Dr. sc. Kornelija Čakarun viša predavačica

Kabinet: 81/IV
E-mail: kornelija.cakarun@efri.uniri.hr
Telefon: (051) 355 157
Konzultacije: utorkom od 10:15 do 11:15 i online (uz prethodnu najavu)
Općina Omišalj, sklapanjem ugovora sa Sveučilištem u Rijeci, Ekonomskim fakultetom, dodijelila je za Predavačicu bespovratnu potporu odobrenu u okviru "Javnog poziva poduzetnicima za dodjelu potpora za nova zapošljavanja Općine Omišalj za 2019. godinu" u visini do 50 % troškova plaće (bruto II).
Sudjeluje u izvođenju sljedećih kolegija
Prijediplomski studij
Poslovni njemački jezik 1
Ciljevi predmeta
Postizanje što bolje kompetencije na svim jezičnim razinama, ovladavanje strukturama nužnim za komuniciranje u određenim poslovnim situacijama, usvajanje stručne terminologije.
Sadržaj predmeta
Uspostavljanje poslovnih kontakata - interkulturalna komunikacija i razlike u poslovnom svijetu - gospodarstvo i njegovi sektori - poduzeće - predstavljanje tvrtke - poslovni sastanak - dogovaranje suradnje; gramatičke strukture i stručni vokabular u relevantnim kontekstima.
Postizanje što bolje kompetencije na svim jezičnim razinama, ovladavanje strukturama nužnim za komuniciranje u određenim poslovnim situacijama, usvajanje stručne terminologije.
Sadržaj predmeta
Uspostavljanje poslovnih kontakata - interkulturalna komunikacija i razlike u poslovnom svijetu - gospodarstvo i njegovi sektori - poduzeće - predstavljanje tvrtke - poslovni sastanak - dogovaranje suradnje; gramatičke strukture i stručni vokabular u relevantnim kontekstima.
Poslovni engleski jezik 1
Ciljevi predmeta
Proširivanje jezične kompetencije na srednjoj razini. Upoznavanje jezika struke relevantnog u međunarodnom poslovnom svijetu; ovladavanje strukturama nužnim za komuniciranje u određenim situacijama ( formalnim i neformalnim); osnove poslovnog dopisivanja.
Sadržaj predmeta
Uvod. Utvrđivanje i proširivanje jezične kompetencije na srednjoj razini kroz obradu i usvajanje temeljnih jezičnih struktura, analiziranje najčešćih grešaka, gramatičkih jedinica koje uvode u specifičnosti jezika struke ( morfologija, sintaksa i semantika) Uvod u poslovni jezik. Usvajanje pojmova i ključnog vokabulara poslovnoga jezika postiže se korištenjem i obradom autentičnih tekstova i materijala za razvijanje četiriju vještina: čitanje, slušanje, pisanje i komuniciranje. Organizacija poduzeća. Zapošljavanje. Predstavljanje i opisivanje organizacijske strukture. (''The Philips Story''). Pisanje zamolbi, analiziranje vokabulara natječaja za posao, pisanje životopisa, intervjui , aktivno slušanje i analiza autentičnih tekstova. Maloprodaja. Franšiza. Međunarodno poslovanje. Poslovanje i okoliš: ključni vokabular, diskusija i analiza tekstova, pisanje jednostavnog izvješća temeljenog na informacijama dobivenih putem intervjua; e-mail poruke u poslovnoj korespondenciji; različiti stilovi menadžmenta u međunarodnom poslovanju; traženje sponzora u usmenim pregovorima i putem pisane korespondencije. Bankarstvo. Burze: Osnovni pojmovi, frazemi, čitanje i razumijevanje financijskih izvješća koje uključuju informacije o kretanju cijena dionica na tržištu, analiza slučajeva, diskusija, pisanje sažetaka. Opisivanje promjena kroz vježbu čitanja grafova, tabela i pokazatelja: glagoli i prilozi, imenice i pridjevi kojim pomoću kojih opisujemo nagli, postupni, ujednačeni ili drastični pad - rast.
Proširivanje jezične kompetencije na srednjoj razini. Upoznavanje jezika struke relevantnog u međunarodnom poslovnom svijetu; ovladavanje strukturama nužnim za komuniciranje u određenim situacijama ( formalnim i neformalnim); osnove poslovnog dopisivanja.
Sadržaj predmeta
Uvod. Utvrđivanje i proširivanje jezične kompetencije na srednjoj razini kroz obradu i usvajanje temeljnih jezičnih struktura, analiziranje najčešćih grešaka, gramatičkih jedinica koje uvode u specifičnosti jezika struke ( morfologija, sintaksa i semantika) Uvod u poslovni jezik. Usvajanje pojmova i ključnog vokabulara poslovnoga jezika postiže se korištenjem i obradom autentičnih tekstova i materijala za razvijanje četiriju vještina: čitanje, slušanje, pisanje i komuniciranje. Organizacija poduzeća. Zapošljavanje. Predstavljanje i opisivanje organizacijske strukture. (''The Philips Story''). Pisanje zamolbi, analiziranje vokabulara natječaja za posao, pisanje životopisa, intervjui , aktivno slušanje i analiza autentičnih tekstova. Maloprodaja. Franšiza. Međunarodno poslovanje. Poslovanje i okoliš: ključni vokabular, diskusija i analiza tekstova, pisanje jednostavnog izvješća temeljenog na informacijama dobivenih putem intervjua; e-mail poruke u poslovnoj korespondenciji; različiti stilovi menadžmenta u međunarodnom poslovanju; traženje sponzora u usmenim pregovorima i putem pisane korespondencije. Bankarstvo. Burze: Osnovni pojmovi, frazemi, čitanje i razumijevanje financijskih izvješća koje uključuju informacije o kretanju cijena dionica na tržištu, analiza slučajeva, diskusija, pisanje sažetaka. Opisivanje promjena kroz vježbu čitanja grafova, tabela i pokazatelja: glagoli i prilozi, imenice i pridjevi kojim pomoću kojih opisujemo nagli, postupni, ujednačeni ili drastični pad - rast.
Poslovni njemački jezik 2
Ciljevi predmeta
Razvijanje komunikacijskih vještina, ovladavanje strukturama i vještinama komunikacije u relevantnim poslovnim kontekstima/situacijama i tehnikama dekodiranja stručnog teksta.
Sadržaj predmeta
Turizam – marketing – reklama - predstavljanje tvrtke i proizvoda na konkretnim primjerima – poslovni ručak – assessment centri i tržište rada + aktualne ekonomske teme; poslovno dopisivanje (ponuda, narudžba, reklamacija). Osobitosti vokabulara, gramatičkih i tekstualnih struktura stranoga poslovnog jezika.
Razvijanje komunikacijskih vještina, ovladavanje strukturama i vještinama komunikacije u relevantnim poslovnim kontekstima/situacijama i tehnikama dekodiranja stručnog teksta.
Sadržaj predmeta
Turizam – marketing – reklama - predstavljanje tvrtke i proizvoda na konkretnim primjerima – poslovni ručak – assessment centri i tržište rada + aktualne ekonomske teme; poslovno dopisivanje (ponuda, narudžba, reklamacija). Osobitosti vokabulara, gramatičkih i tekstualnih struktura stranoga poslovnog jezika.
Poslovni engleski jezik 2
Ciljevi predmeta
Postizanje više jezične kompetencije u služenju različitim stručnim tekstualnim žanrovima. Ovladavanje jezičnim strukturama i poslovnom terminologijom nužnom za komuniciranje u poslovnim situacijama. Razvijanje tehnike dekodiranja stručnog teksta na primjeru autentičnog materijala. Korištenje stručnih i enciklopedijskih rječnika.
Sadržaj predmeta
Burza. Osnovni pojmovi, frazemi, čitanje i razumijevanje financijskih izvješća. Uvoz-izvoz. Globalizacija: : Ključni vokabular o međunarodnim organizacijama (WTO, EFTA, OECD i dr.) i Europskoj uniji. Uvoz i izvoz. Prednosti i nedostaci globalizacije – analiza slučajeva, razvijanje prezentacijskih vještina, izražavanje i argumentiranje svojih stavova, analiza i evaluacija kulturoloških razlika: opasnosti i zamke na koje nailazimo ulaskom na strana tržišta kao što su Indija, Kina i sl. Uspješnost poslovanja. SWOT analiza. Godišnja izvješća. Fakture. Teretnice: analiza autentičnih tekstova, slušanje, pisanje bilješki i komentara, pretraživanje Interneta i usporedba godišnjih izvješća kompanija. Osnivanje poduzeća. Poduzetništvo. Udruživanje i preuzimanje poduzeća: Osnovni pojmovi: mala i srednja poduzeća, multinacionalne kompanije, dionička društva, društva s ograničenom odgovornošću, partnerstvo, poduzetništvo. Problemi udruživanja i preuzimanja. Diskusija i igranje uloga; sastanak: specifični jezik, korisni izrazi i pisanje zapisnika. Marketing. Oglašavanje. Poslovni mediji: tehnike marketinškog istraživanja, reklamiranje proizvoda, logotip, marke, odnosi s javnošću, publicitet, oblici poslovnih medija. Poslovna korespondencija. Pisanje upita, žalbi, ponuda, kratkih izviješća, ponuda, preporuka i sažetaka.
Postizanje više jezične kompetencije u služenju različitim stručnim tekstualnim žanrovima. Ovladavanje jezičnim strukturama i poslovnom terminologijom nužnom za komuniciranje u poslovnim situacijama. Razvijanje tehnike dekodiranja stručnog teksta na primjeru autentičnog materijala. Korištenje stručnih i enciklopedijskih rječnika.
Sadržaj predmeta
Burza. Osnovni pojmovi, frazemi, čitanje i razumijevanje financijskih izvješća. Uvoz-izvoz. Globalizacija: : Ključni vokabular o međunarodnim organizacijama (WTO, EFTA, OECD i dr.) i Europskoj uniji. Uvoz i izvoz. Prednosti i nedostaci globalizacije – analiza slučajeva, razvijanje prezentacijskih vještina, izražavanje i argumentiranje svojih stavova, analiza i evaluacija kulturoloških razlika: opasnosti i zamke na koje nailazimo ulaskom na strana tržišta kao što su Indija, Kina i sl. Uspješnost poslovanja. SWOT analiza. Godišnja izvješća. Fakture. Teretnice: analiza autentičnih tekstova, slušanje, pisanje bilješki i komentara, pretraživanje Interneta i usporedba godišnjih izvješća kompanija. Osnivanje poduzeća. Poduzetništvo. Udruživanje i preuzimanje poduzeća: Osnovni pojmovi: mala i srednja poduzeća, multinacionalne kompanije, dionička društva, društva s ograničenom odgovornošću, partnerstvo, poduzetništvo. Problemi udruživanja i preuzimanja. Diskusija i igranje uloga; sastanak: specifični jezik, korisni izrazi i pisanje zapisnika. Marketing. Oglašavanje. Poslovni mediji: tehnike marketinškog istraživanja, reklamiranje proizvoda, logotip, marke, odnosi s javnošću, publicitet, oblici poslovnih medija. Poslovna korespondencija. Pisanje upita, žalbi, ponuda, kratkih izviješća, ponuda, preporuka i sažetaka.
Osnove poslovnog njemačkog jezika 1
Ciljevi predmeta
Ovladavanje osnovnim jezičnim strukturama, vokabularom i vještinama nužnim za komuniciranje i snalaženje u frekventnim svakodnevnim životnim i tipičnim poslovnim situacijama.
Sadržaj predmeta
Predstavljanje - orijentiranje u prostoru - stanovanje - slobodno vrijeme - sajam – kontakti s poslovnim partnerima – interkulturalne razlike - poslovni sastanak - dogovaranje suradnje - jednostavno predstavljanje poduzeća – poslovni ručak; osnove poslovnog dopisivanja. Osnove morfologije i sintakse; temeljni opći i stručni vokabular.
Ovladavanje osnovnim jezičnim strukturama, vokabularom i vještinama nužnim za komuniciranje i snalaženje u frekventnim svakodnevnim životnim i tipičnim poslovnim situacijama.
Sadržaj predmeta
Predstavljanje - orijentiranje u prostoru - stanovanje - slobodno vrijeme - sajam – kontakti s poslovnim partnerima – interkulturalne razlike - poslovni sastanak - dogovaranje suradnje - jednostavno predstavljanje poduzeća – poslovni ručak; osnove poslovnog dopisivanja. Osnove morfologije i sintakse; temeljni opći i stručni vokabular.
Osnove poslovnog njemačkog jezika 2
Osnove poslovnog njemačkog jezika 3
Ciljevi predmeta
Ovladavanje osnovnim jezičnim strukturama nužnim za komuniciranje u frekventnim svakodnevnim životnim i tipičnim nesloženim poslovnim situacijama.
Sadržaj predmeta
Predstavljanje - orijentiranje u prostoru - stanovanje - slobodno vrijeme - sajam - kontakti s poslovnim partnerima – interkulturalne razlike - poslovni sastanak - dogovaranje suradnje - jednostavno predstavljanje poduzeća – poslovni ručak.
Ovladavanje osnovnim jezičnim strukturama nužnim za komuniciranje u frekventnim svakodnevnim životnim i tipičnim nesloženim poslovnim situacijama.
Sadržaj predmeta
Predstavljanje - orijentiranje u prostoru - stanovanje - slobodno vrijeme - sajam - kontakti s poslovnim partnerima – interkulturalne razlike - poslovni sastanak - dogovaranje suradnje - jednostavno predstavljanje poduzeća – poslovni ručak.
Poslovni engleski jezik 3
Ciljevi predmeta
Unapređivanje jezične kompetencije s više na naprednu razinu u služenju različitim jezičnim žanrovima; potpuno razumijevanje i samostalno snalaženje u svim poslovnim situacijama; samostalno sudjelovanje u diskusijama ugovaranja i pregovaranja; samostalno profesionalno pisanje bilješki, poslovnih pisama i izvješća.
Sadržaj predmeta
Ekonomska infrastruktura. Globalizacija. Europska Unija. Multinacionalne korporacije. Poslovno okruženje. Ekologija: ključni vokabular neophodan za razumijevanje složenih tekstova i aktivnog sudjelovanja u analizi slučajeva kao što su prednosti i nedostaci globalizacije, analiza kulturoloških razlika, ulazak na strana tržišta. Menadžment. Vodstvo. Uloga menadžera. Odlučivanje. Upravljanje vremenom. Nakon uvođenja ključnog vokabulara o planiranju i strategijama, postavljanju ciljeva (MBO); SWOT analizi, upravljanja vremenom, analiza tekstova različitih menadžerskih gurua. Teme: Nova zbilja, Funky business, Karaoke menadžment, Korporacijska longituda. Studenti istražuju standardne kriterije za određivanje uspješnih menadžera i uspoređuju njihove zajedničke osobine. Analiza slučajeva, diskusija i samostalno pisanje kratkih referata. Organizacijska struktura poduzeća. Motivacija. Društvena odgovornost. Poslovna etika: usporedba klasičnih organizacijskih struktura i struktura koje nameće novo doba globalizacije, Interneta. Analiza odabranih tekstova iz Karaoke menadžmenta, Korporacijske longitude, Teorije motivacije- prije i sada, društvena odgovornost i poslovna etika. Analiza slučajeva neodgovornosti, ne-etičnosti i posljedica koje slijede, diskusija. Proizvodnja. Proizvodi. Marketing. Oglašavanje. Konkurencija. Odabrani tekstovi iz Marketing menadžmenta (P. Kotler), analiza tekstova, analiza slučajeva uspješnih i manje uspješnih proizvoda, temeljni čimbenici uspješnog oglašavanja, utjecaj reklama na potrošača. Analiza slučajeva, diskusija o reklamiranju proizvoda, logotipu, markama, odnosima s javnošću, publicitetu i poslovnim medijima: radio i televizija, novine, časopisi. Utjecaj reklama na potrošača i na svakodnevni život pojedinca. Bankarstvo. Burze. Vrijednosnice. Novac. Računovodstvo. Financijska izvješća. Osnovni pojmovi, ključni vokabular, analiza tekstova, formulara, slušanje, pisanje bilješki i komentara, pretraživanje Interneta i usporedba godišnjih izvješća kompanija. Međunarodna razmjena. Poduzetništvo. Udruživanje i preuzimanje poduzeća: Osnovni pojmovi: mala i srednja poduzeća, multinacionalne kompanije, dionička društva, društva s ograničenom odgovornošću, partnerstvo, poduzetništvo. Problemi s kojima se suočavaju poduzeća prilikom udruživanja i preuzimanja. Analiza autentičnih tekstova na primjerima iz prakse. Pretraživanje Interneta, igranje uloga i analiza slučajeva.
Unapređivanje jezične kompetencije s više na naprednu razinu u služenju različitim jezičnim žanrovima; potpuno razumijevanje i samostalno snalaženje u svim poslovnim situacijama; samostalno sudjelovanje u diskusijama ugovaranja i pregovaranja; samostalno profesionalno pisanje bilješki, poslovnih pisama i izvješća.
Sadržaj predmeta
Ekonomska infrastruktura. Globalizacija. Europska Unija. Multinacionalne korporacije. Poslovno okruženje. Ekologija: ključni vokabular neophodan za razumijevanje složenih tekstova i aktivnog sudjelovanja u analizi slučajeva kao što su prednosti i nedostaci globalizacije, analiza kulturoloških razlika, ulazak na strana tržišta. Menadžment. Vodstvo. Uloga menadžera. Odlučivanje. Upravljanje vremenom. Nakon uvođenja ključnog vokabulara o planiranju i strategijama, postavljanju ciljeva (MBO); SWOT analizi, upravljanja vremenom, analiza tekstova različitih menadžerskih gurua. Teme: Nova zbilja, Funky business, Karaoke menadžment, Korporacijska longituda. Studenti istražuju standardne kriterije za određivanje uspješnih menadžera i uspoređuju njihove zajedničke osobine. Analiza slučajeva, diskusija i samostalno pisanje kratkih referata. Organizacijska struktura poduzeća. Motivacija. Društvena odgovornost. Poslovna etika: usporedba klasičnih organizacijskih struktura i struktura koje nameće novo doba globalizacije, Interneta. Analiza odabranih tekstova iz Karaoke menadžmenta, Korporacijske longitude, Teorije motivacije- prije i sada, društvena odgovornost i poslovna etika. Analiza slučajeva neodgovornosti, ne-etičnosti i posljedica koje slijede, diskusija. Proizvodnja. Proizvodi. Marketing. Oglašavanje. Konkurencija. Odabrani tekstovi iz Marketing menadžmenta (P. Kotler), analiza tekstova, analiza slučajeva uspješnih i manje uspješnih proizvoda, temeljni čimbenici uspješnog oglašavanja, utjecaj reklama na potrošača. Analiza slučajeva, diskusija o reklamiranju proizvoda, logotipu, markama, odnosima s javnošću, publicitetu i poslovnim medijima: radio i televizija, novine, časopisi. Utjecaj reklama na potrošača i na svakodnevni život pojedinca. Bankarstvo. Burze. Vrijednosnice. Novac. Računovodstvo. Financijska izvješća. Osnovni pojmovi, ključni vokabular, analiza tekstova, formulara, slušanje, pisanje bilješki i komentara, pretraživanje Interneta i usporedba godišnjih izvješća kompanija. Međunarodna razmjena. Poduzetništvo. Udruživanje i preuzimanje poduzeća: Osnovni pojmovi: mala i srednja poduzeća, multinacionalne kompanije, dionička društva, društva s ograničenom odgovornošću, partnerstvo, poduzetništvo. Problemi s kojima se suočavaju poduzeća prilikom udruživanja i preuzimanja. Analiza autentičnih tekstova na primjerima iz prakse. Pretraživanje Interneta, igranje uloga i analiza slučajeva.
Poslovne komunikacijske vještine na engleskom jeziku
Obrada složenih jezičnih struktura, kolokacija, frazema i idioma. Modalni glagoli u izražavanju volje, vjerojatnosti, sigurnosti, mogućnosti, složene rečenice, pasivne konstrukcije, indirektni i hipotetski govor, uporaba frazema i idioma. Uvodna diskusija o menadžerskim guruima kao što su P. Drucker, S.R. Covey, Lee Iaccocca, L. Edvinsson, J. Riddersträle i K. Nordström, N. Klein. Prema izboru, studenti biraju knjige koje će pročitati na engleskom jeziku i koje će u tijeku semestra obraditi kao svoj seminarski rad i prezentirati.
Kognitivni pristup komunikacijskim vještinama:
imidž, stereotipovi i identiteti; Kognitivni i kulturalni modeli; Europski identitet
Konceptualne sličnosti i razlike, analiza verbalne i neverbalne komunikacije kao preduvjet (ne)uspješne komunikacije
Pregovaranje: elementi, vrste i oblici pregovora, koncepti kao što su prisutnost dvaju ili više stranaka u pregovorima, određeni cilj, diskusija, kompromis i postizanje sporazuma, radionica
Prezentiranje: prezentacijski alat i prezentacijski materijali, pripreme
Govorništvo: faze u pripremi I izradi govora, motiviranje slušatelja, kako započet govor, radionica
Poslovna korespondencija: pisanje bilješki, eseja, poslovnih pisama i izvješća, seminarski rad
Kognitivni pristup komunikacijskim vještinama:
imidž, stereotipovi i identiteti; Kognitivni i kulturalni modeli; Europski identitet
Konceptualne sličnosti i razlike, analiza verbalne i neverbalne komunikacije kao preduvjet (ne)uspješne komunikacije
Pregovaranje: elementi, vrste i oblici pregovora, koncepti kao što su prisutnost dvaju ili više stranaka u pregovorima, određeni cilj, diskusija, kompromis i postizanje sporazuma, radionica
Prezentiranje: prezentacijski alat i prezentacijski materijali, pripreme
Govorništvo: faze u pripremi I izradi govora, motiviranje slušatelja, kako započet govor, radionica
Poslovna korespondencija: pisanje bilješki, eseja, poslovnih pisama i izvješća, seminarski rad
Poslovni engleski jezik 4
Ciljevi predmeta
Unapređenje jezične kompetencije s više na naprednu razinu u služenju različitim jezičnim žanrovima; potpuno razumijevanje i samostalno snalaženje u svim poslovnim situacijama; samostalno sudjelovanje u diskusijama ugovaranja i pregovaranja; samostalno profesionalno pisanje bilješki, seminarskih radova, poslovnih pisama i izvješća.
Sadržaj predmeta
Obrada i usvajanje pojmova i ključnog vokabulara te unapređenje jezičnih kompetencija korištenjem i obradom autentičnih tekstova i materijala u okviru sljedećih tema: Razvoj karijere. Poslovna etika. Poslovna praksa. Poslovni rizik. SWOT analiza. PEST analiza. Timski rad. Faktori uspjeha i rješavanje problema. Ospobljavanje i stručno usavršavanje. Vodstvo. Poslovni sastanci (tehnička strana i jezik sudjelovanja). Telefonski razgovori. Brainstorming. Sudjelovanje u raspravama. Kolokacije.
Unapređenje jezične kompetencije s više na naprednu razinu u služenju različitim jezičnim žanrovima; potpuno razumijevanje i samostalno snalaženje u svim poslovnim situacijama; samostalno sudjelovanje u diskusijama ugovaranja i pregovaranja; samostalno profesionalno pisanje bilješki, seminarskih radova, poslovnih pisama i izvješća.
Sadržaj predmeta
Obrada i usvajanje pojmova i ključnog vokabulara te unapređenje jezičnih kompetencija korištenjem i obradom autentičnih tekstova i materijala u okviru sljedećih tema: Razvoj karijere. Poslovna etika. Poslovna praksa. Poslovni rizik. SWOT analiza. PEST analiza. Timski rad. Faktori uspjeha i rješavanje problema. Ospobljavanje i stručno usavršavanje. Vodstvo. Poslovni sastanci (tehnička strana i jezik sudjelovanja). Telefonski razgovori. Brainstorming. Sudjelovanje u raspravama. Kolokacije.
Diplomski studij
Poslovne komunikacijske vještine na njemačkom jeziku 2
Ciljevi predmeta
Unaprjeđivanje jezične kompetencije, ovladavanje strukturama za usmeno i pismeno komuniciranje u određenim poslovnim situacijama s tvrtkama njemačkog govornog područja, usvajanje stručne terminologije, ovladavanje poslovnim kontekstom i kulturalnim razlikama u zemljama njemačkog govornog područja, produbljivanje svijesti o interkulturalnim aspektima komuniciranja na njemačkom jeziku u međunarodnom poslovnom okruženju, razvijanje timskog duha u istraživanju i pripremi seminarskih radova i ocjenjivanju verbalnih i neverbalnih elemenata u usmenom izlaganju svojih kolega, igri uloga, rješavanju problema i u pregovaranju.
Sadržaj predmeta
Pravila komunikacije: verbalna i neverbalna komunikacija (A2 razina). Kulturološke razlike u međunarodnom poslovnom komuniciranju. Javni nastup i prezentiranje. Pregovaranje. Poslovno dopisivanje. Obrada jezičnih struktura, kolokacija, frazema i idioma vezanih za smjer studija i u skladu s jezičnom kompetencijom (A2).
Teme i strukture: Marketing; Reklame; Upit; Ponuda; Oblici uljudnosti (Konjunktiv II); Narudžba; Poslovno odijevanje; Reklamacija; Razgovor za posao; Životopis; Molba za posao; Gospodarski sektori, tvrtke i proizvodi; Zavisne rečenice; Poslovne ideje; Pravni oblici poduzeća; Poslovno savjetovanje; Telefonska komunikacija; Sajam.
Unaprjeđivanje jezične kompetencije, ovladavanje strukturama za usmeno i pismeno komuniciranje u određenim poslovnim situacijama s tvrtkama njemačkog govornog područja, usvajanje stručne terminologije, ovladavanje poslovnim kontekstom i kulturalnim razlikama u zemljama njemačkog govornog područja, produbljivanje svijesti o interkulturalnim aspektima komuniciranja na njemačkom jeziku u međunarodnom poslovnom okruženju, razvijanje timskog duha u istraživanju i pripremi seminarskih radova i ocjenjivanju verbalnih i neverbalnih elemenata u usmenom izlaganju svojih kolega, igri uloga, rješavanju problema i u pregovaranju.
Sadržaj predmeta
Pravila komunikacije: verbalna i neverbalna komunikacija (A2 razina). Kulturološke razlike u međunarodnom poslovnom komuniciranju. Javni nastup i prezentiranje. Pregovaranje. Poslovno dopisivanje. Obrada jezičnih struktura, kolokacija, frazema i idioma vezanih za smjer studija i u skladu s jezičnom kompetencijom (A2).
Teme i strukture: Marketing; Reklame; Upit; Ponuda; Oblici uljudnosti (Konjunktiv II); Narudžba; Poslovno odijevanje; Reklamacija; Razgovor za posao; Životopis; Molba za posao; Gospodarski sektori, tvrtke i proizvodi; Zavisne rečenice; Poslovne ideje; Pravni oblici poduzeća; Poslovno savjetovanje; Telefonska komunikacija; Sajam.
Poslovne komunikacijske vještine na njemačkom jeziku 1
Ciljevi predmeta
Unaprjeđivanje jezične kompetencije, ovladavanje strukturama nužnim za usmeno i pismeno komuniciranje u određenim poslovnim situacijama s tvrtkama njemačkog govornog područja, usvajanje stručne terminologije, ovladavanje poslovnim kontekstom i kulturalnim razlikama u zemljama njemačkog govornog područja, produbljivanje svijesti o interkulturalnim aspektima komuniciranja na njemačkom jeziku u međunarodnom poslovnom okruženju, razvijanje timskog duha u istraživanju i pripremi seminarskih radova i ocjenjivanju verbalnih i neverbalnih elemenata u usmenom izlaganju svojih kolega, igri uloga i rješavanju problema.
Sadržaj predmeta
Osnove komunikacijskog procesa. Osnovni obrasci verbalne i neverbalne komunikacije. Kulturološke razlike u međunarodnom poslovnom komuniciranju. Strukturiranje jednostavne prezentacije na stranom jeziku. Poslovno dopisivanje. Obrada jezičnih struktura, kolokacija, frazema i idioma vezanih uz smjer studija.
Teme i strukture: Small Talk; Prihvaćanje poziva; Odbijanje poziva; Obrazovanje; Povijest tvrtke; Preterit glagola; Prezentiranje; Home-Office; Reklamacija; Zavisne rečenice; Uslužne djelatnosti; Gospodarske djelatnosti; Povratni glagoli; Poslovni put; Snalaženje u prostoru; Kontaktiranje poslovnih partnera; Gospodarstvo na njemačkom govornom području. Tvrtke njemačkog govornog područja.
Unaprjeđivanje jezične kompetencije, ovladavanje strukturama nužnim za usmeno i pismeno komuniciranje u određenim poslovnim situacijama s tvrtkama njemačkog govornog područja, usvajanje stručne terminologije, ovladavanje poslovnim kontekstom i kulturalnim razlikama u zemljama njemačkog govornog područja, produbljivanje svijesti o interkulturalnim aspektima komuniciranja na njemačkom jeziku u međunarodnom poslovnom okruženju, razvijanje timskog duha u istraživanju i pripremi seminarskih radova i ocjenjivanju verbalnih i neverbalnih elemenata u usmenom izlaganju svojih kolega, igri uloga i rješavanju problema.
Sadržaj predmeta
Osnove komunikacijskog procesa. Osnovni obrasci verbalne i neverbalne komunikacije. Kulturološke razlike u međunarodnom poslovnom komuniciranju. Strukturiranje jednostavne prezentacije na stranom jeziku. Poslovno dopisivanje. Obrada jezičnih struktura, kolokacija, frazema i idioma vezanih uz smjer studija.
Teme i strukture: Small Talk; Prihvaćanje poziva; Odbijanje poziva; Obrazovanje; Povijest tvrtke; Preterit glagola; Prezentiranje; Home-Office; Reklamacija; Zavisne rečenice; Uslužne djelatnosti; Gospodarske djelatnosti; Povratni glagoli; Poslovni put; Snalaženje u prostoru; Kontaktiranje poslovnih partnera; Gospodarstvo na njemačkom govornom području. Tvrtke njemačkog govornog područja.
Study Programs in English
Basic Business German Language 1 (UNDERGRADUATE study program)
Basic Business German Language 3 (UNDERGRADUATE study program)
Developing language competence in diverse business-related genres. Acquiring language structures and business terminology necessary for communicating in different business-related contexts. Techniques for decoding authentic business materials. Using business and encyclopedic dictionaries.
Smalltalk. Betriebsrestaurant. Unternehmen. Wirtschaftssektoren. Rechtsformen von Unternehmen: AG, GmbH, Exportauftrag. Zahlungsverkehr. Messeplätze. Stellenangebote. Bewerbung. Firmennachweis. Anfrage. Angebot. Lebenslauf. Vorstellungsgespräche.
Smalltalk. Betriebsrestaurant. Unternehmen. Wirtschaftssektoren. Rechtsformen von Unternehmen: AG, GmbH, Exportauftrag. Zahlungsverkehr. Messeplätze. Stellenangebote. Bewerbung. Firmennachweis. Anfrage. Angebot. Lebenslauf. Vorstellungsgespräche.
Business English 1 (UNDERGRADUATE study program)
Developing language competence in diverse business-related genres. Acquiring language structures and business terminology necessary for communicating in different business-related contexts. Techniques for decoding authentic business materials. Using business and encyclopedic dictionaries.
Course content
Introduction: Introductory units are focused on developing and upgrading language competence at intermediate level comprising language skills such as reading comprehension, writing, listening and speaking, analyzing the most common mistakes, and useful grammatical structures and vocabulary common in business-related situations (morphology, syntax and semantics). Company structures. Recruitment. Company presentation; writing a company profile. Preparation for writing the Curriculum Vitae and the Letter of Application /Cover Letter. Listening comprehension and analysis of authentic materials. Retailing. Franchising. International Business. Business and Environment. Key vocabulary and analysis of authentic materials. Intercultural differences in the international business context. Key vocabulary and discussion on environmental issues: consumer society, pollutants, and ‘environmentally sustainable development’. Writing: e-mail messages and preparing a questionnaire. Banking. Stock Markets. Key vocabulary, phrases, reading comprehension and understanding financial statements. Describing changes and trends - reading and describing graphs: transitive/intransitive verbs and adverbs, nouns and adjectives that describe ‘slight, great, dramatic’ fall/decrease or rise/increase.
Course content
Introduction: Introductory units are focused on developing and upgrading language competence at intermediate level comprising language skills such as reading comprehension, writing, listening and speaking, analyzing the most common mistakes, and useful grammatical structures and vocabulary common in business-related situations (morphology, syntax and semantics). Company structures. Recruitment. Company presentation; writing a company profile. Preparation for writing the Curriculum Vitae and the Letter of Application /Cover Letter. Listening comprehension and analysis of authentic materials. Retailing. Franchising. International Business. Business and Environment. Key vocabulary and analysis of authentic materials. Intercultural differences in the international business context. Key vocabulary and discussion on environmental issues: consumer society, pollutants, and ‘environmentally sustainable development’. Writing: e-mail messages and preparing a questionnaire. Banking. Stock Markets. Key vocabulary, phrases, reading comprehension and understanding financial statements. Describing changes and trends - reading and describing graphs: transitive/intransitive verbs and adverbs, nouns and adjectives that describe ‘slight, great, dramatic’ fall/decrease or rise/increase.
Business English 2 (UNDERGRADUATE study program)
The main course objectives are to implement ESP, upgrade students’ language competence from intermediate to upper-intermediate level in diverse language genres by applying functional approach in communication and business correspondence.
Course content
Import Export. Globalization. Key vocabulary: international business organizations (WTO, EFTA, OECD, etc). The European Union. Import and export. Advantages and disadvantages of globalization; – case study: developing presentation skills, expressing and supporting opinions, evaluating ideas with the focus on cultural clashes: minefields and pitfalls we come across while entering into foreign markets such as India, China, etc. Company Performance. SWOT. Annual Reports. Invoices. Bill of Lading: analysis of authentic materials, listening comprehension, surfing the Internet and comparison of companies’ annual reports. Setting Up a Business. Entrepreneurship. Corporate Alliances and Acquisitions. Key vocabulary: public and private limited companies, partnership and sole proprietors. Problems of mergers and acquisitions. Discussion and role play: A meeting – the specific language of meetings, useful expressions. Writing: Minutes of a meeting.
Marketing. Product and Corporate Advertising. The Business Media. Key vocabulary. Market research techniques, advertising a product, logo, public relations, publicity, types of business media.
Business correspondence. Enquires, complaints and adjustments, orders, short reports, recommendations and summaries.
Course content
Import Export. Globalization. Key vocabulary: international business organizations (WTO, EFTA, OECD, etc). The European Union. Import and export. Advantages and disadvantages of globalization; – case study: developing presentation skills, expressing and supporting opinions, evaluating ideas with the focus on cultural clashes: minefields and pitfalls we come across while entering into foreign markets such as India, China, etc. Company Performance. SWOT. Annual Reports. Invoices. Bill of Lading: analysis of authentic materials, listening comprehension, surfing the Internet and comparison of companies’ annual reports. Setting Up a Business. Entrepreneurship. Corporate Alliances and Acquisitions. Key vocabulary: public and private limited companies, partnership and sole proprietors. Problems of mergers and acquisitions. Discussion and role play: A meeting – the specific language of meetings, useful expressions. Writing: Minutes of a meeting.
Marketing. Product and Corporate Advertising. The Business Media. Key vocabulary. Market research techniques, advertising a product, logo, public relations, publicity, types of business media.
Business correspondence. Enquires, complaints and adjustments, orders, short reports, recommendations and summaries.
Basic Business German Language 2 (UNDERGRADUATE study program)
Acquisition of language structures needed for communication in frequent everyday and elementary business-related situations
Course content
Company presentation: business trips – business meetings – building up cooperation- situational dialogues in a bank. Verbs (verbal mood: indicative, imperative, infinitive, gerund, participle). Introducing business terminology.
Course content
Company presentation: business trips – business meetings – building up cooperation- situational dialogues in a bank. Verbs (verbal mood: indicative, imperative, infinitive, gerund, participle). Introducing business terminology.
Business English 3
Expected learning outcomes
Upon completion of the course, the student will upgrade his/her language competence at upper-intermediate level (B2.1 to B2.2 according to the European language framework).
Listening: The student will be able to understand longer speeches on concrete and abstract topics
Speaking: The student will be able to express himself/herself in formal business situations and understand non-standardized informal language in an international business environment. The student will be able to produce a clear description of complex facts by combining them into a thematic whole, develop thoughts and rounding off the presentation with an appropriate conclusion, express himself/herself spontaneously and fluently in social and business situations, and spontaneous engaging in the discussion with other speakers.
Reading: The student will be able to understand longer and more complex authentic texts and spot stylistic differences, including professional articles and more complex business correspondence.
Writing: The student will be able to produce clear, well-structured text and explain his/her viewpoint on complex issues in letter, essay or report.
Course content
Developing and upgrading language competence at upper-intermediate level and acquiring key business terminology and concepts within the following thematic units: Management, Management and cultural diversity, Motivation, Maslow’s hierarchy of needs, Labour relations, Trade unions and their role, Efficiency and employment, The role of government in the economy, Central banking, taxation, Accounting and financial reporting, Exchange rates, The business cycle, government intervention in business cycles. Word formation, relative clauses and inversion.
Upon completion of the course, the student will upgrade his/her language competence at upper-intermediate level (B2.1 to B2.2 according to the European language framework).
Listening: The student will be able to understand longer speeches on concrete and abstract topics
Speaking: The student will be able to express himself/herself in formal business situations and understand non-standardized informal language in an international business environment. The student will be able to produce a clear description of complex facts by combining them into a thematic whole, develop thoughts and rounding off the presentation with an appropriate conclusion, express himself/herself spontaneously and fluently in social and business situations, and spontaneous engaging in the discussion with other speakers.
Reading: The student will be able to understand longer and more complex authentic texts and spot stylistic differences, including professional articles and more complex business correspondence.
Writing: The student will be able to produce clear, well-structured text and explain his/her viewpoint on complex issues in letter, essay or report.
Course content
Developing and upgrading language competence at upper-intermediate level and acquiring key business terminology and concepts within the following thematic units: Management, Management and cultural diversity, Motivation, Maslow’s hierarchy of needs, Labour relations, Trade unions and their role, Efficiency and employment, The role of government in the economy, Central banking, taxation, Accounting and financial reporting, Exchange rates, The business cycle, government intervention in business cycles. Word formation, relative clauses and inversion.
Business English 4
Expected learning outcomes
Upon completion of the course, the student will upgrade his/her language competence from upper-intermediate to advanced level (B2.2 to C1.1 according to the European language framework).
Listening: The student will be able to understand longer and more demanding speeches on concrete and abstract topics, even when the speech is not clearly structured.
Speaking: The student will be able to produce a clear description of complex facts by combining them into a thematic whole, develop thoughts and round them up with an appropriate conclusion, express himself/herself spontaneously and fluently in social and business situations without apparent difficulty and by using clear and well-structured sentences relating to complex topics.
Reading: The student will be able to understand longer and more complex authentic texts and spot stylistic differences, understand specialized articles and more complex business correspondence.
Writing: The student will be able to express himself/herself in a clear, well-structured and stylistically appropriate text and give his /her viewpoint on complex issues in letter, essay or report.
Course content
Developing and upgrading language competence at upper-intermediate level and acquiring key business terminology and concepts within the following thematic units: Career development, Business ethics, Business practice, Business risk, SWOT analysis, PEST analysis, Teamwork. Discussing factors for success and problem-solving. Talking about training and learning. Leadership. Business meetings (key expresssions). Telephoning. Brainstorming. Managing the discussion. Collocations.
Upon completion of the course, the student will upgrade his/her language competence from upper-intermediate to advanced level (B2.2 to C1.1 according to the European language framework).
Listening: The student will be able to understand longer and more demanding speeches on concrete and abstract topics, even when the speech is not clearly structured.
Speaking: The student will be able to produce a clear description of complex facts by combining them into a thematic whole, develop thoughts and round them up with an appropriate conclusion, express himself/herself spontaneously and fluently in social and business situations without apparent difficulty and by using clear and well-structured sentences relating to complex topics.
Reading: The student will be able to understand longer and more complex authentic texts and spot stylistic differences, understand specialized articles and more complex business correspondence.
Writing: The student will be able to express himself/herself in a clear, well-structured and stylistically appropriate text and give his /her viewpoint on complex issues in letter, essay or report.
Course content
Developing and upgrading language competence at upper-intermediate level and acquiring key business terminology and concepts within the following thematic units: Career development, Business ethics, Business practice, Business risk, SWOT analysis, PEST analysis, Teamwork. Discussing factors for success and problem-solving. Talking about training and learning. Leadership. Business meetings (key expresssions). Telephoning. Brainstorming. Managing the discussion. Collocations.
Basic Business German 2
Expected learning outcomes
Upon the completion of the course, the student will improve his/her language competency from level A1.1 to A1.2 and will be able to:
ILO1: Listening and Speaking: understand and take part in simple everyday business situations. Understand familiar words and phrases learned during classes and use them in simple everyday situations.
ILO2: Reading and Writing: read and understand short texts related to the business environment; write a short, simple text on known topics as well as simple business letters.
Course content
General and business vocabulary. Intercultural differences. Basic language structures, phrases and collocations. Fundamentals of morphology and syntax of the German language. Basics of business correspondence. Topics and language structures covered:
Basic communication skills and vocabulary: Business lunch; Small-Talk; Payment at the restaurant; Orientation; Relocation services; Transport; Invitation to an event; Accepting and rejecting invites; Event organization; Departments in the company and their tasks; Calculation of travel expenses; Business trip - information; Enterprise development.
Language structures: Possessive adjectives in the nominative and accusative; Present of verbs with vowel change; Present of separable verbs; Formal and informal forms the imperative; Adverbs of time; Past tense (Perfekt) of regular and irregular verbs with different auxiliary verbs; Word order in a sentence (Satzklammer); Demonstrative pronouns; Modal verbs in the past tense (Präteritum).
Upon the completion of the course, the student will improve his/her language competency from level A1.1 to A1.2 and will be able to:
ILO1: Listening and Speaking: understand and take part in simple everyday business situations. Understand familiar words and phrases learned during classes and use them in simple everyday situations.
ILO2: Reading and Writing: read and understand short texts related to the business environment; write a short, simple text on known topics as well as simple business letters.
Course content
General and business vocabulary. Intercultural differences. Basic language structures, phrases and collocations. Fundamentals of morphology and syntax of the German language. Basics of business correspondence. Topics and language structures covered:
Basic communication skills and vocabulary: Business lunch; Small-Talk; Payment at the restaurant; Orientation; Relocation services; Transport; Invitation to an event; Accepting and rejecting invites; Event organization; Departments in the company and their tasks; Calculation of travel expenses; Business trip - information; Enterprise development.
Language structures: Possessive adjectives in the nominative and accusative; Present of verbs with vowel change; Present of separable verbs; Formal and informal forms the imperative; Adverbs of time; Past tense (Perfekt) of regular and irregular verbs with different auxiliary verbs; Word order in a sentence (Satzklammer); Demonstrative pronouns; Modal verbs in the past tense (Präteritum).
Business communication skills in German 1
Course objectives
Improving language competencies, acquiring the language structures needed for oral and written communication in certain business situations with companies coming from German-speaking areas, acquiring expert terminology, mastering the business context and cultural differences in German-speaking countries, deepening the awareness of the intercultural aspects of communication in German in an international business environment, developing team spirit through research and preparation of seminar papers, as well as through the evaluation of verbal and non-verbal elements of their colleagues’ oral presentations, role play and problem solving activities.
Course content
The basics of the communication process. Basic patterns of verbal and non-verbal communication. Cultural differences in international business communication. Making a simple presentation in a foreign language. Business correspondence. Language structures, collocations, phrases and idioms related to the field of study.
Topics and language structures: Small talk; Receiving phone calls; Phone call rejection; Education; Company history; Past tense (Präteritum); Presentations; Home-Office; Complaints; Dependent clauses; Service activities; Economic activities; Reflexive verbs; Business trips; Orientation; Contacting business partners; Economy in German-speaking countries. Companies in German-speaking countries.
Improving language competencies, acquiring the language structures needed for oral and written communication in certain business situations with companies coming from German-speaking areas, acquiring expert terminology, mastering the business context and cultural differences in German-speaking countries, deepening the awareness of the intercultural aspects of communication in German in an international business environment, developing team spirit through research and preparation of seminar papers, as well as through the evaluation of verbal and non-verbal elements of their colleagues’ oral presentations, role play and problem solving activities.
Course content
The basics of the communication process. Basic patterns of verbal and non-verbal communication. Cultural differences in international business communication. Making a simple presentation in a foreign language. Business correspondence. Language structures, collocations, phrases and idioms related to the field of study.
Topics and language structures: Small talk; Receiving phone calls; Phone call rejection; Education; Company history; Past tense (Präteritum); Presentations; Home-Office; Complaints; Dependent clauses; Service activities; Economic activities; Reflexive verbs; Business trips; Orientation; Contacting business partners; Economy in German-speaking countries. Companies in German-speaking countries.
Business communication skills in German 2
Course objectives
Improving language competencies, acquiring the language structures needed for oral and written communication in certain business situations with companies coming from German-speaking areas, acquiring expert terminology, mastering the business context and cultural differences in German-speaking countries, deepening the awareness of the intercultural aspects of communication in German in an international business environment, developing team spirit through research and preparation of seminar papers, as well as through the evaluation of verbal and non-verbal elements of their colleagues’ oral presentations, role play, problem solving activities and negotiation.
Course content
Rules of communication: verbal and non-verbal communication (A2 level). Cultural differences in international business communication. Public appearance and presentations. Negotiation. Business correspondence. Language structures, collocations, phrases and idioms related to the field of study and in accordance with the level of language competency (A2).
Topics and language structures: Marketing; Advertising; Inquiry; Offer; Forms of politeness (Konjunktiv II); Order; Business attire; Complaint; Job interview; CV; Job application; Economic sectors, companies and products; Dependent clauses; Business ideas; Legal forms of companies; Business advice; Telephone communication; Fairs.
Improving language competencies, acquiring the language structures needed for oral and written communication in certain business situations with companies coming from German-speaking areas, acquiring expert terminology, mastering the business context and cultural differences in German-speaking countries, deepening the awareness of the intercultural aspects of communication in German in an international business environment, developing team spirit through research and preparation of seminar papers, as well as through the evaluation of verbal and non-verbal elements of their colleagues’ oral presentations, role play, problem solving activities and negotiation.
Course content
Rules of communication: verbal and non-verbal communication (A2 level). Cultural differences in international business communication. Public appearance and presentations. Negotiation. Business correspondence. Language structures, collocations, phrases and idioms related to the field of study and in accordance with the level of language competency (A2).
Topics and language structures: Marketing; Advertising; Inquiry; Offer; Forms of politeness (Konjunktiv II); Order; Business attire; Complaint; Job interview; CV; Job application; Economic sectors, companies and products; Dependent clauses; Business ideas; Legal forms of companies; Business advice; Telephone communication; Fairs.