Više o programu
Svrha programa
Plavo gospodarstvo obuhvaća sve aktivnosti povezane s
oceanima, morima ili (pri)obalnim područjima (ribarstvo, brodogradnja, turizam
te industrije u nastajanju, npr. energija oceana i biotehnologija) s ciljem
poticanja ekonomskog rasta i razvoja, povećanja zaposlenosti i unaprjeđenja
životne sredine uz, istovremeno očuvanje ekosustava. Podatci Europske komisije
upućuju kako plavo gospodarstvo u ukupnom gospodarstvu EU sudjeluje sa prometom
u vrijednosti od 566 milijardi eura, generira 174 milijarde eura dodane
vrijednosti te zapošljava 3,5 milijuna radnika. Također, projekcije EU upućuju
na potencijalni, dvostruko brži rast plave ekonomije od ostalih gospodarskih
aktivnosti do 2030. godine, čime će se ostvariti značajne koristi za europsko
gospodarstvo. U takvoj situaciji je neophodno potaknuti inovacijske kapacitete
malih i srednjih poduzeća povezanih s plavim gospodarstvom kroz korištenje
alternativnih načina financiranja (posebno crowdfunding-a) te uključiti i
predstavnike lokalne uprave i samouprave kroz organizirane edukacije i ciljane
aktivnosti.
Polaznici će tijekom provedbe programa steći
temeljena i primjenjiva teorijska i praktična znanja o problemima, izazovima,
načinima i perspektivama poslovanja u europskom i globalnom okruženju, s
posebnim naglaskom na plavo gospodarstvo i njegove prednosti i nedostatke.
Polaznici će stečena znanja u budućnosti moći primijeniti u daljnjem razvoju
svoje karijere te poboljšati vlastiti položaj na tržištu rada. Nadalje,
polaznici će tijekom pohađanja ovoga programa dodatno razvijati kritičko
promišljanje, sposobnosti rada u timu te ostale interpersonalne vještine
neophodne za uspješno funkcioniranje u dinamičnom europskom i globalnom
poslovnom okruženju.
Ciljevi programa su:
1) Analizirati
specifičnosti poslovanja u uvjetima globalizacije međunarodnog tržišta te
upoznati polaznike sa ključnim izazovima u međunarodnom poslovnom okruženju
2) Upoznati
polaznike sa ključnim obilježjima crowdfunding-a kao alternativnog načina
financiranja
3) Prezentirati
koncepte funkcioniranja uspješnih poslovnih i javnih subjekata koja primjenjuju
crowdfunding i ostale alternativne načine financiranja
4) Generirati
i implementirati praktična znanja ključna za napredak na tržištu rada te
povećati razinu osposobljenosti polaznika za djelovanje u europskom poslovnom
okruženju.
5) Produbiti
znanja iz područja međunarodnog poslovanja, njegovih instrumenata, mjera i
mehanizama koji bitno utječu na konkurentsku poziciju nacionalnoga
gospodarstva, ali i njegovih pojedinačnih subjekata
Završetkom programa cjeloživotnog obrazovanja polaznici ostvaruju 5 ECTS bodova.
Trajanje i satnica
Ukupno
predviđeno trajanje programa je 150 radnih sati.
Provedba
programa je planirana kroz pripremne aktivnosti, predavanja, praktične
radionice, mentorski rad, studijske posjete te razradu prijedloga vlastite
crowdfunding kampanje.
Mjesto održavanja: Aneks fakulteta, Ekonomski fakultet u Rijeci, Ivana Filipovića 4
Računalna dvorana 2, Ekonomski fakultet u Rijeci, Ivana Filipovića 4
Izvoditelji
programa (predavači):
1) doc.dr.sc. Marko
Tomljanović, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet, voditelj programa
2) doc.dr.sc. Pavle
Jakovac, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
3) prof.dr.sc. Alen
Host, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
4) izv.prof.dr.sc.
Igor Cvečić, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
5) prof.dr.sc. Heri
Bezić, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
6) doc.dr.sc. Dejan
Bodul, Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
7) Anita
Pribanić, mag.stud.eur., Step Ri znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u
Rijeci
Nakon završenoga programa polaznici će moći:
1. Argumentirati
prednosti i nedostatke poslovanja u hrvatskom i međunarodnom poslovnom
okruženju
2. Identificirati i
razumjeti ključne elemente djelovanja politike poduzetništva u EU u kontekstu
ostvarenja održivoga razvoja
3. Identificirati najvažnije karakteristike
plavoga gospodarstva i njegovu važnost za gospodarstvo Republike Hrvatske i EU
4. Identificirati
najvažnije alternativne načine financiranja poduzeća (s posebnim naglaskom na
crowdfunding) te kritički promišljati njihove prednosti i nedostatke
5. Razraditi
prijedlog vlastite crowdfunding kampanje