Program
(available only in the Croatian language)
Obveze polaznika
Studenti moraju položiti sve obvezne ispite, kao i tri (3) predmeta odabrana po vlastitom izboru između ponuđenih izbornih predmeta ovoga Studija. Studenti moraju napisati i dva (2) case study iz upisanih kolegija s temom prema dogovoru s predmetnim nastavnikom. Studij se završava izradom i obranom završnog rada.
Sveučilišni specijalistički studij "Poslovanje s Europskom unijom" izvodit će se kao dvosemestralni studij. Predmeti prvog semestra su obvezni predmeti Studija. Uvjet za upis u drugi semestar Studija su dva položena ispita. U drugom semestru student izabire tri (3) od deset predloženih predmeta.
Predavanja će biti prilagođena zaposlenim studentima, a svaki će kolegij biti realiziran koncentriranom nastavom tijekom jednog ili dva vikenda. Iz svakog će kolegija biti organizirana tri ispitna roka tijekom jedne akademske godine.
Prvi će ispitni rok biti organiziran u pravilu prije početka izvođenja sljedećeg predmeta.
Obvezni kolegiji:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Case study I |
2
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Case study II |
2
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Poslovanje u uvjetima Unutarnjeg EU tržišta |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Okviri integracije tržišta roba, usluga, kapitala i rada u uvjetima produbljavanja i širenja integracije; teorija s aspekta poslovnih promjena i konkuretnog prilagođavanja,
Poslovno prilagođavanje u procesu približavanja EU; promjene kod četiriju sloboda, Poslovno prilagođavanje za poboljšanje konkurentnosti; “trade marks”, poslovna inovativnost, zaštita intelektualnog vlasništva, razvoj novih proizvoda, izazovi za SMSe Hrvatska – posebnosti poslovnog okruženja; procesi promjena i neophodnog prilagođavanja poduzeća u Hrvatskoj
Izv. prof. dr. sc.
Igor Cvečić
Kabinet: 92/IV E-mail: igor.cvecic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 119
Izv. prof. dr. sc.
Marko Tomljanović
Kabinet: 92/IV E-mail: marko.tomljanovic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 130 |
|||||
Poslovni aspekti internih politika EU |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Politika konkurencije u EU
Industrijska politika u EU Socijalna politika EU Politika regionalnog razvoja Politika zaštite okoliša Transportna politika Zajednička agrarna politika (CAP) Zajednička ribarstvena politika Položaj i prilagođavanje Hrvatske specifičnostima internih politika EU
Izv. prof. dr. sc.
Igor Cvečić
Kabinet: 92/IV E-mail: igor.cvecic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 119 |
|||||
Poslovni aspekti vanjskih politika EU |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Politika vanjskih odnosa EU i uloga EU u svijetu
Trgovinska politika EU Politika razvojne pomoći i drugi oblici suradnje sa zemljama u razvoju Ekonomska suradnja EU sa SAD-om, Japanom, Kinom (s aspekta poslovanja) Politika EU u procesu širenja integracije; povijesni i aktualni procesi te poruke Posebnosti vanjske trgovine Hrvatske u procesu približavanja EU Promjene i prilagođavanja pri ulasku Hrvatske u članstvo EU |
|||||
Regionalne integracije |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Tipovi regionalnih ekonomskih integracija i posljedice za nacionalne ekonomske politike
Razvoj regionalizma nakon Drugog svjetskog rata Značajke ekonomski i politički najznačajnijih regionalnih ekonomskih integracija Kvantitativna analiza regionalnih ekonomskih integracija |
|||||
Završni rad |
20
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Izborni kolegiji 1:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
EURO – proces implementacije i promjene u poslovnom okruženju |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Politička ekonomija monetarne unije: costs and benefits, optimalno valutno područje, kreiranje europskog monetarnog sustava, Delorov izvještaj, Sporazum iz Maastrichta.
Ekonomija monetarne unije: monetarna politika, fiskalna politika, platnobilančna politika, «supply-side» politika. Europska centralna banka. Euro kao globalna valuta. Budućnost Eura. Kriteriji konvergencije u EMU, Istočno proširenje i Euro. Tečajna politika zemalja pristupnica. Realna i nominalna konvergencija. Optimalna valutna politika novih zemalja pristupnica EU. |
|||||
Financijske institucije EU, procedure i financijsko tržište |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Osvrt na europska financijska tržišta; bankarska vs. tržišta kapitala
Financijske institucije EU: ECB, EIB, EBRD Stvaranje Jedinstvenog europskog financijskih tržišta. Koje su koristi? Kako bi tržište trebalo izgledati? Razlozi nepostojanja jedinstvenog tržišta... Principi i prakse na jedinstvenom financijskom tržištu Pravna pitanja; različit pristup regulativi financijskih usluga Euro i europska financijska tržišta. Europsko tržište obveznica. Europski bankarski sustav. Integracija financijskih tržišta: harmonizacija ili ujedinjenje? Uloga centralnih banaka. Bankovna kontrola i nadgledanje.
Prof. dr. sc.
Bojana Olgić Draženović
Kabinet: 69/III E-mail: bojana.olgic.drazenovic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 128 |
|||||
Harmonizacija zakonodavstva u EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Upoznavanje institucija EU, Europski Parlament,Vijeće,Komisija uključujući i Europski sud te principa slobodnog kretanja osoba i usluga, roba i kapitala u okviru EU. Utvrđivanje sadržaja odnosa nacionalnog i europskog prava pretpostavlja analizu izvora europskog prava i oblika njegove primjene na nacionalnoj razini.
Pravo društava je najdinamičnije i najsloženije u okviru EU i budući da se kroz dioničko društvo ostvaruje najznačajnije poduzetništvo, posebno se studenti upoznaju sa Statutom europskog dioničkog društva (SE) i regulativom preuzimanja društava. Reforma prava društava u EU sa očekivanim usklađenjem hrvatske regulative. Pravo vrijednosnih papira EU s obzirom na razvoj tržišta vrijednosnih papira i prekograničnih ulaganja zahtjeva posebnu analizu i upoznavanje u svjetlu potrebnog usklađivanja hrvatskog prava. Kao s novom oblasti, zaštitom potrošača, studenti će se upoznati u segementu nužne, nove ili dopune važeće, regulative u Hrvatskoj. |
|||||
Marketing - specifičnosti uspjeha na tržištu EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
1. Suvremeni značaj marketinga u EU
2. Analiza Međunarodnog marketinga u kojem djeluju rastuća poduzeća 3. Marketinška istraživanja, suvremene metode i informacijski alati u marketingu 4. Značajke i proces izbora tržišta u poduzeću s djelovanjem u EU 5. Razumijevanje i analiza poznavanja lokalnih kupaca, segmentacija i pozicioniranje 6. Strategije razvoja sastavnica marketinškog spleta u marketingu: Adaptacija/standardizacija u EU marketingu 7. Značajke EU tržišta 8. Posebnosti marketinga usluga na tržištu EU 9. Budući izazovi marketinga na tržištu EU
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138
Prof. dr. sc.
Ivana First Komen
Kabinet: 58/III E-mail: ivana.first.komen@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 169 |
|||||
Organizacija poduzeća i strategija uspjeha na unutrašnjem tržištu EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Pojam i svrha organizacije u tehničkom, pravnom i koordinacijskom smislu.
Kratak pregled suvremenih teorija organizacije (situacijska, transakcijska, agencijska) i implikacije u pogledu zahtjeva i mogućnosti pri oblikovanja organizacija. Oblikovanje organizacija i upravljanje promjenama - Evolucija ideje organizacije kao poslovnog modela za razvoja i održavanje konkurentskih sposobnosti. Profitabilnost kao posljedica konkurentnosti nasuprot profitabilnosti zasnovane na dominantnom tržišnom položaju. Identificiranje koncepcija organizacije poslovanja: hijerarhijska organizacija nasuprot procesnoj clusteri nasuprot integriranim kompanijama strategijski definirani modeli organizacija i njihove prilagodbe - tržišno pozicioniranje i organizacijske implikacije Osvrt na procese koji su obilježili razvoj hrvatskih gospodarskih subjekata tijekom devedesetih u organizacijskoj perspektivi: pretvorba, privatizacija i restrukturiranje bivših socijalističkih poduzeća val malog poduzetništva inozemna preuzimanja formiranje grupacija poduzeća Obilježja konkurencije u EU – zahtjevi i odraz na organizaciju poslovanja veličina tržišta i nacionalne specifičnosti zajednički pravni okvir EU tržišna utakmica - otvorenost tržišta konkurenciji iz EU transparentnost i socijalna odgovornost promjene u organizaciji rada i socijalnoj politici EU Odabrani primjeri nastanka i prilagodbe nacionalno/regionalno specifičnih modela organizacije
Prof. dr. sc.
Marija Kaštelan Mrak
Kabinet: 68/III E-mail: marija.kastelan.mrak@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 163
Prof. dr. sc.
Danijela Sokolić
Kabinet: 36/II ili 68/III E-mail: danijela.sokolic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 196 |
|||||
Posebnosti menadžmenta za uspješno poslovanje u poslovnom okruženju EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
1. Analiza međunarodnog poslovnog okruženja. Posebnosti poslovnog okruženja EU.
2. Lokalni, regionalni i globalni čimbenici razvoja međunarodnih tržišta. 3. Posebnosti menadžmenta, marketinga i organizacije poduzeća u međunarodnom okruženju s naglaskom na posebnostima EU. 4. Ofenzivne i kreativne poslovne strategije i politike u uvjetima razvoja EU. 5. Funkcionalni i procesni aspekti višenacionalnog poslovanja poduzeća. 6. Brzorastući načini međunarodnog poslovanja i njihov menadžment. 7. Planiranje i nadzor međunarodnog menadžmenta. 8. Menadžment nabave u uvjetima EU. 9. Etika i njeni izazovi u međunarodnom menadžmentu. 10. Očekivani razvoj vešenacionalnog menadžmenta.
Prof. dr. sc.
Nataša Rupčić
Kabinet: 65/III E-mail: natasa.rupcic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 146 |
|||||
Poslovanje na unutarnjem energetskom tržištu EU |
4
|
20
|
Izborni 1
|
||
Značaj energetskog sektora za nacionalno gospodarstvo – uloga energije s aspekta ekonomske teorije, međupovezanost energije i gospodarskog rasta, reforme u energetskom sektoru i osnovni razlozi pokretanja reformi,
Energetska politika EU – pojam, obuhvat i razvoj zajedničke energetske politike, ciljevi i prioriteti energetske politke EU, Energetski sektor EU u uvjetima globalizacije, liberalizacije i deregulacije – učinci liberalizacije i mogućnosti konvergencije prema jednom (jedinstvenom) integriranom tržištu, osnovne karakteristike i pregled tijeka reformi hrvatskog energetskog sektora Energetska unija – osnovne postavke i očekivanja od europske Energetske unije
Izv. prof. dr. sc.
Pavle Jakovac
Kabinet: 52/II E-mail: pavle.jakovac@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 179 |
|||||
Pravni aspekti konkurencije na unutrašnjem tržištu EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Izvori prava, metode i politike EPK. Liberalna teorija. Realistična teorija, Europska politika PK. Savršena konkurencija. Pristup tržištu i ograničenja. Čl.81 89 Ugovora o EZ.Ograničavajući sporazumi. Dogovorna praksa. Izuzeća. Mjerodavno tržište. Pravilo razumne primjene.
Grupna izuzeća. Vertikalni sporazumi. Ugovori o distribuciji. ČL.82.Ugovora EEZ. Zlouporabe. Vladajući položaj. Imenovana djela. Predatorske cijene. Nedozvoljeni popusti. Vezana kupnja. Javna poduzeća. Deregulacija. Subvencije. Javni monopoli. Koncentracije. Nadležni organi i pravila postupka. |
|||||
Pregovaranja u poslovnom okruženju EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Priroda konflikta na tržištu EU
Priroda pregovaranja Priprema za pregovore Pregovori – snaga strategija i taktika Osobnost Utjecaj različitosti kultura Implementacija i ponovno pregovaranje Agenti u pregovorima Multilateralni pregovori Intervencija treće strane: Međunarodna arbitraža Intervencija treće strane: Međunarodno posredovanje |
|||||
Upravljanje kvalitetom u EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Međunarodna organizacija za standardizaciju. Norme i normizacija: interne norme, granske norme, nacionalne norme, regionalne norme, međunarodne norme. INCOTERMS, RAFTAD. Niz normi ISO 9001:2000. Troškovi kvalitete. Alati za upravljanje kvalitetom. Instrumenti plaćanja i osiguranja plaćanja u međunarodnom poslovanju. Kultura kvalitete. Kvaliteta i međunarodni poslovi: poslovi redovitog uvoza i izvoza, specifični poslovi. Kvaliteta i konkurentnost. Determinante hrvatske gospodarske suradnje s inozemstvom. Vanjskotrgovinski sustav. Menadžment u međunarodnoj razmjeni. Kontrola kvantitete i kvalitete robe u uvozu i izvozu. Gospodarske usluge. Problematika cijena. Strategije određivanja cijena.
|
|||||
Upravljanje projektima u EU |
4
|
10
|
10
|
Izborni 1
|
|
Strateški dokumenti
Razvoj projektne ideje i postavljanje projektnih ciljeva Definiranje projektnog tima i dizajniranje organizacijske strukture Planiranje resursa potrebnih za provedbu projekta Alati za praćenje izvršenja aktivnosti i vođenje projekta Upravljanje zadovoljstvom projektnih dionika Promocija projektnih rezultata i diseminacija informacija (osiguranje vidljivosti I održivosti projekta)
Prof. dr. sc.
Danijela Sokolić
Kabinet: 36/II ili 68/III E-mail: danijela.sokolic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 196 |
Obvezni kolegiji:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Poslovanje u uvjetima Unutarnjeg EU tržišta |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Okviri integracije tržišta roba, usluga, kapitala i rada u uvjetima produbljavanja i širenja integracije; teorija s aspekta poslovnih promjena i konkuretnog prilagođavanja,
Poslovno prilagođavanje u procesu približavanja EU; promjene kod četiriju sloboda, Poslovno prilagođavanje za poboljšanje konkurentnosti; “trade marks”, poslovna inovativnost, zaštita intelektualnog vlasništva, razvoj novih proizvoda, izazovi za SMSe Hrvatska – posebnosti poslovnog okruženja; procesi promjena i neophodnog prilagođavanja poduzeća u Hrvatskoj
Izv. prof. dr. sc.
Igor Cvečić
Kabinet: 92/IV E-mail: igor.cvecic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 119
Izv. prof. dr. sc.
Marko Tomljanović
Kabinet: 92/IV E-mail: marko.tomljanovic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 130 |
|||||
Poslovni aspekti internih politika EU |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Politika konkurencije u EU
Industrijska politika u EU Socijalna politika EU Politika regionalnog razvoja Politika zaštite okoliša Transportna politika Zajednička agrarna politika (CAP) Zajednička ribarstvena politika Položaj i prilagođavanje Hrvatske specifičnostima internih politika EU
Izv. prof. dr. sc.
Igor Cvečić
Kabinet: 92/IV E-mail: igor.cvecic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 119 |
|||||
Poslovni aspekti vanjskih politika EU |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Politika vanjskih odnosa EU i uloga EU u svijetu
Trgovinska politika EU Politika razvojne pomoći i drugi oblici suradnje sa zemljama u razvoju Ekonomska suradnja EU sa SAD-om, Japanom, Kinom (s aspekta poslovanja) Politika EU u procesu širenja integracije; povijesni i aktualni procesi te poruke Posebnosti vanjske trgovine Hrvatske u procesu približavanja EU Promjene i prilagođavanja pri ulasku Hrvatske u članstvo EU |
|||||
Regionalne integracije |
6
|
30
|
0
|
0
|
Obvezan
|
Tipovi regionalnih ekonomskih integracija i posljedice za nacionalne ekonomske politike
Razvoj regionalizma nakon Drugog svjetskog rata Značajke ekonomski i politički najznačajnijih regionalnih ekonomskih integracija Kvantitativna analiza regionalnih ekonomskih integracija |
Obvezni kolegiji:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
Case study I |
2
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Case study II |
2
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Završni rad |
20
|
0
|
0
|
0
|
Obvezan
|
|
|||||
Izborni kolegiji 1:
|
ECTS
|
Predavanja
|
Seminari
|
Vježbe
|
Vrsta
|
EURO – proces implementacije i promjene u poslovnom okruženju |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Politička ekonomija monetarne unije: costs and benefits, optimalno valutno područje, kreiranje europskog monetarnog sustava, Delorov izvještaj, Sporazum iz Maastrichta.
Ekonomija monetarne unije: monetarna politika, fiskalna politika, platnobilančna politika, «supply-side» politika. Europska centralna banka. Euro kao globalna valuta. Budućnost Eura. Kriteriji konvergencije u EMU, Istočno proširenje i Euro. Tečajna politika zemalja pristupnica. Realna i nominalna konvergencija. Optimalna valutna politika novih zemalja pristupnica EU. |
|||||
Financijske institucije EU, procedure i financijsko tržište |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Osvrt na europska financijska tržišta; bankarska vs. tržišta kapitala
Financijske institucije EU: ECB, EIB, EBRD Stvaranje Jedinstvenog europskog financijskih tržišta. Koje su koristi? Kako bi tržište trebalo izgledati? Razlozi nepostojanja jedinstvenog tržišta... Principi i prakse na jedinstvenom financijskom tržištu Pravna pitanja; različit pristup regulativi financijskih usluga Euro i europska financijska tržišta. Europsko tržište obveznica. Europski bankarski sustav. Integracija financijskih tržišta: harmonizacija ili ujedinjenje? Uloga centralnih banaka. Bankovna kontrola i nadgledanje.
Prof. dr. sc.
Bojana Olgić Draženović
Kabinet: 69/III E-mail: bojana.olgic.drazenovic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 128 |
|||||
Harmonizacija zakonodavstva u EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Upoznavanje institucija EU, Europski Parlament,Vijeće,Komisija uključujući i Europski sud te principa slobodnog kretanja osoba i usluga, roba i kapitala u okviru EU. Utvrđivanje sadržaja odnosa nacionalnog i europskog prava pretpostavlja analizu izvora europskog prava i oblika njegove primjene na nacionalnoj razini.
Pravo društava je najdinamičnije i najsloženije u okviru EU i budući da se kroz dioničko društvo ostvaruje najznačajnije poduzetništvo, posebno se studenti upoznaju sa Statutom europskog dioničkog društva (SE) i regulativom preuzimanja društava. Reforma prava društava u EU sa očekivanim usklađenjem hrvatske regulative. Pravo vrijednosnih papira EU s obzirom na razvoj tržišta vrijednosnih papira i prekograničnih ulaganja zahtjeva posebnu analizu i upoznavanje u svjetlu potrebnog usklađivanja hrvatskog prava. Kao s novom oblasti, zaštitom potrošača, studenti će se upoznati u segementu nužne, nove ili dopune važeće, regulative u Hrvatskoj. |
|||||
Marketing - specifičnosti uspjeha na tržištu EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
1. Suvremeni značaj marketinga u EU
2. Analiza Međunarodnog marketinga u kojem djeluju rastuća poduzeća 3. Marketinška istraživanja, suvremene metode i informacijski alati u marketingu 4. Značajke i proces izbora tržišta u poduzeću s djelovanjem u EU 5. Razumijevanje i analiza poznavanja lokalnih kupaca, segmentacija i pozicioniranje 6. Strategije razvoja sastavnica marketinškog spleta u marketingu: Adaptacija/standardizacija u EU marketingu 7. Značajke EU tržišta 8. Posebnosti marketinga usluga na tržištu EU 9. Budući izazovi marketinga na tržištu EU
Izv. prof. dr. sc.
Jasmina Dlačić
Kabinet: 34/II E-mail: jasmina.dlacic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 138
Prof. dr. sc.
Ivana First Komen
Kabinet: 58/III E-mail: ivana.first.komen@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 169 |
|||||
Organizacija poduzeća i strategija uspjeha na unutrašnjem tržištu EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Pojam i svrha organizacije u tehničkom, pravnom i koordinacijskom smislu.
Kratak pregled suvremenih teorija organizacije (situacijska, transakcijska, agencijska) i implikacije u pogledu zahtjeva i mogućnosti pri oblikovanja organizacija. Oblikovanje organizacija i upravljanje promjenama - Evolucija ideje organizacije kao poslovnog modela za razvoja i održavanje konkurentskih sposobnosti. Profitabilnost kao posljedica konkurentnosti nasuprot profitabilnosti zasnovane na dominantnom tržišnom položaju. Identificiranje koncepcija organizacije poslovanja: hijerarhijska organizacija nasuprot procesnoj clusteri nasuprot integriranim kompanijama strategijski definirani modeli organizacija i njihove prilagodbe - tržišno pozicioniranje i organizacijske implikacije Osvrt na procese koji su obilježili razvoj hrvatskih gospodarskih subjekata tijekom devedesetih u organizacijskoj perspektivi: pretvorba, privatizacija i restrukturiranje bivših socijalističkih poduzeća val malog poduzetništva inozemna preuzimanja formiranje grupacija poduzeća Obilježja konkurencije u EU – zahtjevi i odraz na organizaciju poslovanja veličina tržišta i nacionalne specifičnosti zajednički pravni okvir EU tržišna utakmica - otvorenost tržišta konkurenciji iz EU transparentnost i socijalna odgovornost promjene u organizaciji rada i socijalnoj politici EU Odabrani primjeri nastanka i prilagodbe nacionalno/regionalno specifičnih modela organizacije
Prof. dr. sc.
Marija Kaštelan Mrak
Kabinet: 68/III E-mail: marija.kastelan.mrak@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 163
Prof. dr. sc.
Danijela Sokolić
Kabinet: 36/II ili 68/III E-mail: danijela.sokolic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 196 |
|||||
Posebnosti menadžmenta za uspješno poslovanje u poslovnom okruženju EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
1. Analiza međunarodnog poslovnog okruženja. Posebnosti poslovnog okruženja EU.
2. Lokalni, regionalni i globalni čimbenici razvoja međunarodnih tržišta. 3. Posebnosti menadžmenta, marketinga i organizacije poduzeća u međunarodnom okruženju s naglaskom na posebnostima EU. 4. Ofenzivne i kreativne poslovne strategije i politike u uvjetima razvoja EU. 5. Funkcionalni i procesni aspekti višenacionalnog poslovanja poduzeća. 6. Brzorastući načini međunarodnog poslovanja i njihov menadžment. 7. Planiranje i nadzor međunarodnog menadžmenta. 8. Menadžment nabave u uvjetima EU. 9. Etika i njeni izazovi u međunarodnom menadžmentu. 10. Očekivani razvoj vešenacionalnog menadžmenta.
Prof. dr. sc.
Nataša Rupčić
Kabinet: 65/III E-mail: natasa.rupcic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 146 |
|||||
Poslovanje na unutarnjem energetskom tržištu EU |
4
|
20
|
Izborni 1
|
||
Značaj energetskog sektora za nacionalno gospodarstvo – uloga energije s aspekta ekonomske teorije, međupovezanost energije i gospodarskog rasta, reforme u energetskom sektoru i osnovni razlozi pokretanja reformi,
Energetska politika EU – pojam, obuhvat i razvoj zajedničke energetske politike, ciljevi i prioriteti energetske politke EU, Energetski sektor EU u uvjetima globalizacije, liberalizacije i deregulacije – učinci liberalizacije i mogućnosti konvergencije prema jednom (jedinstvenom) integriranom tržištu, osnovne karakteristike i pregled tijeka reformi hrvatskog energetskog sektora Energetska unija – osnovne postavke i očekivanja od europske Energetske unije
Izv. prof. dr. sc.
Pavle Jakovac
Kabinet: 52/II E-mail: pavle.jakovac@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 179 |
|||||
Pravni aspekti konkurencije na unutrašnjem tržištu EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Izvori prava, metode i politike EPK. Liberalna teorija. Realistična teorija, Europska politika PK. Savršena konkurencija. Pristup tržištu i ograničenja. Čl.81 89 Ugovora o EZ.Ograničavajući sporazumi. Dogovorna praksa. Izuzeća. Mjerodavno tržište. Pravilo razumne primjene.
Grupna izuzeća. Vertikalni sporazumi. Ugovori o distribuciji. ČL.82.Ugovora EEZ. Zlouporabe. Vladajući položaj. Imenovana djela. Predatorske cijene. Nedozvoljeni popusti. Vezana kupnja. Javna poduzeća. Deregulacija. Subvencije. Javni monopoli. Koncentracije. Nadležni organi i pravila postupka. |
|||||
Pregovaranja u poslovnom okruženju EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Priroda konflikta na tržištu EU
Priroda pregovaranja Priprema za pregovore Pregovori – snaga strategija i taktika Osobnost Utjecaj različitosti kultura Implementacija i ponovno pregovaranje Agenti u pregovorima Multilateralni pregovori Intervencija treće strane: Međunarodna arbitraža Intervencija treće strane: Međunarodno posredovanje |
|||||
Upravljanje kvalitetom u EU |
4
|
20
|
0
|
0
|
Izborni 1
|
Međunarodna organizacija za standardizaciju. Norme i normizacija: interne norme, granske norme, nacionalne norme, regionalne norme, međunarodne norme. INCOTERMS, RAFTAD. Niz normi ISO 9001:2000. Troškovi kvalitete. Alati za upravljanje kvalitetom. Instrumenti plaćanja i osiguranja plaćanja u međunarodnom poslovanju. Kultura kvalitete. Kvaliteta i međunarodni poslovi: poslovi redovitog uvoza i izvoza, specifični poslovi. Kvaliteta i konkurentnost. Determinante hrvatske gospodarske suradnje s inozemstvom. Vanjskotrgovinski sustav. Menadžment u međunarodnoj razmjeni. Kontrola kvantitete i kvalitete robe u uvozu i izvozu. Gospodarske usluge. Problematika cijena. Strategije određivanja cijena.
|
|||||
Upravljanje projektima u EU |
4
|
10
|
10
|
Izborni 1
|
|
Strateški dokumenti
Razvoj projektne ideje i postavljanje projektnih ciljeva Definiranje projektnog tima i dizajniranje organizacijske strukture Planiranje resursa potrebnih za provedbu projekta Alati za praćenje izvršenja aktivnosti i vođenje projekta Upravljanje zadovoljstvom projektnih dionika Promocija projektnih rezultata i diseminacija informacija (osiguranje vidljivosti I održivosti projekta)
Prof. dr. sc.
Danijela Sokolić
Kabinet: 36/II ili 68/III E-mail: danijela.sokolic@efri.uniri.hr Telefon: (051) 355 196 |