Unaprjeđenje marketinškog pristupa poslovanju kroz sukreiranje vrijednosti

Voditeljica projekta

doc. dr. sc. Jasmina Dlačić, jasmina.dlacic@efri.hr
Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet

Suradnici
dr. sc. Dina Lončarić, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
prof. dr. sc. Bruno Grbac, dipl. oec., Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
dr. sc. Kristina Črnjar, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
doc. dr. sc. Lidija Bagarić, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
dr. sc. Marina Perišić Prodan, Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
izv. prof. dr. sc. Slavica Cicvarić Kostić, Sveučilište u Beogradu, Fakultet organizacijskih znanosti
izv. prof. dr. sc. Aleksandra Pisnik, Sveučilište u Mariboru, Ekonomsko-poslovni fakultet
doc. dr. sc. Milan Okanović, Sveučilište u Beogradu, Fakultet organizacijskih znanosti
dr. sc. Marin Lazarić, Imperial d.d., Rab
dr. sc. Toni Petrinić, Domeni d.o.o., Matulji
 
Doktorandi
Andrijana Kos Kavran, Međimursko Veleučilište u Čakovcu
Ivana Jadrić, Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira
 
Sažetak
Danas, potrošači nisu više pasivni primatelji ponude na tržištu, već sve više sudjeluju u procesu sukreiranja vrijednosti. Stoga sam fokus razmjene nije na pružanju vrijednosti potrošačima kroz proizvode/usluge nego vrijednost postaje ono što potrošač želi dobiti kroz korištenje proizvoda/usluge kao i kroz interakciju sa sudionicima u razmjeni. Odnosno, dolazi do procesa sukreiranja vrijednosti. Uvažavajući marketinški pristup kroz usredotočenje na potrošače na tržištu poslovne i krajnje potrošnje, poslovni subjekt prihvaća potrošača kao aktivnog partnera i resurs za stvaranje vrijednosti. Stoga i proizlazi da sukreiranje vrijednosti  temeljeno na marketinškom pristupu doprinosi unaprjeđenju odnosa s potrošačima i unaprjeđenju poslovanja.
Cilj istraživanja je istaknuti važnost usmjerenosti na elemente procesa sukreiranja vrijednosti te na važnost stvaranja odnosa potrošača i poslovnog subjekta čime se proces sukreiranja vrijednosti unaprjeđuje. Naime, proces sukreiranja vrijednosti mijenja odnose na tržištu, a korištenje marketinškog pristupa sagledava cjelovitost interakcija i promjena na tržištu s ciljem unaprjeđenja razumijevanja potrošača i poslovanja poslovnog subjekta.
Ciljevi projekta ostvariti će se istraživanjem za stolom i empirijskim istraživanjem na terenu u tri države. Postavljene hipoteze biti će testirane primjenom multivarijantnih statističkih metoda te primjernom metode strukturalnog modeliranja. Doprinos projekta u znanstvenome području vidljiv je u dokazivanju povezanosti procesa sukreiranja vrijednosti, koje se temelji na marketinškom pristupu, i unaprjeđenja razumijevanja ponašanja potrošača. Navedeno pozitivno utječe i na unaprjeđenje poslovanja. Navedeno daje doprinos razvoju uslužno-dominantne logike i području sukreiranja vrijednosti. Aplikativni doprinos se očituje u isticanju važnosti procesa sukreiranja vrijednosti za unaprjeđenje poslovanja poslovnih subjekata. 
 

Kalendar

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više