Program

Program

(available only in the Croatian language)

Studenti moraju položiti sve obvezne ispite, kao i dva (2) izborna kolegija koja biraju između ponuđenih izbornih kolegija ovoga Studija.
 
Umjesto ponuđenih izbornih kolegija studenti mogu izabrati kolegije sličnih i/ili usporedivih poslijediplomskih studija na drugim Sveučilištima.
 
Studenti imaju obvezu napisati i seminarski rad te kritički prikaz s temom koju izabiru u dogovoru s predmetnim nastavnikom.
 
Studij završava izradom i obranom završnog rada.

Compulsory courses::
ECTS
Lectures
Seminares
Practice
Type
Marketing informacijski sustav
6
24
6
0
Compulsory
Komponente marketing-informacijskog sustava. Ciljevi gospodarskog subjekta i donošenje marketing-odluka. Definiranje strukture marketing-informacijskog sustava. Utvrđivanje baza podataka (internih, eksternih) i računalskih aplikacija, te razrješavanje organizacijskih problema vezanih za uspostavljanje marketing-informacijskih sustava. Evolucijske razine marketing-informacijskog sustava.
Marketing-istraživanja. Istraživanje tržišta. Proces istraživanja tržišta. Izvori podataka. Utvrđivanje problema, definiranje cilja istraživanja, izbor uzorka, prikupljanje podataka, priprema i obrada podataka, testiranje hipoteza i prezentacija rezultata istraživanja. Metode ispitivanja, metode promatranja i eksperimentalne metode. Predviđanje tržišnih kretanja. Primjena istraživanja tržišta.
Marija Ham
Chair:
E-mail: marija.ham@gmail.com
Phone:
Marcel Meler
Chair:
E-mail: mmeler@efos.hr
Phone:
Politika marketing miksa
6
24
6
0
Compulsory
Koncept marketing miksa. Proizvod kao element marketing miksa. Kvaliteta proizvoda u funkciji ostvarivanja konkurentske prednosti. Poslovne odluke u raznim fazama životnog ciklusa proizvoda. Proces razvoja novog proizvoda. Stvaranje marke proizvoda. Upravljanje marketinškim kanalima. Odrednice kreiranja i modifikacije kanala distribucije. Postavljanje budžeta za kanale prodaje. Utvrđivanje ciljnog tržišta, određivanje ciljeva komuniciranja s tržištem, kanali komuniciranja, budžet komuniciranja, mjerenje efekata komuniciranja. Utvrđivanje kombinacije elemenata promocijskog spleta. Utjecaj potražnje, ponude i snaga iz okruženja na odluke o cijenama.
Proces marketinga
6
24
6
0
Compulsory
Zakonitosti tržišta i marketing. Analiza situacije. Utvrđivanje snaga i slabosti gospodarskog ili drugog subjekta. Analiza prijetnji i mogućnosti iz okruženja. Analiza ponašanja kupaca. Studij konkurencije. Predviđanje tržišnog potencijala i prodaje.
Definiranje misije i ciljeva poslovanja. Segmentacija tržišta i izbor ciljnog tržišta. Odluke o pozicioniranju. Izbor marketing strategije. Strategija razvoja proizvoda i tržišta, vertikalne marketing strategije.
Kontrola marketing aktivnosti. Vrste kontrole. Utvrđivanje mjerila kontrole, usporedba realiziranih i planiranih veličina, ispravke odstupanja.
Implementacija i organizacija marketing aktivnosti. Odabir primjerene organizacije marketing aktivnosti.
Simulacija marketinga
6
24
6
0
Compulsory
Na osnovu računalnog programa simulira se situacija na tržištu na kojem djeluje više konkurenata. Studenti u funkciji marketing menadžera donose odluke na osnovu analize okruženja i mogućnosti pojedinog poduzeća.
Marketing odluke donose se za osam uzastopnih kvartala.U svakom kvartalu se analizira sitaucija, donose strateške i taktičke odluke od definiranja misije i ciljeva, preko određivanja ciljnjog tržišta i željene pozicije do odluka koje se vezuju za pojedine elemente marketing miksa.
Kritički prikaz
1
0
0
0
Compulsory
Seminarski rad
2
0
0
0
Compulsory
Završni rad
25
0
0
0
Compulsory
Elective course 1:
ECTS
Lectures
Seminares
Practice
Type
Analiza okruženja za marketinško odlučivanje
4
16
4
0
Elective
Definiranje i analiza snaga makromarketinškog okruženja. Obrada utjecaja demografskih, političkih, ekonomskih, pravnih, društvenih i tehnoloških snaga na marketinšku strategiju, te poslovanje gospodarskih i drugih subjekata.
Definiranje i analiza utjecajnih snaga mikromarketinškog okruženja. Uloga dobavljača u stvaranju nove vrijednosti. Analiza direktnih i indirektnih konkurenata. Obrada uloge i značenja distributera u procesu razmjene. Kupci kao ključna snaga u marketinškom okruženju. Karakteristike kupaca proizvoda poslovne potrošnje i kupaca proizvoda krajnje potrošnje.
E-marketing
4
16
4
0
Elective
1. Trendovi e-marketinga
Pristupna razmatranja. Elektroničko okruženje poslovanja gospodarskih subjekata. Mobilni marketing. Internetski servisi. Web 2.0.
2. Digitalno pozicioniranje
Web-sjedišta. Portali. Funkcije i evolucija web-sjedišta. Funkcionalnost i upotrebljivost web-sjedišta. Poslovna korespondencija u internetskom okruženju. SEO. Analitika.
3. Splet e-marketinga
Kreiranje potrošačkih vrijednosti na internetu. Proizvodi u e-okruženju. Obilježja i prednosti e–proizvoda. Segmentacija. Ponašanje potrošača. E-CRM. Tipovi tržišta. Mikro i makro okruženje. Integrirana komunikacija. Internetsko oglašavanje. E-AIDA.
4. E-poslovanje
5. Elektronička trgovina. Mobilna trgovina. Tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Plaćanje u elektroničkoj trgovini. Uslužni modeli na internetu.
Korporativne komunikacije
4
16
4
0
Elective
• Osnove i razvoj korporativnih komunikacija
• Teorija dionika i upravljanje odnosima sa dionicima
• Aktivnosti komunikacija sa eksternim i internim grupama dionika
• Specifičnosti marketinških komunikacija
• Specifičnosti komunikacija u digitalnom okruženju
• Strategije korporativnih komunikacija
• Društveno odgovorno poslovanje i poslovna etika
• Izgradnja i upravljanje korporativnom markom
• Vještina komunikacije i javni nastup

Marketinško upravljanje uslugama
4
16
4
0
Elective
• Značaj usluga u tržišnom gospodarstvu
• Specifična obilježja i vrste usluga
• Istraživanje tržišta i pozicioniranje usluga
• Pozicioniranje usluga
• Kvaliteta usluge
• Interni, eksterni i interaktivni marketing
• Marketing miks u uslužnim djelatnostima – oblikovanje usluge
• Procesi, fizičko okruženje i ljudi kao element marketing miksa
• Upravljanje ponudom usluga
• Značenje marke u uslužnom sektoru
Neprofitni marketing
4
16
4
0
Elective
Djelovanje neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo
Povezanost marketinga i društva
Primjena marketinga u neprofitnim organizacijama
Planiranje i razvoj marketinga u neprofitnim organizacijama
Marketing miks u neprofitnim organizacijama.
Specifičnosti marketinga u neprofitnim organizacijama
Društveni marketing
Makromarketing
Održivi marketing
4
16
4
0
Elective
- Održivi razvoj – pojam i značajke
- Razvoj i pojam održivog marketinga
- Koncept i elementi održivog marketinga
- Održivost i ponašanje potrošača
- Održivost i marketinške strategije
- Održivost i marketing-miks
- Mogućnosti primjene održivog marketinga u suvremenim uvjetima
- Buduće smjernice razvoja održivog marketinga
Marija Ham
Chair:
E-mail: marija.ham@gmail.com
Phone:
Ponašanje potrošača i poslovnih kupaca
4
16
4
0
Elective
• Uvod u ponašanje potrošača: definiranje ponašanja potrošača; determinante ponašanja potrošača; ponašanje potrošača i marketinška strategija;
• Istraživanje ponašanje potrošača: metodologije i instrumenti istraživanja ponašanja potrošača; proces i provođenje istraživanja; primjena dobivenih informacija u donošenju marketinških odluka;
• Segmentacija tržišta: Osnove, kriteriji i strategije uspješne segmentacije;
• Eksterni utjecaji na ponašanje potrošača i marketinške implikacije: kultura, kroskulture i subkulture; društveni staleži; referentne grupe i obitelj; dob i spol potrošača;
• Interni utjecaji i ponašanje potrošača: motivacija i emocije; percepcija; stavovi; obilježja ličnosti, vrijednosti i stil života; učenje; znanje i razumijevanje; primjene u marketing;
• Proces donošenja odluke o kupovini i marketinške primjene: spoznaja problema; traženje informacija; procjena alternative i izbor; izbor prodajnog mjesta i kupnja; poslijekupovni procesi; zadovoljstvo potrošača; primjene u marketing;
• Ponašanje organizacijskog kupca: specifičnosti procesa kupovine organizacijskog kupca; oblici kupovine; čimbenici koji utječu na ponašanje poslovnog kupca; proces odlučivanja o kupnji organizacijskog kupca i strategija kupovine; primjene u marketing.
• Posebna područja ponašanja potrošača: tamna strana ponašanja potrošača, održivo ponašanje potrošača i marketinške implikacije
Strateško upravljanje markama
4
16
4
0
Elective
Važnost marke i koristi od marke
Identitet i elementi indetiteta marke
Ocjena potrebitosti stvaranja marke (korporativne vs. proizvodne)
Strategije upravljanjem markama u fazi nastajanja i uvođenja
Strategije upravljanjem markama u fazi rasta i zrelosti
Strateško Upravljanje portfeljem marki
Vrijednost i mjerenje vrijednosti marke
Emocionalni i senzorno upravljanje markama, te sociološki i kulturološki fenomeni marke
Upravljanje prodajom
4
16
4
0
Elective
• Razvoj i uloga prodaje u marketingu te strategije prodaje
• Kupovno ponašanje organizacijskih kupaca
• Međunarodna prodaja i upravljanje ključnim kupcima
• Novačenje i odabir prodavača te trening i obuka
• Novčano i nenovčano motiviranje prodavača
• Organiziranje prodaje te automatizacija prodajne sile
• Prodajno prognoziranje i planiranje (prodajni proračun) te upravljanje učinkom i procjena učinka
• Pronalaženje, kvalificiranje, prioritiziranje potencijalnih kupaca, te priprema za pristup kupcu i upoznavanje/prvi kontakt u online i offline okruženju
• Razvoj odnosa, otkrivanje potreba i prezentacija/demonstracija proizvoda u online i offline okruženju
• Otklanjanje prigovora, zaključivanje prodaje i poslijeprodajno građenje partnerstva u online i offline okruženju
• Digitalna prodaja na poslovnom tržištu
• Komunikacija u prodaji i pregovaranju
• Psihologija uvjeravanja u prodaji
Compulsory courses::
ECTS
Lectures
Seminares
Practice
Type
Marketing informacijski sustav
6
24
6
0
Compulsory
Komponente marketing-informacijskog sustava. Ciljevi gospodarskog subjekta i donošenje marketing-odluka. Definiranje strukture marketing-informacijskog sustava. Utvrđivanje baza podataka (internih, eksternih) i računalskih aplikacija, te razrješavanje organizacijskih problema vezanih za uspostavljanje marketing-informacijskih sustava. Evolucijske razine marketing-informacijskog sustava.
Marketing-istraživanja. Istraživanje tržišta. Proces istraživanja tržišta. Izvori podataka. Utvrđivanje problema, definiranje cilja istraživanja, izbor uzorka, prikupljanje podataka, priprema i obrada podataka, testiranje hipoteza i prezentacija rezultata istraživanja. Metode ispitivanja, metode promatranja i eksperimentalne metode. Predviđanje tržišnih kretanja. Primjena istraživanja tržišta.
Marija Ham
Chair:
E-mail: marija.ham@gmail.com
Phone:
Marcel Meler
Chair:
E-mail: mmeler@efos.hr
Phone:
Politika marketing miksa
6
24
6
0
Compulsory
Koncept marketing miksa. Proizvod kao element marketing miksa. Kvaliteta proizvoda u funkciji ostvarivanja konkurentske prednosti. Poslovne odluke u raznim fazama životnog ciklusa proizvoda. Proces razvoja novog proizvoda. Stvaranje marke proizvoda. Upravljanje marketinškim kanalima. Odrednice kreiranja i modifikacije kanala distribucije. Postavljanje budžeta za kanale prodaje. Utvrđivanje ciljnog tržišta, određivanje ciljeva komuniciranja s tržištem, kanali komuniciranja, budžet komuniciranja, mjerenje efekata komuniciranja. Utvrđivanje kombinacije elemenata promocijskog spleta. Utjecaj potražnje, ponude i snaga iz okruženja na odluke o cijenama.
Proces marketinga
6
24
6
0
Compulsory
Zakonitosti tržišta i marketing. Analiza situacije. Utvrđivanje snaga i slabosti gospodarskog ili drugog subjekta. Analiza prijetnji i mogućnosti iz okruženja. Analiza ponašanja kupaca. Studij konkurencije. Predviđanje tržišnog potencijala i prodaje.
Definiranje misije i ciljeva poslovanja. Segmentacija tržišta i izbor ciljnog tržišta. Odluke o pozicioniranju. Izbor marketing strategije. Strategija razvoja proizvoda i tržišta, vertikalne marketing strategije.
Kontrola marketing aktivnosti. Vrste kontrole. Utvrđivanje mjerila kontrole, usporedba realiziranih i planiranih veličina, ispravke odstupanja.
Implementacija i organizacija marketing aktivnosti. Odabir primjerene organizacije marketing aktivnosti.
Simulacija marketinga
6
24
6
0
Compulsory
Na osnovu računalnog programa simulira se situacija na tržištu na kojem djeluje više konkurenata. Studenti u funkciji marketing menadžera donose odluke na osnovu analize okruženja i mogućnosti pojedinog poduzeća.
Marketing odluke donose se za osam uzastopnih kvartala.U svakom kvartalu se analizira sitaucija, donose strateške i taktičke odluke od definiranja misije i ciljeva, preko određivanja ciljnjog tržišta i željene pozicije do odluka koje se vezuju za pojedine elemente marketing miksa.
Kritički prikaz
1
0
0
0
Compulsory
Seminarski rad
2
0
0
0
Compulsory
Elective course 1:
ECTS
Lectures
Seminares
Practice
Type
Analiza okruženja za marketinško odlučivanje
4
16
4
0
Elective
Definiranje i analiza snaga makromarketinškog okruženja. Obrada utjecaja demografskih, političkih, ekonomskih, pravnih, društvenih i tehnoloških snaga na marketinšku strategiju, te poslovanje gospodarskih i drugih subjekata.
Definiranje i analiza utjecajnih snaga mikromarketinškog okruženja. Uloga dobavljača u stvaranju nove vrijednosti. Analiza direktnih i indirektnih konkurenata. Obrada uloge i značenja distributera u procesu razmjene. Kupci kao ključna snaga u marketinškom okruženju. Karakteristike kupaca proizvoda poslovne potrošnje i kupaca proizvoda krajnje potrošnje.
E-marketing
4
16
4
0
Elective
1. Trendovi e-marketinga
Pristupna razmatranja. Elektroničko okruženje poslovanja gospodarskih subjekata. Mobilni marketing. Internetski servisi. Web 2.0.
2. Digitalno pozicioniranje
Web-sjedišta. Portali. Funkcije i evolucija web-sjedišta. Funkcionalnost i upotrebljivost web-sjedišta. Poslovna korespondencija u internetskom okruženju. SEO. Analitika.
3. Splet e-marketinga
Kreiranje potrošačkih vrijednosti na internetu. Proizvodi u e-okruženju. Obilježja i prednosti e–proizvoda. Segmentacija. Ponašanje potrošača. E-CRM. Tipovi tržišta. Mikro i makro okruženje. Integrirana komunikacija. Internetsko oglašavanje. E-AIDA.
4. E-poslovanje
5. Elektronička trgovina. Mobilna trgovina. Tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Plaćanje u elektroničkoj trgovini. Uslužni modeli na internetu.
Korporativne komunikacije
4
16
4
0
Elective
• Osnove i razvoj korporativnih komunikacija
• Teorija dionika i upravljanje odnosima sa dionicima
• Aktivnosti komunikacija sa eksternim i internim grupama dionika
• Specifičnosti marketinških komunikacija
• Specifičnosti komunikacija u digitalnom okruženju
• Strategije korporativnih komunikacija
• Društveno odgovorno poslovanje i poslovna etika
• Izgradnja i upravljanje korporativnom markom
• Vještina komunikacije i javni nastup

Marketinško upravljanje uslugama
4
16
4
0
Elective
• Značaj usluga u tržišnom gospodarstvu
• Specifična obilježja i vrste usluga
• Istraživanje tržišta i pozicioniranje usluga
• Pozicioniranje usluga
• Kvaliteta usluge
• Interni, eksterni i interaktivni marketing
• Marketing miks u uslužnim djelatnostima – oblikovanje usluge
• Procesi, fizičko okruženje i ljudi kao element marketing miksa
• Upravljanje ponudom usluga
• Značenje marke u uslužnom sektoru
Neprofitni marketing
4
16
4
0
Elective
Djelovanje neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo
Povezanost marketinga i društva
Primjena marketinga u neprofitnim organizacijama
Planiranje i razvoj marketinga u neprofitnim organizacijama
Marketing miks u neprofitnim organizacijama.
Specifičnosti marketinga u neprofitnim organizacijama
Društveni marketing
Makromarketing
Održivi marketing
4
16
4
0
Elective
- Održivi razvoj – pojam i značajke
- Razvoj i pojam održivog marketinga
- Koncept i elementi održivog marketinga
- Održivost i ponašanje potrošača
- Održivost i marketinške strategije
- Održivost i marketing-miks
- Mogućnosti primjene održivog marketinga u suvremenim uvjetima
- Buduće smjernice razvoja održivog marketinga
Marija Ham
Chair:
E-mail: marija.ham@gmail.com
Phone:
Ponašanje potrošača i poslovnih kupaca
4
16
4
0
Elective
• Uvod u ponašanje potrošača: definiranje ponašanja potrošača; determinante ponašanja potrošača; ponašanje potrošača i marketinška strategija;
• Istraživanje ponašanje potrošača: metodologije i instrumenti istraživanja ponašanja potrošača; proces i provođenje istraživanja; primjena dobivenih informacija u donošenju marketinških odluka;
• Segmentacija tržišta: Osnove, kriteriji i strategije uspješne segmentacije;
• Eksterni utjecaji na ponašanje potrošača i marketinške implikacije: kultura, kroskulture i subkulture; društveni staleži; referentne grupe i obitelj; dob i spol potrošača;
• Interni utjecaji i ponašanje potrošača: motivacija i emocije; percepcija; stavovi; obilježja ličnosti, vrijednosti i stil života; učenje; znanje i razumijevanje; primjene u marketing;
• Proces donošenja odluke o kupovini i marketinške primjene: spoznaja problema; traženje informacija; procjena alternative i izbor; izbor prodajnog mjesta i kupnja; poslijekupovni procesi; zadovoljstvo potrošača; primjene u marketing;
• Ponašanje organizacijskog kupca: specifičnosti procesa kupovine organizacijskog kupca; oblici kupovine; čimbenici koji utječu na ponašanje poslovnog kupca; proces odlučivanja o kupnji organizacijskog kupca i strategija kupovine; primjene u marketing.
• Posebna područja ponašanja potrošača: tamna strana ponašanja potrošača, održivo ponašanje potrošača i marketinške implikacije
Strateško upravljanje markama
4
16
4
0
Elective
Važnost marke i koristi od marke
Identitet i elementi indetiteta marke
Ocjena potrebitosti stvaranja marke (korporativne vs. proizvodne)
Strategije upravljanjem markama u fazi nastajanja i uvođenja
Strategije upravljanjem markama u fazi rasta i zrelosti
Strateško Upravljanje portfeljem marki
Vrijednost i mjerenje vrijednosti marke
Emocionalni i senzorno upravljanje markama, te sociološki i kulturološki fenomeni marke
Upravljanje prodajom
4
16
4
0
Elective
• Razvoj i uloga prodaje u marketingu te strategije prodaje
• Kupovno ponašanje organizacijskih kupaca
• Međunarodna prodaja i upravljanje ključnim kupcima
• Novačenje i odabir prodavača te trening i obuka
• Novčano i nenovčano motiviranje prodavača
• Organiziranje prodaje te automatizacija prodajne sile
• Prodajno prognoziranje i planiranje (prodajni proračun) te upravljanje učinkom i procjena učinka
• Pronalaženje, kvalificiranje, prioritiziranje potencijalnih kupaca, te priprema za pristup kupcu i upoznavanje/prvi kontakt u online i offline okruženju
• Razvoj odnosa, otkrivanje potreba i prezentacija/demonstracija proizvoda u online i offline okruženju
• Otklanjanje prigovora, zaključivanje prodaje i poslijeprodajno građenje partnerstva u online i offline okruženju
• Digitalna prodaja na poslovnom tržištu
• Komunikacija u prodaji i pregovaranju
• Psihologija uvjeravanja u prodaji
Compulsory courses::
ECTS
Lectures
Seminares
Practice
Type
Završni rad
25
0
0
0
Compulsory
Undergraduate studies Graduate studies Postgraduate studies Study Programs in English

Calendar

This website uses cookies to provide a better user experience and functionality. Find out more