izvoza
6. Inovacije i konkurentnost izvoza
7. Analiza i usporedba izabranih inozemnih tržišta
International business
1. Globalisation of business
2. International geopolitical and international business relations
3. Positioning on the international market
4. Export strategies
5. Export competitiveness
6. Innovations and export competitiveness
7. Analysis and comparison of the selected international markets
2. International geopolitical and international business relations
3. Positioning on the international market
4. Export strategies
5. Export competitiveness
6. Innovations and export competitiveness
7. Analysis and comparison of the selected international markets
Study Programs in English
International trade strategies (UNDERGRADUATE study program)
Mastering the possibilities of selecting the optimal trade strategy and international strategic orientation based on theoretical and empirical analysis relevant for shaping international trade strategies.
Course content
Theoretical analysis of International Trade Strategies: classical, neoclassical and modern theory. Development through Trade and Investment. Optimal protection and optimal interventions. Comparative Advantages and Competitiveness. Elasticity of Supply and Adjustments. Types of International Trade Strategies: Export-led development. Export commodity trade. Import substitution. Export promotion. Mixed strategy. Regional Integration Strategy. International Strategy Orientations: Strongly outward orientation. Moderately outward orientation. Strongly inward orientation. Moderately inward orientation. Forming and implementation of International Trade Strategy: key-sectors criteria; targets, instruments and mechanisms; Effects on Development and Balance of Payments.
Course content
Theoretical analysis of International Trade Strategies: classical, neoclassical and modern theory. Development through Trade and Investment. Optimal protection and optimal interventions. Comparative Advantages and Competitiveness. Elasticity of Supply and Adjustments. Types of International Trade Strategies: Export-led development. Export commodity trade. Import substitution. Export promotion. Mixed strategy. Regional Integration Strategy. International Strategy Orientations: Strongly outward orientation. Moderately outward orientation. Strongly inward orientation. Moderately inward orientation. Forming and implementation of International Trade Strategy: key-sectors criteria; targets, instruments and mechanisms; Effects on Development and Balance of Payments.
International Business 1 (UNDERGRADUATE study program)
The purpose of this course is to upgrade students’ theoretical and practical knowledge in organizing and doing business in the international surrounding. In the time of the upward trend of economy, internalization and the growth of the classic international trade, as well as the new forms of international business, it is necessary to get more involved into studying the techniques, organization, methods and forms of the international business. During the study, the students will get informed about the tools and modern methods that can successfully be used in the international business.
Course content
Definition of the international business. Terms and relations used in the international business. Motives, purposes and strategies of international business. Organization of the international business. Subjects of the international business – operational effectiveness in international business. International business customs, expressions and rules. Types of international business and activities. Operational effectiveness in the international surrounding. Calculations in the international business practice. Business documents. Contracting the international business. Price contracting. Business risks and risk insurance. Currency business and instruments of payment with foreign countries. Credit business in international business. Bank guaranties. Realization technique of the particular international business.
Course content
Definition of the international business. Terms and relations used in the international business. Motives, purposes and strategies of international business. Organization of the international business. Subjects of the international business – operational effectiveness in international business. International business customs, expressions and rules. Types of international business and activities. Operational effectiveness in the international surrounding. Calculations in the international business practice. Business documents. Contracting the international business. Price contracting. Business risks and risk insurance. Currency business and instruments of payment with foreign countries. Credit business in international business. Bank guaranties. Realization technique of the particular international business.
International business
Expected learning outcomes
Upon completion of the course, the student will:
1. Receive theoretical and applied knowledge about managing and business organization in international environment.
2. Gain skills and knowledge about international business techniques and organization.
3. Meet with tools and contemporary techniques that can be successfully applied in international business
Course content
1) Theoretical framework of international business
2) International business context
3) Motives, objectives and strategies of international business
4) Organization of international business
5) Participants in international business
6) Customs, rules and terminology in international business. Types and activities of international business
7) Operational part of international business
8) Calculations in international business
9) Business documentation
10) International business agreements and their importance
11) Risk insurance in international business
12) Business in foreign currency and payment instruments in international business
13) Credit approvals in international business
14) Bank guarantee
15) Realization techniques of particular tasks in international business
Upon completion of the course, the student will:
1. Receive theoretical and applied knowledge about managing and business organization in international environment.
2. Gain skills and knowledge about international business techniques and organization.
3. Meet with tools and contemporary techniques that can be successfully applied in international business
Course content
1) Theoretical framework of international business
2) International business context
3) Motives, objectives and strategies of international business
4) Organization of international business
5) Participants in international business
6) Customs, rules and terminology in international business. Types and activities of international business
7) Operational part of international business
8) Calculations in international business
9) Business documentation
10) International business agreements and their importance
11) Risk insurance in international business
12) Business in foreign currency and payment instruments in international business
13) Credit approvals in international business
14) Bank guarantee
15) Realization techniques of particular tasks in international business
Innovation and international competitiveness
Expected learning outcomes
Upon completion of the course, students will be able to:
1. Use theoretical and practical knowledge, implement analysis process of relations between, domestic and international competitiveness of the company and national economy, and identify key factors of innovativeness and competitiveness;
2. Evaluate and analyze effects of FDI and technology transfer, their drivers and economic policies:
3. To explain significance of R&D process and compare its impacts on innovativeness and competitiveness level of the company
Course content
Theoretical framework of innovativeness and competitiveness
- Intellectual property system in Croatia, EU and abroad
- Intellectual property protection in domestic and international environment
- Industrial property as type of intellectual property (patents, trademark, industrial design, geographical origin and originality label, topografy of semiconductor products)
- Copyrights as type of intellectual property protection
- Creation, development and impact of innovations on company and national economy domestic and international competitiveness
- R&D as precondition of innovation activities of the company
- Innovation strategy and competitiveness of the company
- Sistematization and managing innovative process
- International trade systems, mechanisms and competitiveness
- Economic cycles and international competitiveness of the company
- FDI and technology transfer
- FDI and international competitiveness
- Competitiveness on domestic and international market and innovativeness of multinational companies
- Innovations and R&D – international trends, value of R&D investments through different criterias, sectoral analysis in Croatia and EU
Upon completion of the course, students will be able to:
1. Use theoretical and practical knowledge, implement analysis process of relations between, domestic and international competitiveness of the company and national economy, and identify key factors of innovativeness and competitiveness;
2. Evaluate and analyze effects of FDI and technology transfer, their drivers and economic policies:
3. To explain significance of R&D process and compare its impacts on innovativeness and competitiveness level of the company
Course content
Theoretical framework of innovativeness and competitiveness
- Intellectual property system in Croatia, EU and abroad
- Intellectual property protection in domestic and international environment
- Industrial property as type of intellectual property (patents, trademark, industrial design, geographical origin and originality label, topografy of semiconductor products)
- Copyrights as type of intellectual property protection
- Creation, development and impact of innovations on company and national economy domestic and international competitiveness
- R&D as precondition of innovation activities of the company
- Innovation strategy and competitiveness of the company
- Sistematization and managing innovative process
- International trade systems, mechanisms and competitiveness
- Economic cycles and international competitiveness of the company
- FDI and technology transfer
- FDI and international competitiveness
- Competitiveness on domestic and international market and innovativeness of multinational companies
- Innovations and R&D – international trends, value of R&D investments through different criterias, sectoral analysis in Croatia and EU
Business in the international environment
Course objectives
Course objective is to present terms from international business sector, basic types of entrance to foreign markets and business operations that are realized in international environment to students. This course will help students to clarify existing theoretical and practical cognitions from international business and provide them basics for application of these knowledge, and resolving of real world problems and challenges, that enterprises in international environment face with in this context.
Course content
1. Drivers and effects of globalization on business
2. Multinational companies and their role
3. Introduction to entrance to foreign markets
4. Foreign direct investments
5. Technology transfer and licensing
6. Franchising
7. Strategic alliances
8. Tied trade
9. Investment projects abroad
10. Long term production cooperation/Business-technical cooperation
11. Other services in international business
12. Financing and insurance of export
13. Doing business in particular foreign markets
14. Foreign market analysis process
15. Creation of business strategy in international market
Course objective is to present terms from international business sector, basic types of entrance to foreign markets and business operations that are realized in international environment to students. This course will help students to clarify existing theoretical and practical cognitions from international business and provide them basics for application of these knowledge, and resolving of real world problems and challenges, that enterprises in international environment face with in this context.
Course content
1. Drivers and effects of globalization on business
2. Multinational companies and their role
3. Introduction to entrance to foreign markets
4. Foreign direct investments
5. Technology transfer and licensing
6. Franchising
7. Strategic alliances
8. Tied trade
9. Investment projects abroad
10. Long term production cooperation/Business-technical cooperation
11. Other services in international business
12. Financing and insurance of export
13. Doing business in particular foreign markets
14. Foreign market analysis process
15. Creation of business strategy in international market
Cross cultural communication and business negotiation
Course objectives
Objective of this course is to meet students with basic concepts, approaches, behaviors and situations in business negotiation. This course will provide students practical and theoretical knowledge, basics for their application and resolving specific problems companies face with in each business segment. Focus will be especially on communication skills and understanding cultural influences on business negotiation and business customs of particular countries
Course content
1. Theoretical framework of business negotiation
2. Negotiation principles and basic rules
3. Internal negotiation and negotiation between different groups and organizations
4. Identifying negotiation subject
5. Negotiation planning and preparation. Hierarchical approach. Negotiation power. Increasing negotiation power
6. Cross cultural negotiation strategies
7. Factors of successful negotiation
8. Negotiation zone. Concessions.
9. Contemporary business trends. Business protocol
10. Negotiation tactics and effective tactic choice. Multiple tactics usage.
11. Impact of cross cultural differences on negotiation.
12. Successful negotiation closure.
13. Usage of intermediaries and arbitation
14. Negotiation with international institutions and its specifics
15.Negotiation techniques in particular situations
Objective of this course is to meet students with basic concepts, approaches, behaviors and situations in business negotiation. This course will provide students practical and theoretical knowledge, basics for their application and resolving specific problems companies face with in each business segment. Focus will be especially on communication skills and understanding cultural influences on business negotiation and business customs of particular countries
Course content
1. Theoretical framework of business negotiation
2. Negotiation principles and basic rules
3. Internal negotiation and negotiation between different groups and organizations
4. Identifying negotiation subject
5. Negotiation planning and preparation. Hierarchical approach. Negotiation power. Increasing negotiation power
6. Cross cultural negotiation strategies
7. Factors of successful negotiation
8. Negotiation zone. Concessions.
9. Contemporary business trends. Business protocol
10. Negotiation tactics and effective tactic choice. Multiple tactics usage.
11. Impact of cross cultural differences on negotiation.
12. Successful negotiation closure.
13. Usage of intermediaries and arbitation
14. Negotiation with international institutions and its specifics
15.Negotiation techniques in particular situations