Doc. dr. sc. Antonija Petrlić

Antonija Petrlić

Kabinet: 82/IV
E-mail: antonija.petrlic@efri.uniri.hr
Telefon: (051) 355-106

Konzultacije: utorkom od 13.00 do 15.00 sati


Sudjeluje u izvođenju sljedećih kolegija

Prijediplomski studij

Analiza i planiranje
Ciljevi predmeta

Cilj kolegija je da studenti dobiju znanja za potrebe ocjenjivanja kvalitete poslovanja i donošenje poslovnih odluka. Analitičkim pristupom studenti će steći znanja o svim relevantnim elementima poslovnih aktivnosti i njihovoj međusobnoj povezanosti te utjecaju na rezultat i uspjeh poslovanja. Cilj je također upoznati ih s metodama i tehnikama prognoziranja i operativnog planiranja kao pretpostavkama uvećavanja vrijednosti i ostvarivanja ciljeva poduzeća.



Sadržaj predmeta

Uvod u analizu.
Holistički pristup poduzeću i okruženju- suvremeno teorijsko poimanje.
Metode analize- osnovne i specijalne.
Pokazatelji i sustavi pokazatelja.
Analiza poslovnog rezultata: Analiza financijskog rezultata.
Dodana vrijednost.
Analiza prihoda- poslovni prihod i asortiman.
Analiza strukture i obujma troškova.
Analiza djelatnika.
Analiza dugotrajne imovine.
Analiza kapaciteta.
Analiza kratkotrajne imovine-zalihe, potraživanja, novac i novčani ekvivalenti.
Financijska analiza-Eksterne i interne informacije.
Tržište kapitala i pokazatelji.
Analiza bankovnih pokazatelja.
Analiza statičke i dinamičke likvidnosti.
Cash-flow analiza.
Analiza usklađenosti sredstava i izvora.
Analiza uspješnosti poslovanja.
Ocjena boniteta- kvantitativni i kvalitativni pristup.
Osnove planiranja i prognoziranja.
Analiza i planiranje po poslovnim funkcijama.
Tehnike prognoziranja i metode procjenjivanja.
Predviđanje neuspjeha.
Ocjena ukupnih potencijala poduzeća i prognoziranje budućeg poslovanja.
Poslovna analiza i planiranje
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je studentima pružiti znanja za potrebe planiranja i ocjenjivanja kvalitete poslovanja u svrhu donošenja poslovnih odluka. Analitičkim pristupom studenti će steći znanja o svim relevantnim elementima poslovnih aktivnosti I njihovoj međusobnoj povezanosti te utjecaju na rezultat i uspjeh poslovanja. Cilj je također upoznati ih s metodama i tehnikama prognoziranja i operativnog planiranja kao pretpostavkama ostvarivanja ciljeva poduzeća.

Sadržaj predmeta
Ishod 1:
- Uvod u analizu: Suvremeni i holistički pristup poduzeću i okruženju-poslovno odlučivanje,racionalnost, rizici, normala.
- Metode analize- osnovne i specijalne.
- Apsolutni i relativni brojevi;
- Pokazatelji i sustavi pokazatelja.
- Analiza i planiranje po pojedinim funkcijama; Primjeri operativnog planiranja i budžetiranja.
Ishod 2:
- Analiza poslovnog rezultata: Analiza količine učinaka i prihoda- poslovni prihod i asortiman.
- Analiza obujma i strukture troškova.
- Analiza financijskog rezultata- dobiti I gubitka
- Analiza broja I strukture djelatnika I mjereje učinkovitosti .
- Analiza dugotrajne imovine i kapaciteta.
- Analiza kratkotrajne imovine, koeficijnti obtaja
Ishod 3:
- Analiza financijske situacije: Eksterne i interne informacije.
- Tržište kapitala i pokazatelji financijskih institucija.
- Analiza statičke i dinamičke likvidnosti.
- Analiza usklađenosti sredstava i izvora.
- Analiza uspješnosti poslovanja: Analiza rentabilnosti - Du Pont sustav. Ocjena boniteta.

Diplomski studij

Revizija
Ciljevi predmeta

Cilj kolegija je kroz predavanja i seminare osigurati studentima razumijevanje uloge i značaja revizije u suvremenom okruženju korporativnog upravljanja. Cilj je objasniti razlike među vrstama revizije i kroz metodološke postupke ukazati na složenost i specifičnost pojedinih postupaka temeljem koji se donosi mišljenje ili zaključci o vjerodostojnosti podataka i informacija o poslovanju poslovnih subjekata.

Sadržaj predmeta

Ishod 1:
- Uloga, svrha i ciljevi revizije u okruženju digitalizacije i održivosti,
- kratak povijesni razvoj, vrste revizije- eksterna, interna, državna.
- Revizija kao profesija: revizijski standardi,
- Kodeks profesionalne etike, institucionalni okvir,
- odgovornost u reviziji, revizijski ciljevi
Ishod 2:
- Metodologija revizije financijskih izvještaja: planiranje revizijskog postupka,
- Značajnost u reviziji i rizici,
- Procjena sustava internih kontrola. I upravljanje rizicima
- Dokazi, vrste testova, metoda uzorka, analitički postupci,radni papiri.
- Revizijski izvještaj i vrste mišljenja
Ishod 3:
- Uvid i povezane usluge s revizijom.
- Due diligence,
- Interna revizija organizacijsko ustrojstvo, zadaci i standardi
- Metodološki postupci i način izvještavanja
- Državna revizija
Kontroling
Ciljevi predmeta

Cilj kolegija je temeljem dobivenih osnovnih znanja o kontrolingu kao analitičko planskoj i informativnoj funkciji u poduzeću koja podupire poslovno odlučivanje, omogućiti studentima razumijevanje i primjenu njegova sadržaja. Cilj je osposobiti studente da korištenjem instrumenata operativnog i strateškog kontrolinga samostalno analiziraju i ocjenjuju učinkovitost izvršenja planova i poslovnu uspješnost poduzeća, te poremećaje u poslovanju i njihov mogući utjecaj na izvršavanje planova i ciljeva poduzeća.

Sadržaj predmeta

Digitalno i održivo poslovanje i uloga kontrolinga: razumijevanje ciljeva i načina upravljanja poduzeća, pojam, značaj i uloga kontrolinga u upravljanju, razvoj kontrolinga, načela, njemački i američki pristup.
Područja kontrolinga i osnovni zadaci kontrolera: planiranje, kontrola, analiza, informiranje. Odnos kontrolinga i ostalih funkcija u poduzeću.
Strateški i operativni kontroling. Instrumenti strateškog i operativnog kontrolinga: Instrumenti za ocjenu strateške pozicije poduzeća, Instrumenti operativnog kontrolinga,
Tradicionalni i suvremeni način mjerenja uspješnosti, BSC, benchmarking, Ostali modeli mjerenja rezultata poslovanja i uspješnosti, Ocjena boniteta.
Integrirani poslovni procesi
Ciljevi predmeta
Cilj je studentima prikazati i naučiti ih primijeniti najnovija postignuća u informacijskim rješenjima koja razvija SAP (SAP S/4HANA ) kako bi sa stečenim znanjem mogli iskoristiti svoj puni potencijal na način da optimiziraju poslovne procese i tako budu konkurentni na tržištu rada.
Cilj je prikazati tokove dokumentacije i evidentiranje pojedinih transakcija od procesa upita i nabave materijala, preko proizvodnje i prodaje do računovodstvenog evidentiranja. Pretpostavka razumijevanja SAP-.a je poznavanje ekonomike poslovanja te analize pojedinih procesa. Softverskim rješenjima SAP-a omogućava se baza podataka od važnosti za praćenje cjelokupnog poslovnog procesa, a koji se koriste za potrebe analiziranja i izvještavanja o rezultatima poslovanja poduzeća.

Sadržaj predmeta
- Uvod u SAP S / 4HANA, “Global Bike” sveučilišni koncept, SAP FIORI i SAP GUI
- Predavanja, slučaj iz prakse i vježbe prema sljedećim cjelinama:
- Upravljanje materijalom: organizacijske jedinice i osnovni podaci,
- Planiranje proizvodnje: Organizacijske jedinice, osnovni podaci,
- Proces proizvodnje: Planiranje prodaje, Raspored glavnih proizvoda, Planiranje potrebnog materijala, Narudžba
- Izvršenje proizvodnog procesa,
- Prodaja i distribucija: Organizacijske jedinice, Osnovni podaci, Proces narudžbe
- Financijsko računovodstvo: Organization structure, Master Data record, Processes, Reporting
- Menadžersko računovodstvo/Kontroling: organizacijska struktura, Osnovni podaci, Postupci i izvještavanje

Poslijediplomski studij - Sveučilišni specijalistički studij (MBA)

Revizija financijskih i nefinancijskih izvještaja
Osnovne postavke revizije u uvjetima korporativnog upravljanja. Načela korporativnog upravljanja i nadzorni aspekt. Ciljevi i zadaci nezavisne revizije upravljanja. Sustav internih kontrola i zadaci revizora. Operativne, financijske i upravljačke kontrole. Ocjenjivanje rizika i kontrola. Revizija u uvjetima elektroničke obrade podataka. Nezavisna ocjena izvještaja za potrebe korporativnog upravljanja. Slučajevi iz prakse.
Interna revizija i kontroling
Upravljačka uloga interne revizije u konceptu korporativnog upravljanja. Povezanost s kontrolingom-istoznačnosti i različitosti u organizaciji i metodama. Standardi profesionalnog djelovanja i Kodeks profesionalne etike. Organizacija i metodološki postupci interne revizije. Sustav internih kontrola i upravljanje rizicima- metode ocjene. Oblikovanje izvještaja internih revizora. Interna revizije u javnom sektoru.
Vizualizacijsko-interpretacijske vještine za kontrolere
Cilj ovog kolegija je kroz predavanja, praktične vježbe na računalima te aktivnu uključenost studenata kroz rješavanje samostalnih zadataka i seminarskih izlaganja osigurati usvajanje tehnika za potrebe analize te izradu, interpretaciju i prezentaciju raznih vrsta izvještaja na aplikativnoj bazi. U praksi se sve više naglašava uloga i značaj kratkih izvještaja (engl. One page report), načina njihove interpretacije i prezentacije (pisane i grafičke) u svrhu poslovnog odlučivanja.
Kontroling i digitalno upravljanje
Kontroling u konceptu digitalne ekonomije i održivosti. Utjecaj digitalnog poslovanja na kontroling. Pojmovno i metodološko razgraničenje kontrolinga i ostalih disciplina. Organizacija i uvođenje kontroling funkcije u uvjetima digitalnog poslovanja. Karakteristike i zadaci kontrolera i odnos s menadžmentom . Decentralizirani kontroling po funkcijama- procesni pristup. Instrumenti strateškog i operativnog kontrolinga na konkretnim slučajevima. Ključni pokazatelji poslovanja i sustavi za rano otkrivanje poslovnih poremećaja. Vrednovanje uspješnosti poslovanja tradicionalnim i suvremenim pristupom- kvantitativni i kvalitativni pokazatelji i sustavi pokazatelja. Uravnoteženo mjerenje uspjeha i ostali modeli mjerenja uspješnosti. Planiranje i predviđanje -slučajevi

Study Programs in English

Business Analysis and Planning (UNDERGRADUATE study program)
The course objective is to provide students with knowledge and competences in performance appraisal for decision-making. Analytical approach helps students acquire knowledge of important elements of business activities, their interaction, and their impact on enterprise performance. In addition, the objective is to provide students with basic knowledge and about and techniques of strategic and operational planning as a prerequisite of increasing performance and achieving goals of an enterprise.


Course content

Introduction to analysis and planning. Holistic approach to enterprise performance and environment- recent theoretical conception. Analytical methods. Indicators and system of indicators. Ratio analysis. Revenue analysis- sales and assortment. Analysis of costs- volume and structure. Analysis of financial result (profit or loss), Analysis of employment. Long-term assets analysis and capacity. Short-term asset analysis – stock, receivable and cash. Financial analysis. External and internal information. Capital market indicators. Static and dynamic analysis of liquidity. Cash-flow analysis. Leverage analysis. Analysis of efficiency and effectiveness. Creditworthiness assessment. Basic of long- term and short-term planning and forecasting.

Business Analysis and Planning
Expected learning outcomes

After completing the course content, students will be able to:
- Outcome 1: explain the role of analysis and planning in the company and distinguish the types and methods of planning and analysis
- Outcome 2: analyze individual phenomena in enterprises’ performance and their interrelationship
- Outcome 3: calculate indicators, comment the financial situation of the enterprise and assess creditworthiness

Course content
Outcome 1:
1. Introduction to the analysis: Contemporary and holistic approach to the company and the environment-business decision making, rationality, risks, normal.
3. Methods of analysis - basic and special.
4. Absolute and relative numbers; Indicators and indicator systems.
5. Analysis and planning by individual functions; Examples of operational planning and budgeting.
Outcome 2:
6. Business result analysis: Analysis of the amount of effects and income – sales and assortment.
7. Analysis of the volume and structure of costs.
8. Financial result analysis- income and loss
9. Analysis of the number and structure of employees and their efficiency
10. Analysis of fixed assets and capacity.
11. Analysis of current assets, turnover coefficient
Outcome 3:
12. Financial situation analysis: External and internal information.
13. Capital market and indicators of financial institutions.
14. Static and dynamic liquidity analysis.
15. Analysis of compliance of funds and sources. Stability and debt ratios.
16. Efficiency and profitability analysis - Du Pont system. Credit rating.

Kalendar

<>
Travanj 2025
PoUtSrČePeSuNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više

The Ambassador Platform

Chat now