Sukreiranje vrijednosti kao nova paradigma poslovnih orijentacija
Voditeljica projekta:
Doc.dr.sc. Jasmina Dlačić, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
Članovi tima:
Izv. prof. dr. sc. Slavica Cicvarić Kostić, Sveučilište u Beogradu, Fakultet organizacijskih znanosti
Izv. prof. dr. sc. Ivana First Komen, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
Doc. dr. sc. Dina Lončarić, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Doc. dr. sc. Kristina Črnjar, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Doc. dr. sc. Milan Okanović, Sveučilište u Beogradu, Fakultet organizacijskih znanosti
Bruno Grbac, PhD, znanstveni savjetnik
Doktorandi:
Martina Ferenčić, Podravka d.d. Koprivnica
Ivana Jadrić, Sveučilište u Splitu, Ured rektora
Andrijana Kos Kavran, Međimursko veleučilište Čakovec
Marin Lazarić, Imperial d.d., Rab, Valamar grupa
Ključne riječi:
sukreiranje vrijednosti, tržišna orijentacija, poduzetnička orijentacija, uslužno-dominantna logika, poslovni poduhvat
Sažetak:
Proces razmjene na tržištu podrazumijeva da obje strane percipiraju da dobivaju vrijednost kroz tu razmjenu. Ipak kako je razvojem društva interakcija potrošača i poslovnog subjekta sve intenzivnija i učestalija sam fokus razmjene nije više proizvod/usluga. Nego, se vrijednost radi koje dolazi do razmjene, stvara kroz interakciju potrošača i poslovnog subjekta, odnosno dolazi do procesa sukreiranja vrijednosti. Ovo je jedna od pretpostavki koja se vezuje uz poslovne poduhvate koji su u startup fazi ili u formi manjih ili srednjih poslovnih subjekata. Upravo taj proces sukreiranja vrijednosti pridonosi poboljšanju percepcije poslovnog subjekta ali i ostvarivanju boljih performansi.
Polazi se od pretpostavke da poslovna orijentacija kroz proces sukreiranja vrijednosti, pridonosi unaprjeđenju percepcije poslovnog subjekta, kao i unaprjeđenju njegovih performansi. Svrha istraživanja je da se navedena povezanost poslovne orijentacije i procesa sukreiranja vrijednosti istraži te empirijski dokaže na primjeru različitih poslovnih poduhvata.
Svrha i ciljevi projekta ostvariti će se istraživanjem za stolom i empirijskim istraživanjem na terenu u dvije države. Postavljene hipoteze biti će testirane primjenom multivarijantnih statističkih metoda te primjernom metode modeliranja pomoću strukturalnih jednadžbi.
Doprinos projekta u znanstvenome području vidljiv je dokazivanju značaja procesa sukreiranja vrijednosti na unaprjeđenje percepcije poslovnog subjekta i unaprjeđenju njegovih performansi. Navedeno daje doprinos razvoju uslužno-dominantne logike. Aplikativni doprinos se očituje u prijedlozima poslovnim subjektima za unaprjeđenje performansi kroz upotrebu procesa sukreiranja vrijednosti te samim time unaprjeđenju potrošačkog iskustva.