Program
(available only in the Croatian language)
Studenti moraju položiti sve obvezne ispite, kao i dva (2) izborna kolegija koja biraju između ponuđenih izbornih kolegija ovoga Studija.
Umjesto ponuđenih izbornih kolegija studenti mogu izabrati kolegije sličnih i/ili usporedivih poslijediplomskih studija na drugim Sveučilištima.
Studenti imaju obvezu napisati i seminarski rad te kritički prikaz s temom koju izabiru u dogovoru s predmetnim nastavnikom.
Studij završava izradom i obranom završnog rada.
Obvezni kolegiji:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Marketing informacijski sustav |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Komponente marketing-informacijskog sustava. Ciljevi gospodarskog subjekta i donošenje marketing-odluka. Definiranje strukture marketing-informacijskog sustava. Utvrđivanje baza podataka (internih, eksternih) i računalskih aplikacija, te razrješavanje organizacijskih problema vezanih za uspostavljanje marketing-informacijskih sustava. Evolucijske razine marketing-informacijskog sustava.
Marketing-istraživanja. Istraživanje tržišta. Proces istraživanja tržišta. Izvori podataka. Utvrđivanje problema, definiranje cilja istraživanja, izbor uzorka, prikupljanje podataka, priprema i obrada podataka, testiranje hipoteza i prezentacija rezultata istraživanja. Metode ispitivanja, metode promatranja i eksperimentalne metode. Predviđanje tržišnih kretanja. Primjena istraživanja tržišta. |
|||||
Politika marketing miksa |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Koncept marketing miksa. Proizvod kao element marketing miksa. Kvaliteta proizvoda u funkciji ostvarivanja konkurentske prednosti. Poslovne odluke u raznim fazama životnog ciklusa proizvoda. Proces razvoja novog proizvoda. Stvaranje marke proizvoda. Upravljanje marketinškim kanalima. Odrednice kreiranja i modifikacije kanala distribucije. Postavljanje budžeta za kanale prodaje. Utvrđivanje ciljnog tržišta, određivanje ciljeva komuniciranja s tržištem, kanali komuniciranja, budžet komuniciranja, mjerenje efekata komuniciranja. Utvrđivanje kombinacije elemenata promocijskog spleta. Utjecaj potražnje, ponude i snaga iz okruženja na odluke o cijenama.
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138 |
|||||
Proces marketinga |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Zakonitosti tržišta i marketing. Analiza situacije. Utvrđivanje snaga i slabosti gospodarskog ili drugog subjekta. Analiza prijetnji i mogućnosti iz okruženja. Analiza ponašanja kupaca. Studij konkurencije. Predviđanje tržišnog potencijala i prodaje.
Definiranje misije i ciljeva poslovanja. Segmentacija tržišta i izbor ciljnog tržišta. Odluke o pozicioniranju. Izbor marketing strategije. Strategija razvoja proizvoda i tržišta, vertikalne marketing strategije. Kontrola marketing aktivnosti. Vrste kontrole. Utvrđivanje mjerila kontrole, usporedba realiziranih i planiranih veličina, ispravke odstupanja. Implementacija i organizacija marketing aktivnosti. Odabir primjerene organizacije marketing aktivnosti.
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138 |
|||||
Simulacija marketinga |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Na osnovu računalnog programa simulira se situacija na tržištu na kojem djeluje više konkurenata. Studenti u funkciji marketing menadžera donose odluke na osnovu analize okruženja i mogućnosti pojedinog poduzeća.
Marketing odluke donose se za osam uzastopnih kvartala.U svakom kvartalu se analizira sitaucija, donose strateške i taktičke odluke od definiranja misije i ciljeva, preko određivanja ciljnjog tržišta i željene pozicije do odluka koje se vezuju za pojedine elemente marketing miksa.
Prof. dr. sc.
Ivana First Komen
Kabinet: 58/III E-mail: ivana.first.komen@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 169 |
|||||
Kritički prikaz |
1
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Seminarski rad |
2
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Završni rad |
25
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Izborni kolegiji 1:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Analiza okruženja za marketinško odlučivanje |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
Definiranje i analiza snaga makromarketinškog okruženja. Obrada utjecaja demografskih, političkih, ekonomskih, pravnih, društvenih i tehnoloških snaga na marketinšku strategiju, te poslovanje gospodarskih i drugih subjekata.
Definiranje i analiza utjecajnih snaga mikromarketinškog okruženja. Uloga dobavljača u stvaranju nove vrijednosti. Analiza direktnih i indirektnih konkurenata. Obrada uloge i značenja distributera u procesu razmjene. Kupci kao ključna snaga u marketinškom okruženju. Karakteristike kupaca proizvoda poslovne potrošnje i kupaca proizvoda krajnje potrošnje. |
|||||
E-marketing |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
1. Trendovi e-marketinga
Pristupna razmatranja. Elektroničko okruženje poslovanja gospodarskih subjekata. Mobilni marketing. Internetski servisi. Web 2.0. 2. Digitalno pozicioniranje Web-sjedišta. Portali. Funkcije i evolucija web-sjedišta. Funkcionalnost i upotrebljivost web-sjedišta. Poslovna korespondencija u internetskom okruženju. SEO. Analitika. 3. Splet e-marketinga Kreiranje potrošačkih vrijednosti na internetu. Proizvodi u e-okruženju. Obilježja i prednosti e–proizvoda. Segmentacija. Ponašanje potrošača. E-CRM. Tipovi tržišta. Mikro i makro okruženje. Integrirana komunikacija. Internetsko oglašavanje. E-AIDA. 4. E-poslovanje 5. Elektronička trgovina. Mobilna trgovina. Tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Plaćanje u elektroničkoj trgovini. Uslužni modeli na internetu. |
|||||
Korporativne komunikacije |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Osnove i razvoj korporativnih komunikacija
• Teorija dionika i upravljanje odnosima sa dionicima • Aktivnosti komunikacija sa eksternim i internim grupama dionika • Specifičnosti marketinških komunikacija • Specifičnosti komunikacija u digitalnom okruženju • Strategije korporativnih komunikacija • Društveno odgovorno poslovanje i poslovna etika • Izgradnja i upravljanje korporativnom markom • Vještina komunikacije i javni nastup |
|||||
Marketinško upravljanje uslugama |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Značaj usluga u tržišnom gospodarstvu
• Specifična obilježja i vrste usluga • Istraživanje tržišta i pozicioniranje usluga • Pozicioniranje usluga • Kvaliteta usluge • Interni, eksterni i interaktivni marketing • Marketing miks u uslužnim djelatnostima – oblikovanje usluge • Procesi, fizičko okruženje i ljudi kao element marketing miksa • Upravljanje ponudom usluga • Značenje marke u uslužnom sektoru |
|||||
Neprofitni marketing |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
Djelovanje neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo
Povezanost marketinga i društva Primjena marketinga u neprofitnim organizacijama Planiranje i razvoj marketinga u neprofitnim organizacijama Marketing miks u neprofitnim organizacijama. Specifičnosti marketinga u neprofitnim organizacijama Društveni marketing Makromarketing
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138 |
|||||
Održivi marketing |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
- Održivi razvoj – pojam i značajke
- Razvoj i pojam održivog marketinga - Koncept i elementi održivog marketinga - Održivost i ponašanje potrošača - Održivost i marketinške strategije - Održivost i marketing-miks - Mogućnosti primjene održivog marketinga u suvremenim uvjetima - Buduće smjernice razvoja održivog marketinga |
|||||
Ponašanje potrošača i poslovnih kupaca |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Uvod u ponašanje potrošača: definiranje ponašanja potrošača; determinante ponašanja potrošača; ponašanje potrošača i marketinška strategija;
• Istraživanje ponašanje potrošača: metodologije i instrumenti istraživanja ponašanja potrošača; proces i provođenje istraživanja; primjena dobivenih informacija u donošenju marketinških odluka; • Segmentacija tržišta: Osnove, kriteriji i strategije uspješne segmentacije; • Eksterni utjecaji na ponašanje potrošača i marketinške implikacije: kultura, kroskulture i subkulture; društveni staleži; referentne grupe i obitelj; dob i spol potrošača; • Interni utjecaji i ponašanje potrošača: motivacija i emocije; percepcija; stavovi; obilježja ličnosti, vrijednosti i stil života; učenje; znanje i razumijevanje; primjene u marketing; • Proces donošenja odluke o kupovini i marketinške primjene: spoznaja problema; traženje informacija; procjena alternative i izbor; izbor prodajnog mjesta i kupnja; poslijekupovni procesi; zadovoljstvo potrošača; primjene u marketing; • Ponašanje organizacijskog kupca: specifičnosti procesa kupovine organizacijskog kupca; oblici kupovine; čimbenici koji utječu na ponašanje poslovnog kupca; proces odlučivanja o kupnji organizacijskog kupca i strategija kupovine; primjene u marketing. • Posebna područja ponašanja potrošača: tamna strana ponašanja potrošača, održivo ponašanje potrošača i marketinške implikacije |
|||||
Strateško upravljanje markama |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
Važnost marke i koristi od marke
Identitet i elementi indetiteta marke Ocjena potrebitosti stvaranja marke (korporativne vs. proizvodne) Strategije upravljanjem markama u fazi nastajanja i uvođenja Strategije upravljanjem markama u fazi rasta i zrelosti Strateško Upravljanje portfeljem marki Vrijednost i mjerenje vrijednosti marke Emocionalni i senzorno upravljanje markama, te sociološki i kulturološki fenomeni marke
Prof. dr. sc.
Ivana First Komen
Kabinet: 58/III E-mail: ivana.first.komen@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 169 |
|||||
Upravljanje prodajom |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Razvoj i uloga prodaje u marketingu te strategije prodaje
• Kupovno ponašanje organizacijskih kupaca • Međunarodna prodaja i upravljanje ključnim kupcima • Novačenje i odabir prodavača te trening i obuka • Novčano i nenovčano motiviranje prodavača • Organiziranje prodaje te automatizacija prodajne sile • Prodajno prognoziranje i planiranje (prodajni proračun) te upravljanje učinkom i procjena učinka • Pronalaženje, kvalificiranje, prioritiziranje potencijalnih kupaca, te priprema za pristup kupcu i upoznavanje/prvi kontakt u online i offline okruženju • Razvoj odnosa, otkrivanje potreba i prezentacija/demonstracija proizvoda u online i offline okruženju • Otklanjanje prigovora, zaključivanje prodaje i poslijeprodajno građenje partnerstva u online i offline okruženju • Digitalna prodaja na poslovnom tržištu • Komunikacija u prodaji i pregovaranju • Psihologija uvjeravanja u prodaji |
Obvezni kolegiji:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Marketing informacijski sustav |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Komponente marketing-informacijskog sustava. Ciljevi gospodarskog subjekta i donošenje marketing-odluka. Definiranje strukture marketing-informacijskog sustava. Utvrđivanje baza podataka (internih, eksternih) i računalskih aplikacija, te razrješavanje organizacijskih problema vezanih za uspostavljanje marketing-informacijskih sustava. Evolucijske razine marketing-informacijskog sustava.
Marketing-istraživanja. Istraživanje tržišta. Proces istraživanja tržišta. Izvori podataka. Utvrđivanje problema, definiranje cilja istraživanja, izbor uzorka, prikupljanje podataka, priprema i obrada podataka, testiranje hipoteza i prezentacija rezultata istraživanja. Metode ispitivanja, metode promatranja i eksperimentalne metode. Predviđanje tržišnih kretanja. Primjena istraživanja tržišta. |
|||||
Politika marketing miksa |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Koncept marketing miksa. Proizvod kao element marketing miksa. Kvaliteta proizvoda u funkciji ostvarivanja konkurentske prednosti. Poslovne odluke u raznim fazama životnog ciklusa proizvoda. Proces razvoja novog proizvoda. Stvaranje marke proizvoda. Upravljanje marketinškim kanalima. Odrednice kreiranja i modifikacije kanala distribucije. Postavljanje budžeta za kanale prodaje. Utvrđivanje ciljnog tržišta, određivanje ciljeva komuniciranja s tržištem, kanali komuniciranja, budžet komuniciranja, mjerenje efekata komuniciranja. Utvrđivanje kombinacije elemenata promocijskog spleta. Utjecaj potražnje, ponude i snaga iz okruženja na odluke o cijenama.
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138 |
|||||
Proces marketinga |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Zakonitosti tržišta i marketing. Analiza situacije. Utvrđivanje snaga i slabosti gospodarskog ili drugog subjekta. Analiza prijetnji i mogućnosti iz okruženja. Analiza ponašanja kupaca. Studij konkurencije. Predviđanje tržišnog potencijala i prodaje.
Definiranje misije i ciljeva poslovanja. Segmentacija tržišta i izbor ciljnog tržišta. Odluke o pozicioniranju. Izbor marketing strategije. Strategija razvoja proizvoda i tržišta, vertikalne marketing strategije. Kontrola marketing aktivnosti. Vrste kontrole. Utvrđivanje mjerila kontrole, usporedba realiziranih i planiranih veličina, ispravke odstupanja. Implementacija i organizacija marketing aktivnosti. Odabir primjerene organizacije marketing aktivnosti.
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138 |
|||||
Simulacija marketinga |
6
|
24
|
6
|
0
|
Obvezan
|
Na osnovu računalnog programa simulira se situacija na tržištu na kojem djeluje više konkurenata. Studenti u funkciji marketing menadžera donose odluke na osnovu analize okruženja i mogućnosti pojedinog poduzeća.
Marketing odluke donose se za osam uzastopnih kvartala.U svakom kvartalu se analizira sitaucija, donose strateške i taktičke odluke od definiranja misije i ciljeva, preko određivanja ciljnjog tržišta i željene pozicije do odluka koje se vezuju za pojedine elemente marketing miksa.
Prof. dr. sc.
Ivana First Komen
Kabinet: 58/III E-mail: ivana.first.komen@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 169 |
|||||
Kritički prikaz |
1
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Seminarski rad |
2
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Izborni kolegiji 1:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Analiza okruženja za marketinško odlučivanje |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
Definiranje i analiza snaga makromarketinškog okruženja. Obrada utjecaja demografskih, političkih, ekonomskih, pravnih, društvenih i tehnoloških snaga na marketinšku strategiju, te poslovanje gospodarskih i drugih subjekata.
Definiranje i analiza utjecajnih snaga mikromarketinškog okruženja. Uloga dobavljača u stvaranju nove vrijednosti. Analiza direktnih i indirektnih konkurenata. Obrada uloge i značenja distributera u procesu razmjene. Kupci kao ključna snaga u marketinškom okruženju. Karakteristike kupaca proizvoda poslovne potrošnje i kupaca proizvoda krajnje potrošnje. |
|||||
E-marketing |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
1. Trendovi e-marketinga
Pristupna razmatranja. Elektroničko okruženje poslovanja gospodarskih subjekata. Mobilni marketing. Internetski servisi. Web 2.0. 2. Digitalno pozicioniranje Web-sjedišta. Portali. Funkcije i evolucija web-sjedišta. Funkcionalnost i upotrebljivost web-sjedišta. Poslovna korespondencija u internetskom okruženju. SEO. Analitika. 3. Splet e-marketinga Kreiranje potrošačkih vrijednosti na internetu. Proizvodi u e-okruženju. Obilježja i prednosti e–proizvoda. Segmentacija. Ponašanje potrošača. E-CRM. Tipovi tržišta. Mikro i makro okruženje. Integrirana komunikacija. Internetsko oglašavanje. E-AIDA. 4. E-poslovanje 5. Elektronička trgovina. Mobilna trgovina. Tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Plaćanje u elektroničkoj trgovini. Uslužni modeli na internetu. |
|||||
Korporativne komunikacije |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Osnove i razvoj korporativnih komunikacija
• Teorija dionika i upravljanje odnosima sa dionicima • Aktivnosti komunikacija sa eksternim i internim grupama dionika • Specifičnosti marketinških komunikacija • Specifičnosti komunikacija u digitalnom okruženju • Strategije korporativnih komunikacija • Društveno odgovorno poslovanje i poslovna etika • Izgradnja i upravljanje korporativnom markom • Vještina komunikacije i javni nastup |
|||||
Marketinško upravljanje uslugama |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Značaj usluga u tržišnom gospodarstvu
• Specifična obilježja i vrste usluga • Istraživanje tržišta i pozicioniranje usluga • Pozicioniranje usluga • Kvaliteta usluge • Interni, eksterni i interaktivni marketing • Marketing miks u uslužnim djelatnostima – oblikovanje usluge • Procesi, fizičko okruženje i ljudi kao element marketing miksa • Upravljanje ponudom usluga • Značenje marke u uslužnom sektoru |
|||||
Neprofitni marketing |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
Djelovanje neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo
Povezanost marketinga i društva Primjena marketinga u neprofitnim organizacijama Planiranje i razvoj marketinga u neprofitnim organizacijama Marketing miks u neprofitnim organizacijama. Specifičnosti marketinga u neprofitnim organizacijama Društveni marketing Makromarketing
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138 |
|||||
Održivi marketing |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
- Održivi razvoj – pojam i značajke
- Razvoj i pojam održivog marketinga - Koncept i elementi održivog marketinga - Održivost i ponašanje potrošača - Održivost i marketinške strategije - Održivost i marketing-miks - Mogućnosti primjene održivog marketinga u suvremenim uvjetima - Buduće smjernice razvoja održivog marketinga |
|||||
Ponašanje potrošača i poslovnih kupaca |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Uvod u ponašanje potrošača: definiranje ponašanja potrošača; determinante ponašanja potrošača; ponašanje potrošača i marketinška strategija;
• Istraživanje ponašanje potrošača: metodologije i instrumenti istraživanja ponašanja potrošača; proces i provođenje istraživanja; primjena dobivenih informacija u donošenju marketinških odluka; • Segmentacija tržišta: Osnove, kriteriji i strategije uspješne segmentacije; • Eksterni utjecaji na ponašanje potrošača i marketinške implikacije: kultura, kroskulture i subkulture; društveni staleži; referentne grupe i obitelj; dob i spol potrošača; • Interni utjecaji i ponašanje potrošača: motivacija i emocije; percepcija; stavovi; obilježja ličnosti, vrijednosti i stil života; učenje; znanje i razumijevanje; primjene u marketing; • Proces donošenja odluke o kupovini i marketinške primjene: spoznaja problema; traženje informacija; procjena alternative i izbor; izbor prodajnog mjesta i kupnja; poslijekupovni procesi; zadovoljstvo potrošača; primjene u marketing; • Ponašanje organizacijskog kupca: specifičnosti procesa kupovine organizacijskog kupca; oblici kupovine; čimbenici koji utječu na ponašanje poslovnog kupca; proces odlučivanja o kupnji organizacijskog kupca i strategija kupovine; primjene u marketing. • Posebna područja ponašanja potrošača: tamna strana ponašanja potrošača, održivo ponašanje potrošača i marketinške implikacije |
|||||
Strateško upravljanje markama |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
Važnost marke i koristi od marke
Identitet i elementi indetiteta marke Ocjena potrebitosti stvaranja marke (korporativne vs. proizvodne) Strategije upravljanjem markama u fazi nastajanja i uvođenja Strategije upravljanjem markama u fazi rasta i zrelosti Strateško Upravljanje portfeljem marki Vrijednost i mjerenje vrijednosti marke Emocionalni i senzorno upravljanje markama, te sociološki i kulturološki fenomeni marke
Prof. dr. sc.
Ivana First Komen
Kabinet: 58/III E-mail: ivana.first.komen@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 169 |
|||||
Upravljanje prodajom |
4
|
16
|
4
|
0
|
Izborni 1
|
• Razvoj i uloga prodaje u marketingu te strategije prodaje
• Kupovno ponašanje organizacijskih kupaca • Međunarodna prodaja i upravljanje ključnim kupcima • Novačenje i odabir prodavača te trening i obuka • Novčano i nenovčano motiviranje prodavača • Organiziranje prodaje te automatizacija prodajne sile • Prodajno prognoziranje i planiranje (prodajni proračun) te upravljanje učinkom i procjena učinka • Pronalaženje, kvalificiranje, prioritiziranje potencijalnih kupaca, te priprema za pristup kupcu i upoznavanje/prvi kontakt u online i offline okruženju • Razvoj odnosa, otkrivanje potreba i prezentacija/demonstracija proizvoda u online i offline okruženju • Otklanjanje prigovora, zaključivanje prodaje i poslijeprodajno građenje partnerstva u online i offline okruženju • Digitalna prodaja na poslovnom tržištu • Komunikacija u prodaji i pregovaranju • Psihologija uvjeravanja u prodaji |
Obvezni kolegiji:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Završni rad |
25
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|