Doc. dr. sc. Matia Torbarina

Kabinet: 57/III
E-mail: matia.torbarina@efri.uniri.hr
Telefon: (051) 355 131
Konzultacije: srijedom od 8.15 do 10.15 sati
Sudjeluje u izvođenju sljedećih kolegija
Prijediplomski studij
Marketing neprofitnih organizacija
Ciljevi predmeta
Cilj je razviti svjesnost potrebe marketinškog promišljanja u neprofitnim organizacijama.
Sadržaj predmeta
- Djelovanje neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo.
- Povezanost marketinga i društva.
- Temeljna obilježja osnivanja i djelovanja neprofitnih organizacija.
- Ciljna tržišta i dionici neprofitnih organizacija.
- Društvena odgovornost poslovnih subjekata i suradnja između sektora.
- Opće odrednice marketinga neprofitnih organizacija.
- Planiranje djelovanja neprofitnih organizacija: marketinški aspekti.
- Razvoj marketinga u neprofitnim organizacijama.
- Upravljanje proizvodima (uslugama) u neprofitnim organizacijama.
- Definiranje cijena u neprofitnim organizacijama.
- Izazovi disribucije u neprofitnim organizacijama.
- Promocijski miks u neprofitnim organizacijama.
- Strateško marketinško upravljanje u neprofitnim organizacijama.
- Kontrola marketinga u neprofitnim organzacijama.
- Specifičnosti marketinga u različitim neprofitnim organizacijama.
Cilj je razviti svjesnost potrebe marketinškog promišljanja u neprofitnim organizacijama.
Sadržaj predmeta
- Djelovanje neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo.
- Povezanost marketinga i društva.
- Temeljna obilježja osnivanja i djelovanja neprofitnih organizacija.
- Ciljna tržišta i dionici neprofitnih organizacija.
- Društvena odgovornost poslovnih subjekata i suradnja između sektora.
- Opće odrednice marketinga neprofitnih organizacija.
- Planiranje djelovanja neprofitnih organizacija: marketinški aspekti.
- Razvoj marketinga u neprofitnim organizacijama.
- Upravljanje proizvodima (uslugama) u neprofitnim organizacijama.
- Definiranje cijena u neprofitnim organizacijama.
- Izazovi disribucije u neprofitnim organizacijama.
- Promocijski miks u neprofitnim organizacijama.
- Strateško marketinško upravljanje u neprofitnim organizacijama.
- Kontrola marketinga u neprofitnim organzacijama.
- Specifičnosti marketinga u različitim neprofitnim organizacijama.
Ponašanje potrošača
Ciljevi predmeta
Pružiti studentima znanje o značaju i ulozi ponašanja potrošača na tržištima krajnje potrošnje.
Sadržaj predmeta
Osobitosti tržišta krajnje potrošnje. Istraživanje tržišta krajnje potrošnje. Kultura i socijalizacija. Društvo i društveni staleži. Društvene grupe i obitelj. Motivi, motivacija, percepcija i stavovi. Obilježja ličnosti, vrijednosti i stil života. Proces obrade informacija i učenje. Promjene stavova i ponašanja. Komunikacija u grupi i osobni utjecaji. Spoznaja o problemu, traženje i vrednovanje informacija. Kupovina i postkupovno ponašanje. Trendovi u ponašanju potrošača. Suvremeni izazovi ponašanja potrošača. Ostala područja ponašanja potrošača.
Pružiti studentima znanje o značaju i ulozi ponašanja potrošača na tržištima krajnje potrošnje.
Sadržaj predmeta
Osobitosti tržišta krajnje potrošnje. Istraživanje tržišta krajnje potrošnje. Kultura i socijalizacija. Društvo i društveni staleži. Društvene grupe i obitelj. Motivi, motivacija, percepcija i stavovi. Obilježja ličnosti, vrijednosti i stil života. Proces obrade informacija i učenje. Promjene stavova i ponašanja. Komunikacija u grupi i osobni utjecaji. Spoznaja o problemu, traženje i vrednovanje informacija. Kupovina i postkupovno ponašanje. Trendovi u ponašanju potrošača. Suvremeni izazovi ponašanja potrošača. Ostala područja ponašanja potrošača.
Diplomski studij
B2B marketing i prodaja
Ciljevi predmeta
Transfer znanja o tržišno orijentiranom poslovanju na poslovnom tržištu.
Sadržaj predmeta
Osobitosti poslovnog tržišta. Segmentacija i izbor ciljnog poslovnog tržišta. Istraživanje poslovnog tržišta i predviđanje potražnje. Istraživanje karakteristika sudionika na poslovnom tržištu. Predviđanje prodaje. Izgradnja partnerskih odnosa s sudionicima na poslovnom tržištu. Obrada ponašanja poslovnih kupaca (analiza snaga iz okruženja, organizacijskih snaga, snaga kupovnog centra i osobnih karakteristika). Analiza ponašanja poslovnih kupaca . Oblikovanje i isporuka vrijednosti na poslovnome tržištu. Razvoj novih odnosa na poslovnom tržištu i konceptualizacija odnosa i suradnje na poslovnom tržištu. Upravljanje odnosima s kupcima (CRM). Upravljanje odnosima s dobavljačima (SCM). Strategija prodaje. Prodajni process. Etična prodajna komunikacija.
Transfer znanja o tržišno orijentiranom poslovanju na poslovnom tržištu.
Sadržaj predmeta
Osobitosti poslovnog tržišta. Segmentacija i izbor ciljnog poslovnog tržišta. Istraživanje poslovnog tržišta i predviđanje potražnje. Istraživanje karakteristika sudionika na poslovnom tržištu. Predviđanje prodaje. Izgradnja partnerskih odnosa s sudionicima na poslovnom tržištu. Obrada ponašanja poslovnih kupaca (analiza snaga iz okruženja, organizacijskih snaga, snaga kupovnog centra i osobnih karakteristika). Analiza ponašanja poslovnih kupaca . Oblikovanje i isporuka vrijednosti na poslovnome tržištu. Razvoj novih odnosa na poslovnom tržištu i konceptualizacija odnosa i suradnje na poslovnom tržištu. Upravljanje odnosima s kupcima (CRM). Upravljanje odnosima s dobavljačima (SCM). Strategija prodaje. Prodajni process. Etična prodajna komunikacija.
Integrirana marketinška komunikacija
Ciljevi predmeta
Osposobiti studente za planiranje, primjenu i mjerenje uspješnosti integrirane marketinške komunikacije.
Sadržaj predmeta
Integrirana marketinška komunikacija kao kompleksan spoznajni proces. 5A koncept (oglašavanje, unapređenje prodaje, odnosi s javnošću i publicitet, direktni marketing, osobna prodaja). Ciljevi, zadaci promocije. Komunikacijski proces, plan prihvaćanja, AIDA. Promocijski plan. Proces planiranja, preporuke za provedbu, upravljanje i koordiniranje promocijskim miksom/ integriranim marketinškim komunikacijama. Osnovne karakteristike oglašavanja. 5M. Mjerenje uspješnosti integriranih marketinških komunikacija.
Osposobiti studente za planiranje, primjenu i mjerenje uspješnosti integrirane marketinške komunikacije.
Sadržaj predmeta
Integrirana marketinška komunikacija kao kompleksan spoznajni proces. 5A koncept (oglašavanje, unapređenje prodaje, odnosi s javnošću i publicitet, direktni marketing, osobna prodaja). Ciljevi, zadaci promocije. Komunikacijski proces, plan prihvaćanja, AIDA. Promocijski plan. Proces planiranja, preporuke za provedbu, upravljanje i koordiniranje promocijskim miksom/ integriranim marketinškim komunikacijama. Osnovne karakteristike oglašavanja. 5M. Mjerenje uspješnosti integriranih marketinških komunikacija.
Istraživanje tržišta
Ciljevi predmeta
Osnovni ciljevi kolegija su:
- upoznati studenta sa pojmovima i problematikom istraživanja tržišta
- obučiti studenta o načinu postavljanja problema i cilja/eva istraživanja
- osposobiti studenta za oblikovanje instrumenta istraživanja i provođenje istraživanja u praksi
- osposobiti studenta za usmenu i pismenu prezentaciju dobivenih rezultata istraživanja
Sadržaj predmeta
Pojam i definicija istraživanja tržišta. Značenje istraživanja tržišta u poslovnom odlučivanju. Tržište sa stajališta jednog proizvoda. Standardi strukovnog udruženja ESOMAR. Etička pitanja istraživanja tržišta. Ugovaranje projekta istraživanja tržišta. Proces istraživanja tržišta. Kvalitativne, kvantitativne i miks metode istraživanja. Sekundarni i primarni podaci. Određivanje plana i protokola istraživanja. Oblikovanje instrumenta istraživanja. Uzorci i uzorkovanje. Odabir metode prikupljanja podataka. Savjeti oko prikupljanja podataka na terenu. Priprema, analiza i interpretacija podataka. Poteškoće prilikom provođenja istraživanja tržišta. Segmentacija tržišta, određivanje ciljnog tržišta i pozicioniranje na tržištu na temelju rezultata istraživanja. Oblikovanje preporuka i zaključaka. Pismeno izvješće o provedenom istraživanju tržišta i usmena prezentacija rezultata. Primjeri uspješne i neuspješne primjene istraživanja tržišta.
Osnovni ciljevi kolegija su:
- upoznati studenta sa pojmovima i problematikom istraživanja tržišta
- obučiti studenta o načinu postavljanja problema i cilja/eva istraživanja
- osposobiti studenta za oblikovanje instrumenta istraživanja i provođenje istraživanja u praksi
- osposobiti studenta za usmenu i pismenu prezentaciju dobivenih rezultata istraživanja
Sadržaj predmeta
Pojam i definicija istraživanja tržišta. Značenje istraživanja tržišta u poslovnom odlučivanju. Tržište sa stajališta jednog proizvoda. Standardi strukovnog udruženja ESOMAR. Etička pitanja istraživanja tržišta. Ugovaranje projekta istraživanja tržišta. Proces istraživanja tržišta. Kvalitativne, kvantitativne i miks metode istraživanja. Sekundarni i primarni podaci. Određivanje plana i protokola istraživanja. Oblikovanje instrumenta istraživanja. Uzorci i uzorkovanje. Odabir metode prikupljanja podataka. Savjeti oko prikupljanja podataka na terenu. Priprema, analiza i interpretacija podataka. Poteškoće prilikom provođenja istraživanja tržišta. Segmentacija tržišta, određivanje ciljnog tržišta i pozicioniranje na tržištu na temelju rezultata istraživanja. Oblikovanje preporuka i zaključaka. Pismeno izvješće o provedenom istraživanju tržišta i usmena prezentacija rezultata. Primjeri uspješne i neuspješne primjene istraživanja tržišta.
Kvalitativne metode za istraživanje tržišta
Ciljevi predmeta
Osnovni cilj kolegija je osposobiti studenta za provođenje istraživanja tržišta u praksi koristeći kvalitativne metode istraživanja.
Sadržaj predmeta
Pojam i uloga kvalitativnih metoda istraživanja tržišta. Pregled kvalitativnih metoda. Opažanja, intervjui fokus grupe, projektivne tehnike. Određivanje plana i protokola istraživanja. Uzorci i uzorkovanje. Savjeti oko prikupljanja podataka na terenu i u digitalnom okruženju (internetu). Triangulacija podataka. Priprema, analiza i interpretacija podataka. Analiza sadržaja, case-study, analiza uzoraka, induktivna i deduktivna metoda analize. Korištenje software u analizi kvalitativnog istraživanja. Oblikovanje preporuka i zaključaka. Pismeno izvješće o provedenom kvalitativnom istraživanju tržišta. Poteškoće prilikom provođenja istraživanja tržišta.
Osnovni cilj kolegija je osposobiti studenta za provođenje istraživanja tržišta u praksi koristeći kvalitativne metode istraživanja.
Sadržaj predmeta
Pojam i uloga kvalitativnih metoda istraživanja tržišta. Pregled kvalitativnih metoda. Opažanja, intervjui fokus grupe, projektivne tehnike. Određivanje plana i protokola istraživanja. Uzorci i uzorkovanje. Savjeti oko prikupljanja podataka na terenu i u digitalnom okruženju (internetu). Triangulacija podataka. Priprema, analiza i interpretacija podataka. Analiza sadržaja, case-study, analiza uzoraka, induktivna i deduktivna metoda analize. Korištenje software u analizi kvalitativnog istraživanja. Oblikovanje preporuka i zaključaka. Pismeno izvješće o provedenom kvalitativnom istraživanju tržišta. Poteškoće prilikom provođenja istraživanja tržišta.
Digitalni marketing
Ciljevi predmeta
Potaknuti studente na promišljanje i analiziranje promjena koje se uslijed opće digitalizacije okruženja dešavaju na razini strateškog i taktičkog marketinga te usvajanje digitalnih marketinških alata.
Sadržaj predmeta
Od segmentiranja i odabira ciljnog tržišta do prepoznavanja ključnih (online) zajednica. Od istraživanja tržišta do analize velikih podataka. Od moćnog proizvođača do moćnog kupca. Od posjedovanja do dijeljenja. Od kupnje fizičkog proizvoda do doživljaja. Od 4P do 4C. Od odabira proizvoda do ko-kreacije vrijednosti. Od cijene proizvoda do cijene rješenja. Od fizičkog dućana do online trgovine i digitalnih platformi. Od AIDE do 5A modela. Vlastiti mediji, content marketing i (SEO) copywriting. Plaćeni mediji, pay per click advertising, native marketing i influencer marketing. Zasluženi mediji i user generated content. Dijeljeni mediji i community management. Posao u digitalnoj agenciji.
Potaknuti studente na promišljanje i analiziranje promjena koje se uslijed opće digitalizacije okruženja dešavaju na razini strateškog i taktičkog marketinga te usvajanje digitalnih marketinških alata.
Sadržaj predmeta
Od segmentiranja i odabira ciljnog tržišta do prepoznavanja ključnih (online) zajednica. Od istraživanja tržišta do analize velikih podataka. Od moćnog proizvođača do moćnog kupca. Od posjedovanja do dijeljenja. Od kupnje fizičkog proizvoda do doživljaja. Od 4P do 4C. Od odabira proizvoda do ko-kreacije vrijednosti. Od cijene proizvoda do cijene rješenja. Od fizičkog dućana do online trgovine i digitalnih platformi. Od AIDE do 5A modela. Vlastiti mediji, content marketing i (SEO) copywriting. Plaćeni mediji, pay per click advertising, native marketing i influencer marketing. Zasluženi mediji i user generated content. Dijeljeni mediji i community management. Posao u digitalnoj agenciji.
Stvaranje tržišne vrijednosti
Ciljevi predmeta
Cilj je razviti specifičnostima marketinškog razmišljanja uvažavajući kontekst stvaranja tržišne vrijednosti i uvođenja nove vrijednosti na tržište.
Sadržaj predmeta
Marketing i stvaranje vrijednosti. Razumijevanje potrošača i konkurencije. Segmentacija, definiranje ciljnog tržišta i pozicioniranje za nove ideje. Prepoznavanje i stvaranje dobre tržišne prilike. Evaluacija prilika. Istraživanje novih ideja i vrijednosti na tržištu. Identificiranje tržišnih mogućnosti. Usredotočenost na prilike. Proaktivnost. Inovativnost. Kreativnost. Osnovne marketinške strategije i poticaji. Neizvjesnost i rizik poslovnog pothvata. Strategije i taktike poduzetničkog poduhvata. Marketing plan za nove tržišne mogućnosti.
Cilj je razviti specifičnostima marketinškog razmišljanja uvažavajući kontekst stvaranja tržišne vrijednosti i uvođenja nove vrijednosti na tržište.
Sadržaj predmeta
Marketing i stvaranje vrijednosti. Razumijevanje potrošača i konkurencije. Segmentacija, definiranje ciljnog tržišta i pozicioniranje za nove ideje. Prepoznavanje i stvaranje dobre tržišne prilike. Evaluacija prilika. Istraživanje novih ideja i vrijednosti na tržištu. Identificiranje tržišnih mogućnosti. Usredotočenost na prilike. Proaktivnost. Inovativnost. Kreativnost. Osnovne marketinške strategije i poticaji. Neizvjesnost i rizik poslovnog pothvata. Strategije i taktike poduzetničkog poduhvata. Marketing plan za nove tržišne mogućnosti.
Study Programs in English
Marketing
Expected learning outcomes
Upon completion of the course, the student will be able:
1. to analyse influences from marketing environment
2. to identify and present specifics of market research plan
3. to identify characteristics of different marketing mix elements (product, price, distribution and promotion)
Course content
Marketing Eras and Marketing Concept. Market discrepancies and market functions. Value exchange. Changes in macro marketing-environment. Strengths resulting from micro-marketing environment. Analysis, coordination and control of market activities. Market research and marketing information system. Segmentation, positioning and ethics in marketing. Consumer behaviour as a prerequisite of creating and exchanging value. Business-to-business market specifics and behaviour. Creating value: product value and utility, product elements. Creating value: New product development and product life cycle. Price, influences on price and price determination methods. Importance of distribution in value delivery: distributors and distribution channels. Integrated marketing communication – promotion, elements of promotional mix. Implementation of marketing knowledge and skills.
Upon completion of the course, the student will be able:
1. to analyse influences from marketing environment
2. to identify and present specifics of market research plan
3. to identify characteristics of different marketing mix elements (product, price, distribution and promotion)
Course content
Marketing Eras and Marketing Concept. Market discrepancies and market functions. Value exchange. Changes in macro marketing-environment. Strengths resulting from micro-marketing environment. Analysis, coordination and control of market activities. Market research and marketing information system. Segmentation, positioning and ethics in marketing. Consumer behaviour as a prerequisite of creating and exchanging value. Business-to-business market specifics and behaviour. Creating value: product value and utility, product elements. Creating value: New product development and product life cycle. Price, influences on price and price determination methods. Importance of distribution in value delivery: distributors and distribution channels. Integrated marketing communication – promotion, elements of promotional mix. Implementation of marketing knowledge and skills.