Zdravko Zekić PhD, Full Professor
Chair: 39/II
E-mail: zdravko.zekic@efri.uniri.hr
Phone: (051) 355 160
Office hours: Wednesday 10 AM - 12 PM
Courses
Prijediplomski studij
Menadžment
Ciljevi predmeta
Istražiti teorije i praksu menadžmenta u Hrvatskoj i svijetu, osposobiti studente za sjecanje znanja i učinkovito upravljanje poduzećima i organizacijama.
Sadržaj predmeta
Uvod: Definicija i obilježja menadžmenta, Sustavni pristup menadžmentu; Odnos menadžmenta i poduzetništva; Osoba menadžera i razine menadžera, aktivnosti i uloge menadžera, menadžerske vještine; Razvoj teorije menadžmenta (konvencionalne i nekonvencionalne teorije); Suvremen i trendovi u menadžmentu (BPR, TQM i učešća organizacija); Menadžment i poslovna etika; Menadžment i održivi razvoj; Međunarodni menadžment, oblici međunarodnoga poslovanja, strategijski savezi; Menadžment promjena i organizacijski razvitak; Planiranje: Priroda i svrha planiranja, vrste planova; SWOT analiza, Porterov model generičkih strategija, BCG matrica; Hijerarhija i tipovi strategija; Menadžersko odlučivanje; Organiziranje: Pojam i sadržaj organiziranja, oblikovanje organizacijskih struktura, vrste organizacijskih struktura, klasični i suvremeni oblici organizacija, suvremeni trendovi u oblikovanju organizacije; Kultura organizacije; Konflikti u organizaciji; Upravljanje ljudskim potencijalima: predviđanje potreba, pribavljanje i selekcija, upravljanje karijerom, ocjenjivanje izvođenja i agrađivanje; Obrazovanje i razvoj; Obrazovanje i razvoj menadžera, plaće i kompenzacije; Vođenje:definiranje, vođa i vještine vodstva, sastavni elementi vodstva, moć i ovlast; Stilovi vodstva, pristupi vodstvu; Teorija motivacije, tehnike motivacije; Vođe budućnosti; Kontrola: Pojam i proces kontroliranja; Faze kontrole, Metode i tehnike kontrole.
Istražiti teorije i praksu menadžmenta u Hrvatskoj i svijetu, osposobiti studente za sjecanje znanja i učinkovito upravljanje poduzećima i organizacijama.
Sadržaj predmeta
Uvod: Definicija i obilježja menadžmenta, Sustavni pristup menadžmentu; Odnos menadžmenta i poduzetništva; Osoba menadžera i razine menadžera, aktivnosti i uloge menadžera, menadžerske vještine; Razvoj teorije menadžmenta (konvencionalne i nekonvencionalne teorije); Suvremen i trendovi u menadžmentu (BPR, TQM i učešća organizacija); Menadžment i poslovna etika; Menadžment i održivi razvoj; Međunarodni menadžment, oblici međunarodnoga poslovanja, strategijski savezi; Menadžment promjena i organizacijski razvitak; Planiranje: Priroda i svrha planiranja, vrste planova; SWOT analiza, Porterov model generičkih strategija, BCG matrica; Hijerarhija i tipovi strategija; Menadžersko odlučivanje; Organiziranje: Pojam i sadržaj organiziranja, oblikovanje organizacijskih struktura, vrste organizacijskih struktura, klasični i suvremeni oblici organizacija, suvremeni trendovi u oblikovanju organizacije; Kultura organizacije; Konflikti u organizaciji; Upravljanje ljudskim potencijalima: predviđanje potreba, pribavljanje i selekcija, upravljanje karijerom, ocjenjivanje izvođenja i agrađivanje; Obrazovanje i razvoj; Obrazovanje i razvoj menadžera, plaće i kompenzacije; Vođenje:definiranje, vođa i vještine vodstva, sastavni elementi vodstva, moć i ovlast; Stilovi vodstva, pristupi vodstvu; Teorija motivacije, tehnike motivacije; Vođe budućnosti; Kontrola: Pojam i proces kontroliranja; Faze kontrole, Metode i tehnike kontrole.
Upravljanje kvalitetom
Ciljevi predmeta
Upoznati student sa ključnim pojmovima politike upravljanja kvalitete, opisati povijesni razvoj sustava kvalitete i elemente kulture kvalitete, usporediti pojedine sustave kvalitete u europskom, američkom i japanskom okruženju, s naglaskom na doprinose pojedinih autoriteta, naučiti ih kako raspoznati preduvjete potrebne za uspostavljanje, održavanje i unaprjeđivanje sustava kvalitete u poduzeću, podučiti studente razlikovati specifičnosti sustava kvalitete u različitim djelatnostima, prikazati pojedina iskustva implementacije sustava kvalitete na primjerima iz hrvatske prakse.
Sadržaj predmeta
Pojam kvalitete. Povijesni razvoj sustava upravljanja kvalitetom. Strateško upravljanje kvalitetom. Kvaliteta proizvoda, usluga, procesa i organizacija. TQM. Spirala kvalitete. Malcom Baldrige National Quality Award, Six Sigma, European Quality Award i ostali oskari. Modeli poslovne izvrsnosti. Sustavi upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000 i ISO 14 001:1996, HACCP, OHSAS 18 001, SA 8000 i dr. Metoda 20 ključeva. Model uravnoteženih pokazatelja. Integrirani sistemi. W. Edwards Deming. Philip Crosby. Armand Feigenbaum. Kaoro Ishikawa. Joseph M. Juran. Genichi Taguchi. Razvijanje kulture kvalitete. Troškovi (ne)kvalitete i koristi kvalitete. Usredotočenost na kupce i mjerljivost zadovoljstva kupaca. Quality Function Deployment (QED). Mjerljivost kvalitete. Instrumenti mjerenja kvalitete. Principi pojedinih sustava upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000. Zahtjevi normi. Politika kvalitete. Dokumentacija. Motivacija. Vođenje. Timski rad. Procesni i projektni pristup. PDCA i kaizen. Prevencija nastanka pogrešaka (poka-yoke). Tripartitni model audita (audit prve, druge i treće strane). Implementacija sustava kvalitete. Proces certifikacije poduzeća. Statistička kontrola kvalitete. Marketing kvalitete. Utjecaj kvalitete na uspješnost poduzeća. Kvaliteta na razini pojedinih poslovnih funkcija i na razini poduzeća. Sustavi kvalitete prilagođeni pojedinim djelatnostima (SERVQUAL i sl.). Primjeri uspješnih i neuspješnih primjena sustava upravljanja kvalitetom. Hrvatska iskustva u području upravljanja kvalitetom.
Upoznati student sa ključnim pojmovima politike upravljanja kvalitete, opisati povijesni razvoj sustava kvalitete i elemente kulture kvalitete, usporediti pojedine sustave kvalitete u europskom, američkom i japanskom okruženju, s naglaskom na doprinose pojedinih autoriteta, naučiti ih kako raspoznati preduvjete potrebne za uspostavljanje, održavanje i unaprjeđivanje sustava kvalitete u poduzeću, podučiti studente razlikovati specifičnosti sustava kvalitete u različitim djelatnostima, prikazati pojedina iskustva implementacije sustava kvalitete na primjerima iz hrvatske prakse.
Sadržaj predmeta
Pojam kvalitete. Povijesni razvoj sustava upravljanja kvalitetom. Strateško upravljanje kvalitetom. Kvaliteta proizvoda, usluga, procesa i organizacija. TQM. Spirala kvalitete. Malcom Baldrige National Quality Award, Six Sigma, European Quality Award i ostali oskari. Modeli poslovne izvrsnosti. Sustavi upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000 i ISO 14 001:1996, HACCP, OHSAS 18 001, SA 8000 i dr. Metoda 20 ključeva. Model uravnoteženih pokazatelja. Integrirani sistemi. W. Edwards Deming. Philip Crosby. Armand Feigenbaum. Kaoro Ishikawa. Joseph M. Juran. Genichi Taguchi. Razvijanje kulture kvalitete. Troškovi (ne)kvalitete i koristi kvalitete. Usredotočenost na kupce i mjerljivost zadovoljstva kupaca. Quality Function Deployment (QED). Mjerljivost kvalitete. Instrumenti mjerenja kvalitete. Principi pojedinih sustava upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000. Zahtjevi normi. Politika kvalitete. Dokumentacija. Motivacija. Vođenje. Timski rad. Procesni i projektni pristup. PDCA i kaizen. Prevencija nastanka pogrešaka (poka-yoke). Tripartitni model audita (audit prve, druge i treće strane). Implementacija sustava kvalitete. Proces certifikacije poduzeća. Statistička kontrola kvalitete. Marketing kvalitete. Utjecaj kvalitete na uspješnost poduzeća. Kvaliteta na razini pojedinih poslovnih funkcija i na razini poduzeća. Sustavi kvalitete prilagođeni pojedinim djelatnostima (SERVQUAL i sl.). Primjeri uspješnih i neuspješnih primjena sustava upravljanja kvalitetom. Hrvatska iskustva u području upravljanja kvalitetom.
Diplomski studij
Projektni menadžment
Ciljevi predmeta
Ciljevi predmeta su osposobiti studente za razumijevanje razvojnih mogućnosti projektnog upravljanja te stjecanje kompetencija i vještina apliciranja metodologije upravljanja projektima.
Sadržaj predmeta
Program sadrži ove tematske jedinice:
- projekti i projektno orijentirano poslovanje,
- životni ciklus projekta,
- koncept projektnog menadžmenta,
- kontekst projektnog menadžmenta,
- strategija razvoja projektnog upravljanja,
- dizajniranje organizacije za projektno upravljanje,
- organizacija i razvoj sustava projektnog menadžmenta;
- iniciranje i aktiviranje realizacije projekata,
- planiranje i organizacija logistike projektne realizacije,
- evaluiranje i zaključivanje realizacije projekata,
- upravljanje projektnom integracijom,
- upravljanje projektnom organizacijom,
- upravljanje realizacijom sustava primarnih projektnih ciljeva,
- projektna upravljačka kontrola i upravljanje projektnim promjenama i
- perspektive razvoja projektnog menadžmenta.
Ciljevi predmeta su osposobiti studente za razumijevanje razvojnih mogućnosti projektnog upravljanja te stjecanje kompetencija i vještina apliciranja metodologije upravljanja projektima.
Sadržaj predmeta
Program sadrži ove tematske jedinice:
- projekti i projektno orijentirano poslovanje,
- životni ciklus projekta,
- koncept projektnog menadžmenta,
- kontekst projektnog menadžmenta,
- strategija razvoja projektnog upravljanja,
- dizajniranje organizacije za projektno upravljanje,
- organizacija i razvoj sustava projektnog menadžmenta;
- iniciranje i aktiviranje realizacije projekata,
- planiranje i organizacija logistike projektne realizacije,
- evaluiranje i zaključivanje realizacije projekata,
- upravljanje projektnom integracijom,
- upravljanje projektnom organizacijom,
- upravljanje realizacijom sustava primarnih projektnih ciljeva,
- projektna upravljačka kontrola i upravljanje projektnim promjenama i
- perspektive razvoja projektnog menadžmenta.
Menadžment opskrbnog lanca
Program sadrži ove tematske jedinice:
- kontekstualni pristup razvoju menadžmenta opskrbnog lanca,
- logistički menadžment – upravljanje opskrbnim lancima,
- opskrbni lanci – fokus modeliranja uspješnosti poslovanja,
- razvojni fokusi - dimenzije logističkog menadžmenta,
- holistički pristup dinamičkoj optimalizaciji poslovanja poduzeća,
- implementacija logističkog koncepta menadžmenta,
- koncept upravljanja logističkim lancima – poslovanjem poduzeća,
- logističko modeliranje uspješnosti poslovanja poduzeća,
- menadžment opskrbnog lanca – razvoj kooperativne kompetitivnosti suvremenih poslovnih sustava,
- strategija i ciljevi menadžmenta opskrbnog lanca,
- dizajniranje opskrbnog lanca – strateškog saveza,
- odnos s kupcima i dobavljačima u opskrbnom lancu,
- implementiranje informacijskog sustava menadžmenta opskrbnog lanca,
- mjerenje uspješnosti opskrbnog lanca i
- etika u menadžmentu opskrbnog lanca.
- kontekstualni pristup razvoju menadžmenta opskrbnog lanca,
- logistički menadžment – upravljanje opskrbnim lancima,
- opskrbni lanci – fokus modeliranja uspješnosti poslovanja,
- razvojni fokusi - dimenzije logističkog menadžmenta,
- holistički pristup dinamičkoj optimalizaciji poslovanja poduzeća,
- implementacija logističkog koncepta menadžmenta,
- koncept upravljanja logističkim lancima – poslovanjem poduzeća,
- logističko modeliranje uspješnosti poslovanja poduzeća,
- menadžment opskrbnog lanca – razvoj kooperativne kompetitivnosti suvremenih poslovnih sustava,
- strategija i ciljevi menadžmenta opskrbnog lanca,
- dizajniranje opskrbnog lanca – strateškog saveza,
- odnos s kupcima i dobavljačima u opskrbnom lancu,
- implementiranje informacijskog sustava menadžmenta opskrbnog lanca,
- mjerenje uspješnosti opskrbnog lanca i
- etika u menadžmentu opskrbnog lanca.
Poslijediplomski studij - Sveučilišni specijalistički studij (MBA)
Poduzetnički menadžment
Program sadrži ove tematske jedinice: menadžment – temeljni čimbenik uspješnosti organizacijskih sustava; temeljne funkcije menadžmenta (planiranje, organiziranje, upravljanje ljudskim potencijalima, kontroliranje); suvremeni pristupi menadžmenta u javnom sektoru; odlučivanje – glavna uloga menadžmenta (proces odlučivanja, kontroling – informacijska logistika odlučivanja, informacijski sustavi – infrastrukturna podloga odlučivanja, modeli i tehnike odlučivanja).