Otvoreno personalizirano obrazovanje: „Prepoznavanje promjena u okolišu i upravljanje rizicima“
Voditelj projekta: izv. prof. dr. sc. Davor Mance
Istraživački tim: doc. dr. sc. Diana Mance
Vrijednost projekta: 10.617,82 EUR.
Izvor financiranja: UNIRI
Trajanje projekta: 3. ožujak 2022. - 3. ožujak 2025.
Sažetak projekta:
Znanost i tehnologija omogućili su da se, pored primarne proizvodnje, oskudne okolišne resurse iskoristi i u sekundarnoj proizvodnji široke palete proizvoda. To je dovelo i do neintendiranih negativnih eksternih učinaka poput zagađenja okoliša otpadom, stakleničkim plinovima, toksičnim tvarima te neodrživim iskorištavanjem prirodnih resursa. Nepostojanje tržišta i ostalih mehanizama učinkovite i održive alokacije prirodnih bogatstava zahtjeva poznavanje zajedničkog dobra, njegovih supstancijalnih i funkcionalnih svojstava te njegove maksimalne količine održivog korištenja. Izazov koji se posljedično nameće je prilagodba društva klimatskim promjenama i ekstremnim događajima u prirodi. Kroz tri kolegija predložene mikro-kvalifikacije (Upravljanje zajedničkim dobrima, Ekstremni prirodni i društveni događaji te Metode obrade podataka u prirodnim i društvenim znanostima) studenti će biti osposobljeni za analizu utjecaja klimatskih promjena i degradacije okoliša na društvene i gospodarske aktivnosti, upoznat će ih se s mogućnostima dizajna institucionalnih mehanizama upravljanja zajedničkim dobrima, naučit će primjenjivati odgovarajuće metode obrade podataka na stvarne probleme i koristiti metode prikaza modela kojima se želi predvidjeti i upravljati rizicima koji su posljedica ekstremnih događaja. U nastavi će se koristiti inovativni načini učenja i poučavanja, studenti će aktivno sudjelovati u razvoju personaliziranog nastavnog procesa, razvijat će se kritički način razmišljanja te će se primjenjivati i promicati društveno odgovorno ponašanje. Na razvoju mikro-kvalifikacije radit će interdisciplinarni tim znanstvenika iz područja ekonomije, fizike okoliša te biomedicine i javnog zdravstva, koji će studentima prenositi znanja i iskustva stečena u praksi na stvarnim problemima. Program će se odvijati na engleskom jeziku i u hibridnom obliku što će omogućiti dostupnost kolegija stranim studentima, kao i praćenje nastave uživo u učionici, ali i putem on-line servisa.